موج جدید بازداشت مسلمانان در چین

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: پلیس چین به اتهام نشر فیلم های ویدیویی تروریستی، در طول 6 هفته گذشته اقدام به بازداشت بیش از 200 مسلمان ساکن در منطقه سین کیانگ کرد. تا قبل از این مسئولین دولتی مسلمانان را به شرکت در هجوم ها و انفجارهای اخیر متهم نموده بودند.

موج جدید بازداشت مسلمانان در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران موج جدید بازداشت مسلمانان در چین به راه افتاده است. به گزارش پایگاه الحیات، به بهانه مبارزه با تروریسم در چین، مسلمانان اویغور در معرض تبعیض های نژادی، دینی و فرهنگی قرار گرفته اند. براساس همین گزارش،پلیس چین به اتهام نشر فیلم های ویدیویی تروریستی، در طول 6 هفته گذشته اقدام به بازداشت بیش از 200 مسلمان ساکن در منطقه سین کیانگ کرد. تا قبل از این مسئولین دولتی مسلمانان را به شرکت در هجوم ها و انفجارهای اخیر متهم نموده بودند. روزنامه گلوبال تایمز یادآور شد که تاکنون 232 متهم به اتهام نشر سی دی و فیلم دعوت کننده به تروریسم بر روی شبکه های اینترنتی بازداشت شده اند. پلیس چین نظارت شدیدی به اینترنت منطقه مسلمان نشین دارد و در سال 1388 بعد از وقوع تنش های خشونت آمیز آن را به مدت چندین ماه قطع نمود. کنفرانس بین المللی اویغور، سازمان مدافع این اقلیت در مونیخ آلمان نظارت شدید بر اینترنت را به شدت محکوم نمود. دلشاد رشید سخنگوی کنفرانس مذکور با بیان این که اقلیت اویغور همواره از سوی قبایل هان مورد تبعیض و اهانت قرار گرفته اند، گفت چنین تدابیری در راه سرکوب مسلمانان اویغور طراحی شده اند.

رهبر کاتولیک ها در جریان گزارش مراسم تقدس با هدف تاکید بر ممنوعیت مشخص قوانین برای غسل تعمید، گفت: غسل تعمید حق همگان حتی موجودات فضایی خارق العاده است. به گزارش پایگاه النهار، وی توضیح داد: مسیحیان نمی توانند درب کلیسا را در برابر افرادی که خواستار غسل تعمید هستند ببندند حتی اگر این افراد موجودات عجیب الخلقه سبز دراز گوش باشند که بارها شاهد آن ها در نقاشی های بچه ها بودیم. پاپ فرانسیس در انتها از مسئولین کلیسا خواست تا عملیات تقدیس و تعمید را آسان تر سازند و از انجام تعمید حتی برای موجودات مریخی (به عنوان نمونه) خودداری نکنند. وی همچنین خواستار انجام غسل تعمید حتی برای بچه های شد که خانواده های آنان به کلیسا اعتقادی نداشته باشند.

منبع : جمهوری اسلامی

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 735

به "موج جدید بازداشت مسلمانان در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج جدید بازداشت مسلمانان در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید