مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کتابخانه عمومی کانزاس سیتی توانسته صندلی بیستم را در فهرست معروف ترین کتابخانه های جهان کسب کند. تاسیس آن به سال 1873 میلادی باز می گردد. در آن موقع با هدف استفاده عمومی مدرسه احداث شده بود اما کم کم در سال 1889 کتابخانه عمومی شهر شد. در آن سال حدود 200 هزار دلار برای کتابخانه هزینه کردند و بین سال های 1960 تا 1980 مرتب در حال بازسازی و گسترشش بودند. نمای بیرونی آن شبیه به چند کتاب عظیم است که کنار هم چیده شده اند (چیزی شبیه به کتابخانه ملی خودمان).

مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه واسکانسلوس در نیومکزیکو کشور مکزیک توسط معمار محلی Alberto Kalach طراحی شده است. برای ساخت آن از مصالحی مانند بتن و شیشه استفاده شده است. اما اسکلت ها بخش جدا نشدنی از فرهنگ مردم مکزیک هستند و حتی به کتابخانه عظیم شهر نیز راه یافته اند. اسکلت یک نهنگ غول پیکر را از سقف کتابخانه آویزان نموده اند.

یکی دیگر از معروف ترین کتابخانه های جهان که معماریی مدرن دارد و شبانه روز می درخشد. اگر از بیرون به آن نگاه کنید یک مکعب ساده را خواهید دید اما همین که وارد ساختمان شوید با پیچیدگی هایی عجیب و اسراسر آمیز روبرو خواهید شد. برای طراحی کتابخانه شهر اشتوتگارت سال 1999 مسابقه ای در کشور آلمان برگزار گردید که Yi توانستند در آن برنده شوند. خاتمه سال 2011 احداث کتابخانه 3201 متری با هزینه ای در حدود 79 میلیون دلار به سرانجام رسید.

اگر فکر می کنید جاذبه های دیدنی کشور مصر به سال های دور و اهرام ثلاثه محدود می گردد باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. آن ها پیروز به ساخت کتابخانه الکساندرینا (اسکندریه) نهمین مورد از معروف ترین کتابخانه های جهان شده اند. ایده اصلی آن از کتابخانه اسکندریه موردی پیروز از قرن سوم پیش از میلاد الهام گرفته شده است. در مجموعه که ساخت آن در سال 2002 به سرانجام رسید می توان بیش از 8 هزار جلد کتاب را نگهداری کرد و بهشت علاقه مندان به مطالعه بشمار می آید

منبع مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2085

به "مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید