مرکل: شورای امنیت در موضوع هسته ای ایران به حمایت چین احتیاج دارد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: صدراعظم آلمان گفته شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع هسته ای ایران به حمایت چین احتیاج دارد.

مرکل: شورای امنیت در موضوع هسته ای ایران به حمایت چین احتیاج دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دقایقی پیش با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته ای ایران گفت اینکه ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند، در راستای منافع چین نیست. وی این اظهارات را بامداد دوشنبه در خلال نشستی در اندیشکده لوی برای سیاست های بین المللی مطرح نمود.

خبرنگارانی که در محل سخنرانی خانم مرکل حضور دارند گزارش می دهند با بیان اینکه مهم است چین بخشی از سازمان های بین المللی باقی بماند گفته است شورای امنیت سازمان ملل در موضوع هسته ای ایران به حمایت چین احتیاج دارد.

ایران و شش قدرت جهانی تا 24 نوامبر (سوم آذر) فرصت دارند تا بر سر برنامه هسته ای ایران به توافقی جدید برسند. آخرین دور مذاکرات دو طرف پیش از این ضرب الاجل، هفته آینده در وین برگزار می گردد.

گفته می گردد که ظرفیت غنی سازی ایران و سرنوشت رآکتور آب سنگین اراک از یک سو و زمانبندی لغو تحریم ها علیه این کشور از سوی دیگر، مهمترین موارد اختلاف باقی مانده میان دو طرف است.

جمهوریخواستار در آمریکا دولت باراک اوباما را به داشتن نرمش بیش از حد در قبال ایران متهم می نمایند و معتقدند که تنها راهکار مسئله هسته ای ایران، افزایش فشارها بر این کشور است.

در صورت نرسیدن به توافق، احتمال می رود کنگره آمریکا که پس از انتخابات میان دوره ای در اختیار جمهوری خواستار قرار گرفته، تحریم های گسترده تر مالی علیه ایران وضع کند.

جمهوری اسلامی ایران همیشه ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر کوشش برای ساخت بمب اتمی را رد می نماید. مقام های ایران می گویند برنامه تحقیقاتی غنی سازی اورانیوم مصارف صلح آمیز دارد و برای تامین سوخت نیروگاه هسته ای و همچنین فراوری رادیو ایزوتوپ های دارویی است.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 857

به "مرکل: شورای امنیت در موضوع هسته ای ایران به حمایت چین احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: شورای امنیت در موضوع هسته ای ایران به حمایت چین احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید