مذاکرات با ایران در عمان تاریخی خواهد بود، اخبار حکایت از کاهش اختلافات در مذاکرات دارند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در مسقط عمان که طی هفته آینده برگزار می گردد، نوشت: مذاکرات آمریکا و اروپا با ایران در عمان تاریخی خواهد بود.

مذاکرات با ایران در عمان تاریخی خواهد بود، اخبار حکایت از کاهش اختلافات در مذاکرات دارند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی تحت عنوان گامی به سوی توافق هسته ای با ایران با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در مسقط عمان که طی هفته آینده برگزار می گردد، نوشت: مذاکرات آمریکا و اروپا با ایران در عمان تاریخی خواهد بود.

در این گزارش به انتخابات اخیر آمریکا که جمهوریخواهان در آن کنترل کنگره را در دست گرفتند اشاره شده و آمده است: انتخابات میاندوره در آمریکا نباید این توافق را به ابهام فرو ببرد.

بر اساس این گزارش، دغدغه ایرانی ها الان این است که اگر توافقی صورت گیرد، آیا اوباما خواهد توانست به تعهدات خود در توافق پایبند باشد. اینکه این توافق که در راستای منافع و ثبات خاورمیانه و دنیا است، از سیاست های داخلی در آمریکا صدمه ببیند، یک فاجعه خواهد بود.

این روزنامه نوشت: اخباری که از مذاکرات درز نموده نشان می دهد اختلافات، به عنوان مثال در مورد تعداد سانتریفیوژهایی که ایران می تواند حفظ کند، در حال کاهش هستند. اگر توافقی در این زمینه باشد، یک مسئله مهم این است که این توافق در واشنگتن قابل ارائه باشد و خریدار داشته باشد.

امکان شکاف بین آمریکا و اروپا وجود دارد

فایننشال تایمز ادامه داد: امکان شکاف بین آمریکا و اتحادیه اروپا وجود دارد که احتمالا اروپایی ها با توافقی با ایران موافقت نمایند که شاید اوباما نتواند به آن پایبند باشد. اتحادیه اروپا در بسیاری از رویه ها، حالت یخ زده تلقی می گردد، اما چند دیدار احتیاج دارد تا تحریم ها را بردارد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 548

به "مذاکرات با ایران در عمان تاریخی خواهد بود، اخبار حکایت از کاهش اختلافات در مذاکرات دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات با ایران در عمان تاریخی خواهد بود، اخبار حکایت از کاهش اختلافات در مذاکرات دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید