محور فعالیت های مرکز اقتصاد ورزش سیاست گذاری است نه اجرا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، علیرضا کلانتری در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش سه سال پیش به منظور سیاست گذاری و نه انجام کارهای اجرایی تشکیل و شروع به کار کرد، گفت: از ابتدا قرار بر این بود که در قالب این مرکز به گونه ای برنامه ریزی گردد که سهم ورزش و اقتصاد آن در اقتصاد خرد و کلان کشور تعیین گردد.

محور فعالیت های مرکز اقتصاد ورزش سیاست گذاری است نه اجرا

وی در این رابطه ادامه داد: سهم ورزش در برنامه ششم توسعه خیلی کم و ناچیز در نظر گرفته شد. باید به واسطه فعالیت مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش و فعالیت هایش، سهم ورزش را در برنامه هفتم توسعه افزایش دهیم تا منافع این بخش بیشتر در نظر گرفته شوند.

معاون مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش در ادامه به بعضی اقدامات صورت گرفته در این مرکز و از جمله امضای تفام نامه ای میان وزارت ورزش و سازمان گردشگری کشور اشاره نمود و گفت: امضای این تفاهم نامه هم در راستای فعالیت های مرکز انجام شد ضمن اینکه مقرر شده سند گردشگری ورزشی کشور را تنظیم کنیم. در این راستا باید کمیته راهبری به عنوان زیر مجموع تفاهم نامه مورد نظر تشکیل گردد تا موضوع سند گردشگری را آنالیز و در صورت تصویب وارد فرایند ابلاغ کند.

کلانتری تاکید نمود: همچنین تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد تا از ظرفیت های موجود و دانش بنیان برای فراوریات داخلی بهره گرفته گردد.

سرپرست معاونت مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش دیگر اقداماتی که در این مرکز صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اند را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: درجریان فعالیت های خود سند اشتغال را تدوین کردیم. این سند به تایید کارگروه اشتغال وزارت ورزش رسید و بعد از آن مصوبه دبیرخانه اشتغال کشور در وزارت کار را گرفت. در ادامه هم به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد. در این مرحله اشکالاتی به سند اشتغال تدوین شده گرفته شد که باید رفع گردد تا تاییدیه نهایی را بگیرد و بتوانیم با استناد به آن تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه امضا نموده و تخصیص اعتبار داشته باشیم.

امضای تفاهم نامه با اتاق بازرگانی کشور دیگر موردی بود که کلانتری از آن به عنوان یکی از برنامه های مورد پیگیری در مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش طی سال های گذشته یاد کرد و گفت: تهیه بانک اطلاعاتی در رابطه با اقلام ورزشی فراوری داخل، تعیین کردن توانمندی های کشور در این زمینه، میزان واردات اقلام ورزشی و اینکه در چه زمینه ای توانمندی صادرات وجود دارد، موضوع مورد توجه در انعقاد این تفاهم نامه است که تدوین آن را در برنامه داریم.

به گفته وی، طبقه بندی مشاغل ورزشی، استفاده از ظرفیت دانش بنیان، فناوری های نوین و ... دیگر موضوعات مورد توجه در مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش است. کلانتری در این رابطه گفت: باید بتوانیم به واسطه فعالیت های مان میدان رقابتی ایجاد کنیم به گونه ای که در بعد داخلی برای فراوری اقلام ورزشی رقابت میان فراوری کنندگان داشته باشیم و در عین حال توانمندی های صادرات را هم بهبود بخشیم.

سرپرست معاونت مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش در انتها گفت: این مرکز ساختاری نو و جدید در وزارت ورزش به حساب می آید به همین دلیل انجام هر فعالیتی در آن به فرایند زمانی گسترده ای احتیاج دارد. با این اوصاف فکر می کنم اولین دستاوردهای قابل توجه و استناد مرکز را در سال 1401 ببینیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1884

به "محور فعالیت های مرکز اقتصاد ورزش سیاست گذاری است نه اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محور فعالیت های مرکز اقتصاد ورزش سیاست گذاری است نه اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید