قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی های راهبران آموزشی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اولین میز گفتگوی تخصصی در سال 1400 که با حضور فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید، گفت قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی های مدیرانی است که به راهبران آموزشی ارتقا یافته اند.

قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی های راهبران آموزشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که به صورت همزمان از شبکه شاد نیز پخش می شد، با بیان اینکه بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین مدیران مدارس و مدیران حوزه های اداری باید از سطح مدیریت صرف اداری به رهبری آموزشی ارتقا پیدا نمایند اظهار کرد: رهبر آموزشی در مدیریت از اقتدار و نفوذ خود به جای قدرت استفاده می نماید و یکی از شاخص های مدیریتی در آموزش و پرورش مقبولیت در بین معلمین است.

وی اضافه نمود: رهبر آموزشی، می تواند آکادمی را به کانون تربیتی و فرهنگی محله تبدیل کند تا مدرسه بتواند در محله و جامعه اثر گذار باشد.

وی گفت: رهبر آموزشی قدرت اصلاح ادراکات افراد جامعه را دارد و مخاطبین ادراک مثبتی از این رهبر آموزشی دارند.

حسینی توضیح داد: رهبر آموزشی به جای فرد محور بودن بر مشارکت تاکید دارد و در امور و فعالیت های خود نوآوری نیز دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه اگر مدیری به رهبری آموزشی برسد دو قدرت و ویژگی را پیدا می نماید، اظهار کرد: رهبر آموزشی، قدرت حل مسأله پیدا میکند و می تواند مسائل را از روی میز بردارد و همچنین قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی را پیدا می نماید.

وی توضیح داد: در آموزش و پرورش استثنایی با رویکرد بهبود و ارتقای مدیریت آکادمیی، کمیته بهبود و ارتقای مدیریت آکادمیی راه اندازی شده است و تا به امروز سه مرکز بهبود و ارتقای مدیریت آکادمیی در کشور راه اندازی شده است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین و اجرایی کردن این سند بسته های تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است اظهار کرد: سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی سه بسته تحولی تدوین و اجرایی شد و در سال 1400 نیز چهار بسته تحولی جدید تدوین شده است. نوآورانه بودن، قابلیت تحقق در کوتاه مدت، سنجش پذیر بودن، جلب مشارکت همه ذینفعان و شوق انگیز بودن از ویژگی های بسته های تحولی تدوینی است.

حسینی در انتها گفت: آنالیز افزایش گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، احیای امتیازات پرسنل و پرورش استثنایی و اضافه کردن پرسنل توانبخشی به گروه معلمان از جمله فعالیت های در دست پیگری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1849

به "قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی های راهبران آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی های راهبران آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید