شورای نظامی پیش نویس قانون اساسی تایلند را نپذیرفت

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، شورای نظامی تایلند پیش نویس قانون اساسی را که برای نخستین بار پس از کودتای سال 2014 تنظیم شده است رد کرد. به این ترتیب باید کمیته جدیدی برای تنظیم یک پیش نویس دیگر به منظور زمینه چینی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در اوایل سال 2016 تشکیل گردد.

شورای نظامی پیش نویس قانون اساسی تایلند را نپذیرفت

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

یکی از دلایل عدم تصویب پیش نویس اخیر اعمال بندی بود که مطابق با آن یک هیأت 23 نفره می توانست کنترل حکومت را در صورت بروز هرگونه بحران ملی به دست بگیرد.

سال گذشته، ارتش پس از ماه ها ناآرامی سیاسی، دولت منتخب تایلند را ساقط کرد و تا زمانی که قانون اساسی جدیدی تنظیم نگردد حکومت این کشور همچنان از سوی یک دولت نظامی اداره خواهد شد.

کمیته منتخب تایلند 180 روز برای آماده سازی پیش نویس جدید زمان خواهد داشت. این پیش نویس پس از تایید از سوی شورای نظامی تایلند باید به رفراندوم عمومی گذاشته گردد.

ناگفته نماند پس از خاتمه دوران سلطنت مطلق در سال 1932، تایلند 17 کودتای نظامی به منظور سرنگونی دولت را به خود دیده که 12 مورد از آنها موفقیت آمیز بوده است. آخرین کودتای این کشور در 22 می سال 2014 صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 904

به "شورای نظامی پیش نویس قانون اساسی تایلند را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای نظامی پیش نویس قانون اساسی تایلند را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید