شمار قربانیان کووید-19 در آمریکا از مرز 300هزار نفر می گذرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، آنتونی فائوچی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در ایالات متحده روز دوشنبه هشدار داد که چنانچه خط سیر بیماری واگیردار کووید -19 تغییری نکند، شمار قربانیان این بیماری ویروسی در این کشور به راحتی از مرز 300 هزار نفر خواهد گذشت.

شمار قربانیان کووید-19 در آمریکا از مرز 300هزار نفر می گذرد

این در حالی است که شمار مبتلایان جدید، نرخ مرگ و میر و همچنین تعداد بیماران بستری شده در بیمارستانها طی هفته های گذشته بطور پیوسته رو به افزایش است و ایالات متحده آمریکا در حال مقابله با موج دیگری از این بیماری همه گیر است.

فائوچی روز دوشنبه در جریان یک برنامه زنده گفت: در حال حاضر شمار قربانیان در آمریکا به بیش از 250 هزار تن رسیده است، که حدود یک چهارمِ یک میلیون نفر است. اگر ما روال کنونی را تغییر ندهیم، می توان به راحتی به بیش از 300،000 [مورد مرگ و میر] و یا حتی بیشتر از آن رسید.

وی در ادامه تأکید کرد که اگر مردم تدابیر مربوط به سلامت عمومی همچون زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نمایند، می توان از رسیدن به این رقم اجتناب کرد.

فائوچی این هشدارها را در آستانه تعطیلات روز شکرگزاری اعلام می نماید؛ ایامی که پیش بینی می گردد میلیونها تن از مردم آمریکا به رغم توصیه های مکرر کارشناسان حوزه سلامت عمومی، به سفر رفته و با دوستان و بستگان خود گردهم می آیند.

اما به گفته کارشناسان، این گردهمایی ها می تواند بر سرعت شیوع این بیماری ویروسی بیافزاید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نرخ ابتلای روزانه به کووید -19 در آمریکا به طور متوسط 170،000 نفر است که نسبت به دو هفته پیش یک افزایش 54 درصدی را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1591

به "شمار قربانیان کووید-19 در آمریکا از مرز 300هزار نفر می گذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کووید-19 در آمریکا از مرز 300هزار نفر می گذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید