سیستم اینترنتی بهترین نوع نوبت دهی پزشکی است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران علی اصغر انجیدنی صبح پنج شنبه در نشست ساماندهی مطب های پزشکی اظهار کرد: برای بهبود وضعیت موجود مطالعات و پژوهش های مختلفی در دانشگاه انجام گردیده است و براساس نتایج آنالیز ها و مطالعات انجام گردیده ،بهترین روش نوبت دهی استفاده همزمان از دو شیوه اینترنتی وتلفن گویا است.

سیستم اینترنتی بهترین نوع نوبت دهی پزشکی است

وی افزود: نظام سلامت در برگیرنده گستره ای از خدمات است که در سطوح مختلف به گیرندگان خدمات ارائه می گردد که یکی از ابزارهای مدیریتی مورد استفاده جهت آنالیز عرضه و تقاضا در این نظام انتظار بیماران برای گرفتن خدمات است که می تواند به عنوان ابزارسنجش میزان دسترسی به خدمات مورد استفاده قرارگیرد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نبود یکپارچگی سیستم نوبت دهی، مراجعه بدون نوبت، مراجعه از سایر شهرستان ها به مرکز استان ها بدون گرفتن نوبت قبلی، مراجعه اورژانسی بیماران، نامطلعی مردم و مشکلات دسترسی به پزشک، از مهم ترین مشکلات نوبت دهی در مطب های خصوصی به شمار می رود.

وی گفت: زمان انتظار برای ملاقات پزشک یکی از شاخصهای دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان است و به عنوان یکی از شاخص های عملکرد پزشکان، قابل اندازه گیری است. زمان انتظار طولانی، موجب عدم ارائه خدمات مطلوب، اتلاف وقت بیماران و عدم رضایت آن ها می گردد و بنابراین رضایت بیمار از زمان انتظار نقش بسزایی در فرایند تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت ایفا می نماید.

وی تاکید نمود:البته به نظر می رسد که استفاده از این دو روش همراه با سایر روش ها معمول ، توفیق چندانی نخواهد داشت ولی اگر شیوه های قبلی به مرورزمان حذف شوند و این سیستم برای تمام مطب ها به طور هم زمان اجرا گردد و گرفتن اطلاعات درسیستم بر اساس کد ملی به جای نام و نام خانوادگی باشد، بهترین پاسخ به احتیاج مردمی جهت عادلانه شدن دسترسی به پزشکان خواهد شد.

انجیدنی افزود: با ابداع یک شیوه نوبت دهی مناسب و کارا و آموزش و مطلع کردن مردم، و همچنین ملزم شدن تمامی مطب ها به استفاده از این سیستم می توان بسیاری ازمشکلات نوبت دهی را مرتفع ساخت که برای اجرای این هدف، همکاری های بین بخشی لازم است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 261

به "سیستم اینترنتی بهترین نوع نوبت دهی پزشکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم اینترنتی بهترین نوع نوبت دهی پزشکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید