در این روستای ایرانی به مرد سیگاری، هرگز زن نمی دهند!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اهالی یکی از روستاهای خارق العاده ایلام، هرگونه دودی را از خود دور و عنوان پاک ترین روستای کشور را به دست آورده اند.

در این روستای ایرانی به مرد سیگاری، هرگز زن نمی دهند!

روستای شگفت انگیز ونیت، روستایی است که مردم آن قید هرچه مواد دخانی و دودی را زده و سلامت خود و زندگی شان را تا حد زیادی تضمین نموده اند. ونیت، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایوان در استان ایلام ایران است. این روستا در دهستان نبوت واقع شده است. با ما در خبرنگاران همراه باشید تا با روستای ونیت در ایلام آشنا شوید.

روستای ونیت در ایلام

روستای ونیت 175 نفر جمعیت دارد و 52 خانوار را شامل می گردد. اما جالب است بدانید که نه هیچ یک از 86 مرد و نه حتی یک نفر از 89 زن آن تا به امروز لب به سیگار و قلیان و دخانیات نزده اند. حتی محلی های این روستا می گویند، پای دخانیات هیچ گاه به این روستا باز نشده که حالا بخواهد بسته گردد.

ریش سفیدان می گویند، در تمام طول عمرشان یک سیگاری و یا یک قلیانی در روستا ندیده اند و حتی نشنیده اند مردم سمت دخانیات رفته باشند. جالب است بدانید شرط اول و مهم برای ازدواج در این روستا سیگاری نبودن است.

حال با ما همراه باشید تا با بعضی از جاذبه های گردشگری ایلام آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری ایلام

آبشار پلیه ایوان

آبشار هفت گانه پلیه دارای 25 متر عرض و 7 تا 9 عدد مجرای ریزش آب است. درباره سرچشمه این آبشار باید بگوییم که آبشار پلیه از رودخانه ای به نام گنگیر سرچشمه می گیرد. همه بخش های هفت گانه آبشار پلیه در فصول پر باران به دریاچه ای که در پایین دست آبشار وجود دارد، می ریزند و نمایی زیبا در دامن طبیعت را شکل می دهند که تماشای آن برای هر گردشگری که عاشق طبیعت باشد، لذت بخش است.

تنگه کافرین

تنگه کافرین در استان زیبا و تماشای ایلام که به عروس زاگرس معروفیت دارد، واقع شده است. این استان تنگه ها و دره های شفگت انگیز و تماشایی زیادی دارد. که برترین مکان برای برپایی تورهای هیجان انگیز و داشتن سفری ماجراجویانه در دل طبیعت بکر و سرسبز این منطقه از کشورمان هستند. برای تماشا جاذبه های گردشگری مشابه، تنها جنگل هیرکانی تهران کجاست؟ را بخوانید.

نقش برجسته گل گل ملکشاهی

سنگ نوشته آشوری که با نام سنگ نوشته گل گل ملکشاهی نیز معروف است، از جاهای تماشای شهر ایلام به شمار می رود و در دامنه رشته کوه کبیر، مشرف به رودخانه گل گل و در نزدیکی روستای زیبای گل گل در 15 کیلومتری شهر ارکواز و 25 کیلومتری شهر ایلام مانند نگینی خودنمایی می نماید. متن این سنگ نوشته که به خط میخی نوشته شده حکایت از حمله آشوربانی پال به تمدن عیلام باستان و سقوط این تمدن درخشان تاریخ است که به صورت کنده کاری بر روی صخره ای بزرگ نگاشته شده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند 3 مقصد عجیب و غریب برای مسافرت.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2408

به "در این روستای ایرانی به مرد سیگاری، هرگز زن نمی دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این روستای ایرانی به مرد سیگاری، هرگز زن نمی دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید