سومین روز اعتراضات اردن با درخواست برکناری دولت

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، شهرهای اردن دوشنبه برای سومین روز متوالی شاهد تظاهرات در اعتراض به عملکرد نامناسب دولت درباره مقابله با کرونابود.

سومین روز اعتراضات اردن با درخواست برکناری دولت

به نقل از خبرگزاری رسمی اردن(بترا)، به دنبال مرگ حدود 9 تن از بیماران کرونا به دلیل قطع اکسیژن در بیمارستان السلط مناطق و شهرهای اردن برای سومین روز متوالی شاهد اعتراضات علیه عملکرد نامناسب دولت درباره پرونده کرونا بودند.

معترضان در شهر المفرق با وجود منع تردد شبانه که از ساعت شش عصر شروع می گردد در خیابان ها تجمع نموده و خواستار برکناری دولت و تشکیل دولت نجات ملی شدند.

همچنین تعدادی از ساکنان استان الکرک در محوطه مجتمع سندیکاهای مشاغل برای همبستگی با جان باختگان بیمارستان السلط تحصن کردند.

معترضان خواستار برکناری دولت بشر الخصاونه و انحلال مجلس و تشکیل دولت نجات ملی شدند که انتخابات آزاد و شفاف را برگزار کند.

در شهر الرمثا نیروهای ژاندارمری تحصن کنندگان را متفرق و تعدادی را بازداشت کردند.

نیروهای ژاندارمری همچنین تحصن شهروندان در اطراف بیمارستان السلط را با زور و گاز اشک آور سرکوب کردند.

در امان نیز محله الطفایله شاهد اعتراضات شبانه اردنی ها بود. آن ها خواستار مجازات فاسدان و برکناری دولت و مجلس شدند.

در این راستا ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت: هر فردی که در کارش و در حفظ جان شهروندان کوتاهی نموده باشد براساس نتایج تحقیقات درباره قطع اکسیژن در بیمارستان السلط مجازات خواهد شد.

وی در نشست شورای ملی سیاست ها گفت: نباید هیچ شهروندی را به خاطر اهمال کاری از دست بدهیم. هر کارمند یا مسئولی باید به مسئولیت خود عمل کند و اگر نمی تواند بگذارد دیگران این کار را بکنند. پستی که در اختیار یک شخص است برای خدمت به اردن و اردنی هاست.

وی تأکید کرد، سختی هایی را که اردنی ها به خاطر کرونا با آن مواجهند، درک می نماید و آن ها شرایط فوق العاده و اوضاع سخت مالی را با همکاری و فعالیت خالصانه پشت سر می گذارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1786

به "سومین روز اعتراضات اردن با درخواست برکناری دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین روز اعتراضات اردن با درخواست برکناری دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید