روحانی: سال 99 سال افتتاح پروژه هاست

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت، امروز با حضور حسن روحانی صورت گرفت. در این مراسم که هم زمان با هفته دولت برگزار شد، سه طرح بزرگ ملی با اعتبار حدود 4.7 میلیارد یورو در حوزه نفت به بهره برداری رسید.

روحانی: سال 99 سال افتتاح پروژه هاست

رئیس جمهور، دستاوردهای دولت خود در بخش های گاز، بنزین، گازوئیل و پتروشیمی را یادگار بزرگی برای دولت آینده دانست و تأکید کرد: با کار بزرگی که در میدان های مشترک نفتی و گازی در این دولت انجام شده است، تولید گاز ما از منابع مشترک 2.5 برابر و تولید نفت حدود 6 برابر افزایش یافته است.

به گفته روحانی تولید نفت از منابع مشترک نفتی از 70 هزار بشکه به 400 هزار بشکه افزایش یافته است.

او با بیان اینکه صنعت گاز با تولید انرژی پاک، یک صنعت زیربنایی و عامل توسعه کشور است، گفت: از تولید 600 میلیون مترمکعب گاز امروز به نزدیک هزار میلیون مترمکعب رسیده ایم.

رئیس جمهور شبکه گازرسانی در ایران را در دنیا بی نظیر دانست و اظهار کرد: هم اکنون 17 هزار روستا در دولت تدبیر و امید به شبکه گاز سراسری متصل شده اند و سوخت 89 نیروگاه کشور با گاز تأمین می شود.

روحانی با اشاره به اینکه دولت اقدامات بزرگی در حوزه نفت و گاز کشور انجام داده است، گفت: با تلاش دولت یازدهم و دوازدهم یادگارهای ارزشمندی برای ملت ایران و دولت آینده گذاشته است و دولت های آینده می توانند از برکات آن بهره برداری کنند.

مهم ترین صحبت های رئیس جمهور به شرح زیر است:

  • با اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم توانسته ایم در بخش گاز خودکفا شده و از 600 میلیون مترمکعب امروز به حدود هزار میلیون مترمکعب رسیده ایم و در فصل زمستان حدود 800 میلیون مترمکعب گاز در اختیار خانه ها و مصارف کشور قرار می گیرد و این معادل 5 میلیون بشکه نفت است و ازاین رو گاز اهمیت خاص و ویژه ای برای اداره کشور دارد.
  • دولت آینده وقتی کار خود را آغاز می کند که پتروشیمی از 56 میلیون تن به 100 میلیون تن و از 11 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار رسیده است.
  • امروز در زمینه نفت و گاز در برابر مردم ایران شرمنده نیستیم و می توان به مردم گفت که هم در نفت و گاز و هم در میادین مشترک کارهای بزرگی در این دولت انجام شده است.
  • دولت جهش دوم را تا سرانجام این دوره در حوزه پتروشیمی انجام می دهد و برای جهش سوم نیز برنامه ریزی کرده ایم که ارزش صادراتی آن به 37 میلیارد دلار می رسد و تا سرانجام این دولت 8 میلیارد دلار آن سرمایه گذاری خواهد شد.
  • در زمینه نفت و گاز با احداث مجتمع های پتروشیمی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و معتقدم که در زمینه همه معادن زیرزمینی باید این تحول انجام شود و به گونه ای نباشد که سنگ های ارزشمند کشور به صورت خام صادر شده و همان سنگ دومرتبه به کشور وارد شود. لذا امیدوارم در همه زمینه ها گام های مناسبی برداشته شود.
  • امسال سال افتتاح خواهد بود تا سرانجام سال فرایند افتتاح ها، ادامه خواهد داشت و علیرغم فشار و تحریم هایی که با آن روبرو هستیم، شاهد تحول در تولید کشور خواهیم بود.
  • خط لوله انتقال گاز ششم سراسری ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون مترمکعب گاز را از پارس جنوبی به استان های غرب کشور دارد.
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1432

به "روحانی: سال 99 سال افتتاح پروژه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: سال 99 سال افتتاح پروژه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید