رئیس دولت وفاق لیبی وعده انتقام از نیروهای حفتر را بیان کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، رئیس دولت وفاق ملی لیبی حمله نیروهای حفتر به مناطق غیرنظامی طرابلس را اقدامی بزدلانه توصیف کرد و گفت که پاسخی دردناک در انتظار متجاوزان است.

رئیس دولت وفاق لیبی وعده انتقام از نیروهای حفتر را بیان کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی وعده داد که پاسخ به حملات تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در میدان نبرد بازدارنده خواهد بود.

فائز السراج در اظهاراتی که رسانه های لیبی منتشر کردند، با اشاره به حفتر گفت: ما به متجاوزان تاکید می کنیم که مجازات در راه است و پاسخ در میدان نبرد بازدارنده و دردناک خواهد بود.

او تاکید نمود: تجاوز مکرر به محله های مسکونی اقدامی بزدلانه است که پس از شکست های پیاپی شبه نظامیان متجاوز در میدان نبرد انجام می گردد.

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی حمله به غیرنظامیان را اقدامی تروریستی و وحشیانه خواند.

محمد الطاهر سیاله وزیر خارجه دولت وفاق ملی حمله عناصر حفتر به جاده ساحلی نزدیک مقر اقامت سفیران ایتالیا و ترکیه را محکوم کرد.

سیاله در بیانیه ای گفت: این حمله مغایر با قانون بین المللی و حقوق بشر بین المللی است که دعوت به حفاظت از هیئت های دیپلماتیک می نماید.

حمله امروز عناصر حفتر به منطقه جاده ساحلی در طرابلس با کشته شدن دوغیرنظامی و زخمی شدن شماری دیگر همراه شد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از یک سال پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1277

به "رئیس دولت وفاق لیبی وعده انتقام از نیروهای حفتر را بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دولت وفاق لیبی وعده انتقام از نیروهای حفتر را بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید