دروغ های تازه ترامپ زیر ذره بین سی ان ان

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ایرنا نوشت:شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه در گزارشی با آنالیز دوهفته از اظهارات ترامپ نوشت: رییس جمهوی آمریکا در دوهفته پایانی ماه فوریه(اوایل اسفند)، 115 اظهار خلاف واقع از جمله درباره کرونا داشته است.

دروغ های تازه ترامپ زیر ذره بین سی ان ان

سی ان ان که اظهارات نادرست ترامپ را از ماه های گذشته رصد نموده است، اضافه نمود: این اظهارات خلاف واقع رئیس جمهوری آمریکا در جریان بحران همه گیری کرونا، ملاقات از هند، حضور در چهار همایش و سخنرانی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران گفته شده است.

تارنمای این رسانه تصویری با پرداختن به جزئیات گفته های دروغ ترامپ، نوشت: ترامپ از 17 تا 23 فوریه (28بهمن تا 4اسفند) 67 مورد اظهار خلاف در یازدهمین بار داشته است.

به گفته این شبکه خبری آمریکایی، در 34 هفته ای که این شبکه گفته های ترامپ را کنترل می نماید، اظهارات دروغ ترامپ به بالاترین حد خود رسیده است.

این گزارش می افزاید: از 24 فوریه تا اول ماه مارس (5 اسفند تا 11 اسفند) نیز در بالاترین اندازه از اظهارات نادرست ترامپ شنیده شد که البته اغلب گفته های نادرست وی پیش تر نیز اتفاق افتاده بود.

سی ان ان در ادامه نوشت: 55 اظهار از 115 دروغ ترامپ تنها در چهار همایشی که وی در آنها شرکت نموده بود، اظهار شده است، 19 اظهارنظر نادرست در لاس وگاس، 17 مورد در شهر فونیکس، 10 مورد در کلرادو اسپرینگ (Colorado Springs) و 9 اظهار دروغ نیز در چارلستو و کارولینای شمالی گفته شد.

از دیگر جزئیاتی که سی ان ان درباره اظهارات دروغ ترامپ دراین مدت برشمردف حضور وی در هند و سخنرانی در همایش محافظه کاران بوده است که شامل 13 اظهار خلاف واقع در همین همایش، 9 مورد اشتباه در کنفرانس خبری در دهلی نو و شش مورد دیگر نیز در جریان کنفرانس خبری در ارتباط با شیوع کرونا بوده است.

بنابراین گزارش رئیس جمهوری آمریکا از هشتم جولای(18 دی) تا به امروز یکهزار و 990 مورد اظهار خلاف واقع داشته که بطور میانگین 59 گفته نادرست در هفته است.

تارنمای خبری آمریکایی هیل (the hill) پیش از این، با انشار گزارشی نوشت: ترامپ در مدت سه سال ریاست جمهوری خود 16 هزار و 241 حرف غیرواقع، دروغ و یا گمراه کننده گفته است.

بنابراین گزارش، حرف های دروغ و غلط ترامپ در سال 2019 نسبت به دو سال اول ریاست جمهوری اش دوبرابر شده؛ ترامپ در سال 2019 مرتکب هشت هزار و 155 مورد دروغگویی شد اما در سال های 2017 و 2018 میلادی در مجموع هفت و هزار و 688 اظهار غلط و گم راه کننده داشته است.

براساس این تحقیق، ترامپ در سال 2017 بطور متوسط 2.9 دروغ یا حرف غیرواقع در روز و در سال 2018 بطور متوسط، 8.9 حرف دروغ یا غیرواقع در روز به زبان رانده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1126

به "دروغ های تازه ترامپ زیر ذره بین سی ان ان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروغ های تازه ترامپ زیر ذره بین سی ان ان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید