درباره گوشی های گلکسی اس 21 چه می دانیم؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، در فهرست مربوط به بهترین گوشی های اندرویدی 2020، بدون شک باید به گوشی های گلکسی اس 20 اشاره کنیم. با توجه به اینکه به زودی گوشی های گلکسی نوت 20 معرفی خواهند شد، پس در آینده نزدیک گوشی های گلکسی اس 21 در مرکز توجه شایعات قرار می گیرند. در این مطلب قصد داریم با مرور رویکرد سامسونگ در قبال گوشی های سری گلکسی اس، برآورد هایی را در خصوص گلکسی اس 21 مطرح کنیم.

درباره گوشی های گلکسی اس 21 چه می دانیم؟

در رابطه با نام این گوشی ها هم بعضی بر این باور هستند که سامسونگ مانند گوشی های سری P و میت هواوی عمل می نماید و بعد از گلکسی اس 20 شاهد معرفی گلکسی اس 30 خواهیم بود. اما از طرف دیگر، بعضی می گویند نام گذاری این گوشی ها مبتنی بر سال میلادی خواهد بود و این یعنی باید انتظار انتخاب نام گلکسی اس 21 را داشته باشیم.

گوشی های گلکسی اس 21 در چه تاریخی معرفی می شوند؟

گوشی های گلکسی اس سامسونگ معمولا در اوایل سال جدید میلادی و حوالی ماه مارس معرفی می شوند. در این رابطه، در ادامه می توانید تاریخ معرفی چند نسل قبلی این خانواده را مشاهده کنید.

  • گلکسی اس 8 - 21 آوریل 2017 (1 اردیبهشت 1396)
  • گلکسی اس 9 - 16 مارس 2018 (25 اسفند 1396)
  • گلکسی اس 10 - 8 مارس 2019 (17 اسفند 1397)
  • گلکسی اس 20 - 6 مارس 2020 (16 اسفند 1398)

با توجه به فرایند 3 سال گذشته، به احتمال زیاد گوشی های گلکسی اس 21 در ماه مارس سال آینده میلادی معرفی خواهند شد. البته به دلیل بحران ویروس کرونا و مسائلی که برای خطوط فراوری ایجاد شده، شاید معرفی این گوشی ها در ماه بعدی یعنی آوریل اتفاق بیفتد.

ضمناً باید خاطرنشان کنیم رویداد رونمایی از این گوشی ها متفاوت از سال های گذشته خواهد بود. سامسونگ مانند بسیاری از شرکت ها، برای معرفی گوشی های پرچم دار خود به برگزاری مراسم های پر زرق وبرق علاقه دارد ولی با توجه به اینکه احتمالا تا آن زمان بحران کرونا به طور کامل برطرف نخواهد شد، پس این شرکت باید به برگزاری مراسم آنلاین بسنده کند. در همین زمینه باید به آنلاین بودن مراسم معرفی گوشی های گلکسی نوت 20 اشاره کنیم.

قیمت احتمالی گوشی های گلکسی اس 21

مانند تاریخ معرفی، در خصوص قیمت این گوشی ها هم هنوز با قاطعیت نمی توانیم اظهارنظر کنیم. با این حال، این بار هم می توانیم با توجه به قیمت نسل های قبلی حدس و گمان هایی را مطرح کنیم.

  • گلکسی اس 9 - 720 دلار
  • گلکسی اس 9 پلاس - 840 دلار
  • گلکسی اس 10 - 899 دلار
  • گلکسی اس 10 پلاس - 999 دلار
  • گلکسی اس 20 - 1000 دلار
  • گلکسی اس 20 پلاس - 1200 دلار
  • گلکسی اس 20 اولترا - 1400 دلار

مانند تقریبا تمام سازندگان گوشی های هوشمند، سامسونگ هم هر ساله قیمت پرچم داران خود را افزایش می دهد. سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس 20 قیمت بسیار بالایی را در نظر گرفت و همین موضوع اعتراضاتی را به همراه داشت. احتمالا سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس 21 در بهترین حالت قیمت نسل قبلی را حفظ خواهد نمود و بنابراین نباید انتظار کاهش قیمت آن ها را داشته باشیم.

  • چرا قیمت جهانی گوشی های هوشمند انقدر افزایش یافته است؟

چند مدل گلکسی اس 21 روانه بازار می گردد؟

طی دو سال گذشته، گوشی های گلکسی اس در سه مدل راهی بازار شده اند. در سال 2019 شاهد معرفی مدل های S10e، اس 10 و اس 10 پلاس بودیم و در سال 2020 از گوشی های اس 20، اس 20 پلاس و اس 20 اولترا رونمایی شد. S10e در حقیقت یک پرچم دار قدرتمند محسوب می شد که قیمت مناسب تری نسبت به دیگر اعضای خانواده داشت ولی در سال بعد، سامسونگ با عرضه اس 20 اولترا کوشش کرد یک پرچم دار همه فن حریف بسیار گران قیمت را به دست کاربران برساند.

در هر صورت بر اساس شایعات اولیه، به نظر می رسد در سال آینده شاهد معرفی سه مدل گلکسی اس 21 خواهیم بود و ظاهرا سامسونگ قرار نیست برای این گوشی ها رویکرد خود را تغییر دهد. البته معلوم نیست آیا سامسونگ مانند سال 2019 در بین اعضای خانواده اس 21 یک مدل مقرون به صرفه قرار می دهد یا نه.

طراحی

در رابطه با طراحی این گوشی ها، سامسونگ دو گزینه پیش روی خود دارد. یک اینکه می تواند زبان طراحی گوشی های اس 20 را حفظ کند یا اینکه دست به بازطراحی گسترده آن ها می زند.

اما اگر بخواهیم در این زمینه حدس بزنیم، باید بگوییم که پنل جلویی این گوشی ها مانند اس 20 و نوت 20 خواهد بود؛ یعنی باید انتظار نمایشگر کم حاشیه با حفره در میان بخش فوقانی آن را داشته باشیم. طبق اخبار فاش شده مربوط به گوشی های گلکسی نوت 20، مدل اولترا این خانواده از نمایشگر نسبتا خمیده و مدل استاندارد از نمایشگر تخت بهره می برد. بنابراین معلوم نیست سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس 21 از چه نوع نمایشگری استفاده می نماید.

در پنل پشتی هم احتمالا بار دیگر شاهد تعبیه ماژول مستطیل شکل سامسونگ هستیم زیرا این مشخصه به بخش ثابت طراحی گوشی های این شرکت تبدیل شده و احتمالا برای گوشی های اس 21هم این رویکرد تکرار خواهد شد.

مشخصات سخت افزاری

گوشی های گلکسی اس همیشه از بهترین مشخصات سخت افزاری بهره می برند و مطمئنا گوشی های گلکسی اس 21 هم از این قاعده مستثنا نخواهند بود. هنوز در این زمینه گزارش موثقی منتشر نشده ولی با خیال راحت می توانیم حدس و گمان هایی را مطرح کنیم.

به عنوان مثال، بهره گیری از جدیدترین تراشه پرچم دار کوالکام بخش جدایی ناپذیر پرچم داران سامسونگ محسوب می شوند. مدل اگزینوس این گوشی ها هم بدون شک از تراشه 5 نانومتری اگزینوس 992 بهره می برند که در ابتدا گفته می شد این تراشه برای گوشی های گلکسی نوت 20 هم مورد استفاده قرار می گیرد که در نهایت قرار نیست این مشخصه عملی گردد.

سامسونگ برای این گوشی ها به احتمال زیاد بار دیگر از نمایشگر 120 هرتز امولد استفاده می نماید و شاهد حداقل دوربین سه گانه و مقادیر بیشتری حافظه رم و حافظه داخلی خواهیم بود. این گوشی ها همچنین با جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 11 روانه بازار می شوند که بر روی آن رابط کاربری One UI قرار می گیرد.

روی هم رفته نباید انتظار تغییر و تحولات گسترده گوشی های گلکسی اس 21 نسبت به نسل قبلی را داشته باشیم و احتمالا سامسونگ کوشش می نماید که بهبودهای جزئی را عملی کند.

  • مسائل خانواده گلکسی اس 20 و راه برطرف آن ها

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1388

به "درباره گوشی های گلکسی اس 21 چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره گوشی های گلکسی اس 21 چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید