دوربین گوشی ویوو X60 Pro رقیبی برای دوربین گوشی های سامسونگ و آیفون است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، جدیدترین گوشی پرچم دار شرکت ویوو به نام X60 Pro وارد بازارهای جهانی شده است. ویوو برای اولین بار در طراحی و لنز این گوشی با شرکت ZEISS همکاری کرده است. یک همکاری مهیج و دوربین محور که می تواند غول های فناوری را به چالش بکشاند.

دوربین گوشی ویوو X60 Pro رقیبی برای دوربین گوشی های سامسونگ و آیفون است

بسکمک از سایت ها اعتقاد دارند که باید X60 Pro را یکی از بهترین گوشی های سال 2021 بدانیم. طراحی سبک و نازک گوشی، مشخصات سخت افزاری قدرتمند و دوربین عالی باعث می شود گزینه بسیار دوست داشتنی در بازار موبایل باشد.

طراحی گوشی ویوو X60 Pro

طراحی و ظاهر بیرونی گوشی ایکس 60 پرو، تفاوت چندانی با مدل سال پیش این شرکت یعنی گوشی X50 Pro ندارد. بسکمک از کاربران این زبان طراحی را دوست داشتند و عدم تغییر آن برایشان یک خبر خوش است.

یک گوشی فوق العاده نازک و براق با بدنه پشتی مات که مانع از لغزندگی در دست یا باقی ماندن اثر انگشت می شود. گوشی های هوشمند امروزی، به لطف گنجانده شدن دو جین سنسور و فناوری در آن ها، نازکی و سبکی خود را از دست می دهند ولی گوشی ویوو X60 Pro هنوز به طرز شگفت انگیزی سبک و نازک است (فقط 179 گرم است با ضخامت 7.6 میلی متر).

در جعبه این گوشی یک هدفون کابلی با جک 3.5 میلی متری پیدا خواهید کرد ولی تنها درگاهی که روی گوشی مشاهده می شود؛ یک درگاه USB-C است. بنابراین؛ باید از مبدل جک هدفون به درگاه USB-C استفاده کنید که حسابی چالش برانگیز است یا اینکه سراغ ایرفون های بی سیم بروید. خوش بختانه، هنوز در جعبه این گوشی می توان یک کابل و آداپتور شارژر پیدا کرد.

صفحه نمایش و مشخصات ویوو X60 Pro

یک صفحه نمایش AMOLED خمیده 6.56 اینچی با دقت تصویر 1080 در 2376 پیکسل برای این گوشی انتخاب شده است. در زیر این صفحه نمایش، پردازنده کوالکام اسنپدراگون 870 با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و باتری 4200 میلی آمپرساعتی قرار گرفته است.

اندازه این گوشی کاملا برای دست های میانه مناسب است و از آن لذت خواهند برد. روشنایی و کیفیت تصویر نمایشگر عالی است؛ به ویژه اینکه از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کند. زاویه دید خوب و پیمایش تمیز و روان محتوای گرافیکی باعث می شوند تجربه کاربری دلنشینی با ویوو ایکس 60 پرو داشته باشید.

تنها تفاوت واقعی گوشی X60 Pro با گوشی های اندرویدی میان رده بازار می تواند استفاده از سیستم عامل اختصاصی Funtouch OS 11.1 باشد که مبتنی بر اندروید 11 است. اینکه شما جزو کاربرانی هستید که با این پوسته و رابط کاربری ارتباط برقرار می کنید یا خیر؛ کاملا یک تجربه شخصی است!

دوربین ویوو X60 Pro

هیجان انگیزترین بخش گوشی پرچم دار تازه ویوو در سال 2021، ماژول دوربین ها است. چون اولین همکاری ویوو با شرکت زایس است که در فناوری های نوری تبحر و تخصص بالایی دارد.

احتمالا نام زایس را بارها در ارتباط با دوربین های حرفه ای سونی شنیدیم و دیدیم. تعجب برانگیز است که چگونه فناوری های این شرکت می تواند در ارتقای کیفیت فیلم ها و عکس های گرفته شده با دوربین یک گوشی هوشمند تاثیرگذار باشد.

ویوو ایکس 60 پرو دارای 3 دوربین در پشت و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسل است. دوربین پشتی اصلی 48 مگاپیکسلی واید است. دوربین دوم 13 مگاپیکسلی تله فوتو و در کنار آن یک دوربین اولتراواید 32 مگاپیکسلی است.

کیفیت لنز اصلی 48 مگاپیکسلی این دوربین فوق العاده بالا است و اگر با عکس های دوربین گوشی های غول بازار مقایسه کنید؛ تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. همین طور، شما با این لنز می توانید فیلم های بسیار روان و با کیفیتی ضبط کنید که از یک گوشی میان رده بعید است.

دوربین 48 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.5 و نسل دوم سیستم استابلایز گیمبال ویوو است. این دیافراگم بزرگ به دوربین کمک می کند که نور زیادی را جذب کند و در عین حال، فناوری گیمبال که اساساً کل لنز را برای خنثی کردن لرزش دست حرکت می دهد، به بهبود HDR و حفظ جزئیات در عکس کمک می کند.

همین فناوری کمک می کند این گوشی در نور کم و فضای تاریک، عکس های شفاف و دقیقی بگیرد و به خوبی سایه ها و لک ها را مدیریت کند.

در برنامه دوربین، یک سبک عکاسی پرتره عمودی ZEISS Biotar قرار گرفته است که به شما امکان می دهد عکس های پرتره با ظاهری حرفه ای و افکت بوکه چرخشی بگیرید. این قابلیت را معمولا روی دوربین های حرفه ای قدیمی داشتیم و اکنون در یک گوشی همراه ما است.

تقریبا در همه بررسی ها می توان نقطه قوت این گوشی را دوربین آن یافت. دوربین ها بسیار خوب عمل می کنند و کیفیت چشم گیری دارند.

آیا ارزش خرید دارد؟

با وجود این همه گوشی اندرویدی میان رده خوب در بازار، چرا باید سراغ گوشی ویوو X60 Pro برویم؟

شارژ بی سیم یا بلندگوی استریو ندارد و این دو از مهم ترین نقاط ضعف این گوشی هستند ولی در دیگر بخش ها به ویژه طراحی و دوربین فراتر از یک گوشی میان رده اندرویدی است و شاید بهتر است بگوییم یک گوشی پریمیوم است.

اگر برای شما دوربین گوشی، عکاسی و فیلم برداری مهم است ولی نمی خواهید پول زیادی برای خرید یک گوشی رده بالا بدهید؛ بهترین دلیل برای خرید این گوشی است. برای افرادی که نیاز به خلاقیت دارند یا مستندساز هستند؛ برای افرادی که همیشه در حال گرفتن عکس یا فیلم برداری هستند؛ این گوشی همه چیز است.

این گوشی در دو رنگ آبی و نارنچی و با قیمت حدودا 640 یورو وارد بازار شده است که از بسکمک گوشی های پرچم دار برندهای دیگر ارزان تر است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1978

به "دوربین گوشی ویوو X60 Pro رقیبی برای دوربین گوشی های سامسونگ و آیفون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین گوشی ویوو X60 Pro رقیبی برای دوربین گوشی های سامسونگ و آیفون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید