دادگاه اول نجیب رزاق برگزار شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نجیب رزاق نخست‌ وزیر پیشین مالزی امروز چهارشنبه در دادگاه حاضر شد و اتهام پولشوئی علیه خود را رد کرد.

دادگاه اول نجیب رزاق برگزار شد

نجیب رزاق در دادگاهی در کوالالامپور پایتخت مالزی حاضر شد و 3 فقره اتهام پولشویی را که علیه او مطرح شده بود را رد کرد.

دادگاه نیز اعلام کرد که وی تا برگزاری جلسه بعدی دادگاه با سپردن وثیقه آزاد است.

پرونده جدید اتهامی علیه نخست وزیر سابق مالزی در حالی به جریان افتاده که دولت جدید مالزی به رهبری ماهاتیر محمد در صدد پیدا کردن چند میلیارد دلاری است که در زمان نخست وزیری رزاق از صندوق توسعه ملی مالزی مفقود شده است.

نجیب رزاق و همسرش با اتهامات دیگری در زمینه فساد مالی مواجه هستند و به دستور دادگاه، ممنوع الخروج شده‌ اند. نخست وزیر سابق مالزی در ارتباط با 3 فقره اتهام خیانت در امانت و سوء استفاده از اموال دولتی هم خود را بیگناه اعلام کرده است. این درحالیست که رسیدگی قضایی به این اتهامات هنوز آغاز نشده است.

نخست‌وزیر پیشین مالزی دیروز به اتهام فساد مالی و دریافت رشوه توسط کمیسیون مبارزه با فساد در این کشور مورد بازجویی قرار گرفته بود.

گفتنی است، پس از آنکه نجیب رزاق پس از شکست در انتخابات اعلام کرده بود که قصد دارد به همراه همسرش برای مسافرت از مالزی خارج شود، اداره مهاجرت مالزی اعلام کرده بود که وی ممنوع الخروج بود.

نجیب رزاق متهم به فساد مالی 700 میلیون دلاری و سوء استفاده از منابع دولتی در سال 2015 است.

البته نجیب رزاق متهم به دریافت پول از عربستان سعودی نیز هست. گزارش‌ها حاکی از آن است که رزاق متهم به دریافت رشوه از عربستان سعودی برای تبلیغات در انتخابات پیشین شده بود. دادستانی مالزی اعلام کرده بود که رزاق مبلغ 681 میلیون دلار کمی پیش از انتخابات سال 2013 از عربستان سعودی دریافت کرده است.

نجیب رزاق در انتخابات اخیر مالزی نتوانست آرای کافی را به دست آورد و به این ترتیب ماهاتیر محمد سیاستمدار کهنه‌کار 92 ساله توانست در انتخابات پیروز شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 270

به "دادگاه اول نجیب رزاق برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه اول نجیب رزاق برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید