راهنمای سفر با تور مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مالزی، از جمله کشورهای پرگردشگری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. با توجه به تنوع در جاذبه های گردشگری که در این کشور وجود دارد بدون شک هر مسافری با هر سلیقه ای که داشته باشد می تواند، دنیایی از تجربیات خاص و جدیدی را تجربه کند. اما قبل از سفر به این کشور احتیاج است تا اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری های متنوع در کشور مالزی داشته باشید، به همین دلیل خبرنگاران در راهنمای سفر به مالزی اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی کرده تا مسافران بدانند کجا اقامت داشته باشند، چه رستورانی بروند و یا حتی هزینه های مربوط در این کشور در چه حدودی است. با ما در سفر به تور مالزی همراه باشید.

راهنمای سفر با تور مالزی

موقعیت جغرافیایی مالزی

مالزی از لحاظ جغرافیایی، در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. دو بخش متمایز مالزی به وسیله دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده اند، که هردو بخش غربی شبه جزیره مالزی و شرق مالزی، دارای منظره بسیار مشابهی از دشتهای مرتفع ساحلی هستند که اغلب از تپه ها و کوهستانهای جنگلی انبوه پوشیده شده که مرتفع ترین آن، کوه کینابالو به ارتفاع 4٬095.2 متر بر روی جزیره بورنئو قرار گرفته است. مساحت کل این کشور 329,758 کیلومتر مربع می باشد و طبق سرشماری که در سال 2018 صورت گرفته این کشور دارای جمعیت 31,834,000 نفر می باشد.

مختصری از تاریخ کشور مالزی

شبه جزیره مالایی مدت زیادی است که از یک صندلی مهم (مرکزی) در مسیرهای تجاری بین چین و خاورمیانه برخوردار بوده است که این موضوع خود نشان دهنده نقشه اولیه این کشور در این منطقه می باشد. اولین پادشاه مالزی که به بنادر شهرهای ساحلی حکومت می کرد در قرن 10 میلادی تشکیل شد. این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن بوده است.

اطلاعات ضروری کشور مالزی

وضعیت آب و هوا مالزی

با توجه به این که کشور مالزی، در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، دارای آب و هوای استوایی می باشد. به همین ترتیب در تمام طول سال هوا گرم و مرطوب است. میانگین بارش سالانه 250 سانتی متر و میانگین دمای هوا 27 درجه سانتی گراد است.

بهترین زمان برای سفر به مالزی

بهترین زمان برای سفر با تور مالزی به این دلیل که دارای آب و هوای استوایی می باشد، بین ماه های مارس و اوایل اکتبر است زیرا در این ماه ها میزان بارندگی و رطوبت بسیار کم است. در ماه های ژانویه و فوریه هم این کشور گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید زیرا فستیوال های متعددی در آن برگزار می گردد.

هزینه اقامت در کشور مالزی

برای اقامت در کشور مالزی امکانات متعددی برایتان وجود دارد، شما تنها باید با توجه به بودجه ای که دارید مناسب ترین آنها را برای اقامتتان انتخاب کنید. این نکته را هم باید بگوییم به نسبت بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا، اقامت در مالزی حتی در هتل های لوکس هم ارزان تر است. در ادامه ماچند هتل مناسب برای اقامت در شهرهای معروف کشور مالزی می پردازیم.

به منظور پیدا کردن هتل های ارزان با وای فای رایگان و سیستم تهویه مطبوع در شهرهای این کشور می بایست از شبی حدود 75 رینگیت تا نزدیک به 200 رینگیت بپردازید.

هتل های پیشنهادی در کشور مالزی

  • هتل مندرین اورینتال کوالالامپور (Mandarin Oriental، Kuala Lumpur)

اولین هتلی که در این کشور معرفی می کنیم، هتل 5 ستاره مندرین ارینتال است که در شهر کوالالامپور قرار گرفته است. اتاق های این هتل کاملا مجهز و مدرن به همراه یک حمام مرمر می باشد. از امکانات این هتل می توان به رستوران مدرن آن که انواع خوراک های ژاپنی، بین المللی و محلی را تهیه نمایید.

شماره تلفن: 0060323808888

وب سایت: mandarinoriental.com

آدرس: مالزی - کوالالامپور Persiaran Petronas، Kuala Lumpur City Centre، 50088 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • هتل شانگری لا کوالالامپور (Shangri La Hotel)

دیگر هتل پیشنهادی هم در شهر کوالالامپور است، این هتل هم دارای 5 ستاره می باشد و در کنار پارک کی ال سی سی و برج دو قلو پتروناس قرار گرفته است. همچنین با فرودگاه 45 دقیقه فاصله دارد. تمامی امکانات مورد احتیاج برای یک اقامت راحت و فوق العاده را می توانید در این هتل در اختیار داشته باشید.

شماره تلفن: 0060320322388

آدرس: مالزی - کوالالامپور Shangri-La Kuala Lumpur، Kuala Lumpur، 50250 Kuala Lumpur، Federal Territory of Kuala Lumpur، Malaysia

  • هتل پولمان کوچینگ (Pullman Kuching)

هتل 5 ستاره در شهر ساراواک مالزی هم جزء بهترین ها برای اقامت می باشد. از جمله امکاناتی که در این هتل شما از آن ها بهره مند خواهید بود اینترنت رایگان، باشگاه بدنسازی، رستوران، مرکز ماساژ، پارکینگ رایگان، رم سرویس و صبحانه رایگان می باشد.

آدرس: مالزی - ساراواک No. 1A، Jalan Mathies، Kuching 93100

  • هتل برجایا (Berjaya لنکاوی Resort)

هتلی فوق العاده با نمای بی نظیر که هواداران زیادی بین توریست ها این کشور دارد. سرویس دهی عالی و تفریحات آبی رویایی از جمله دلایلی هستند که این هتل را به عنوان محبوب ترین هتل در شهر لنکاوی مالزی مطرح نموده است. موقعیت این هتل آنقدر زیبا و رویایی است که قطعا با اقامت در آن بهترین خاطره ها برایتان به یادگار خواهد ماند.

آدرس: مالزی - لنکاوی Burau Bay، لنکاوی 07000

هزینه خورد و خوراک در کشور مالزی

ر ادامه راهنمای سفر به مالزی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 10 رینگیت را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید 60 رینگیت پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در آلمان به نسبت ارزان تر است و مبلغ 13 رینگیت می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1.30 رینگیت و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 10 رینگیت بپردازید.

غرفه های غذای خیابانی بهترین جا برای غذا خوردن است. این غذاهای خیابانی محلی هم بسیار لذیذ هستند و هم قیمت کمی دارند. در واقع بهترین و ارزان ترین غذاهایی که در این کشور می توانید نوش جان کنید، غذای خیابانی است.

رستوران های پیشنهادی در مالزی

  • رستوران نائب کوالالامپور (Naeb Iranian Restaurant)

با این که تنوع غذایی در مالزی اونقدر زیاد هست که با ذائقه ایرانی ما هم جور در بیاد اما اگه هیچ غذایی رو به غذاهای ایرانی ترجیح نمیدین، رستوران نائب براتون بهترین گزینه ست.

شماره تلفن: 0060342573615

آدرس: مالزی - کوالالامپور 8، Jalan Yap Kwan Seng، Kampung Baru، 50350 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • رستوران روباز (LimeLight Rooftop Lounge)

این رستوران در پشت بام یک هتل قرار گرفته است و نمای خیلی خوبی دارد. در این رستوران انواع غذاهای آسیایی، مالزیایی و سبزیجات سرو می گردد.

آدرس: مالزی - ساراواک 5th Floor، The LimeTree Hotel | Lot 317 Abell Road

  • رستوران بیژن

این رستوران زیبا و دنج که به عنوان یکی ار بهترین رستوران های کوالالامپور شناخته می گردد، با توجه به فضای قشنگی که داراست، و غذاهای فوق العاده ش، می تواند بهترین انتخاب برای کسانی که از غذا خوردن در فضاهای دنج لذت میبرند باشد.

شماره تلفن: 60320313575

وب سایت: www.bijanrestaurant.com

آدرس: مالزی - کوالالامپور 1، Jalan Ceylon، Bukit Ceylon، 50200 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • خانه استیک (The Steakhouse)

استیک بازان حرفه ای می توانند خانه استیک، کوالالامپور را حتما امتحان نمایند.

شماره تلفن: 0060321432268

وب سایت: steakhousekl.com

آدرس: مالزی - کوالالامپور 38-46، Changkat Bukit Bintang، Bukit Bintang، 50200 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

هزینه حمل و نقل در کشور مالزی

سیستم حمل و نقل کشور مالزی شامل اتوبوس، مترو و تاکسی می گردد. به لطف یارانه سوخت، هزینه حمل و نقل در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد، اما اگر می خواهید از تاکسی بهره ببرید باید قبل از این که سوار شوید در خصوص کرایه سنگ هایتان را با راننده وا بکنید و به توافق برسید زیرا تاکسی های این کشور از تاکسی متر استفاده نمی نمایند.

هزینه بلیط تک سفره 2,50 رینگیت

هزینه بلیط ماهانه 100 رینگیت

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3 رینگیت و به ازای هر یک کیلومتر2 رینگیت به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 25 رینگیت باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 2.19 رینگیت

کوآلالامپور

یکی از زیباترین شهرهای مالزی که اغلب توریست ها و گردشگران برای سفر آن را انتخاب می نمایند، شهر کوالالامپور است. این شهر کوالالامپور به شهر آسمان خراش ها معروف است و دلیلش هم آن است که ساختمان های بسیار بلندی در این شهر ساخته شده و دلیلی برای جذب گردشگر از سراسر دنیا شده است. آنچه باید درباره این شهر بدانید این است که سه منطقه اصلی که به مثلث طلایی معروف است در این شهر وجود دارد به نام های منطقه بوکیت بینتانگ، منطقه کی ال سی سی و چیتاتوون.

برج های معروف دوقلو کوالالامپور هم در منطقه کی ال سی سی قرار گرفته است.

شهرهای مهم مالزی

کوآلالامپور

یکی از زیباترین شهرهای مالزی که اغلب توریست ها و گردشگران برای سفر آن را انتخاب می نمایند، شهر کوالالامپور است. این شهر کوالالامپور به شهر آسمان خراش ها معروف است و دلیلش هم آن است که ساختمان های بسیار بلندی در این شهر ساخته شده و دلیلی برای جذب گردشگر از سراسر دنیا شده است. آنچه باید درباره این شهر بدانید این است که سه منطقه اصلی که به مثلث طلایی معروف است در این شهر وجود دارد به نام های منطقه بوکیت بینتانگ، منطقه کی ال سی سی و چیتاتوون.

برج های معروف دوقلو کوالالامپور هم در منطقه کی ال سی سی قرار گرفته است.

پنانگ

در شرق کشور مالزی شهری به نام پنانگ وجود دارد که دارای تنوع بالایی در جاذبه های گردشگری و قومیتی نیست اما به دلیل بازارهای سرباز محلی و تبادلات اجناس مختلفی که در این شهر وجود دارد، مسافران زیادی آن را برای سفر خود انتخاب می نمایند. این شهر در مرز آسیا و اروپا قرار گرفته است و در سال 1786 میلادی به عنوان اولین بندر تجاری در شرق این کشور انتخاب شد.

شرایط آب و هوایی در شهر پنانگ مالزی به طور معمول در مساعد است، اما از ماه آگوست تا نوامبر (مرداد تا آبان) شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی در این شهر برقرار است.

لنکاوی | لنکاوی

در کشور مالزی، شهری به نام لنکاوی وجود دارد که به آن لقب بهشت مالزی را داده اند و جالب است بدانید که در زبان مالایی به این شهر عقاب قهوه ای گفته می گردد. جزایر لنکاوی در محل برخورد تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان قرار گرفته است و تقریبا بیش از صد جزیره در این شهر وجود دارد. از جمله بهترین جاذبه های گردشگری شهر لنکاوی در مالزی جزیره پولائو لنکاوی، پل هوایی لنکاوی، باغ پرندگان لنکاوی، آبشار لنکاوی، باغ برنج لامان لنکاوی، مسجد آل هانا لنکاوی است و گفتنی است که بگوییم سوغاتی معروف آن هم کریستال لنکاوی می باشد.

جرج تاون | George Town

شهری به نام جرج تاون در کشور مالزی وجود دارد که جزء یکی از شهرهای توریستی به شمار می رود و در میراث دنیای یونسکو هم به ثبت رسیده است. در این شهر جاذبه ها و بناهای تاریخی بسیار وجود دارد و همچنین مراکز خرید متنوع در کنار رستوران های مالایی، چینی و اروپایی سبب شده اند تا مسافران زیادی این شهر را برای سفر خود انتخاب نمایند. شهر جرج تاون در واقع در ایالت پنانگ مالزی قرار گرفته است و از جمله مراکز مهم سیاسی، تحصیلی و مالی در زمان حکمرانی پادشاه جرج سوم محسوب می باشد.

ایپوه | Ipoh

دیگر شهر مدرن و مجلل کشور مالزی شهر ایپوه نام دارد، این شهر در قرن نوزدهم به دلیل وجود معادن قلع جز یکی از ثروتمندترین شهرهای آسیایی بود و سرمایه دارای بسیاری از کشورهای اروپایی وارد آن شدند و تجارت های کلانی انجام می دادند. در این شهر معماری بناها تقریبا ترکیبی از سبک چینی، مالایی و اروپایی بود و جالب است بدانید که در شهر ایپوه از ایستگاه مترو شهر حتما بازدید نمایید. امروزه این شهر به عنوان یک مقصد گردشگری در حال رشد فرهنگی و آشپزی در بین گردشگران شناخته شده است.

میری | Miri

شهری دیگری که از این کشور در راهنمای سفر به مالزی می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم، میری نام دارد. این شهر پیشرفت و توسعه خود را مدیون چینی ها است و دلیل هم رفت و آمد زیاد بازرگانان چینی بوده است. در خصوص این شهر جالب است بدانید که یکی از بهترین اقامتگاه های مالزی در این شهر قرار گرفته است و شما می توانید با قیمت مناسب در آن اقامت داشته باشید. سه جاذبه گردشگری در شهر میری مالزی می توان به پارک گونونگ مولو (Gunung Mulu)، تپه نیاه (Niah) و لمبیر هیل (Lambir) اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری در کشور مالزی

پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading)

علاقه مندان به گیاه شناسی بدون شک از حضور در این پارک ملی لذت می برند زیرا بزرگترین گل دنیا در این پارک می روید. این پارک ملی در سال 1983 به منظور فراهم کردن یک محیط حفاظت شده برای رافلزیا، به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شد. در سال 1994، درهای پارک به روی عموم مردم گگردده شد و امروزه گردشگران می توانند یکی از شگفت انگیزترین گیاهان این سیاره را در این پارک تماشا نمایند. از کوچینگ و با برنامه ریزی یک سفر یک روزه، می توانید به این پارک دسترسی داشته باشید.

آدرس: 94500 Lundu, Sarawak, Malaysia

جزیره مانوکان (Manukan Island)

این جزیره، دومین جزیره بزرگ پارک ملی Tunku Abdul، اولین پارک ملی دریایی مالزی است. در این جزیره می توانید بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید.

آدرس: Kota Kinabalu, Malaysia

منطقه حفاظت شده طبیعی Semenggoh

این منطقه حفاظت شده طبیعی به خاطر برنامه حمایت از اورانگوتان ها مشهور است. در این برنامه، اورانگوتان هایی که رها شده اند، والدین خود را از دست داده اند یا نجات یافته اند، برای زندگی در طبیعت، آموزش داده می شوند. به همین دلیل، در جنگل های حوالی این محدوده، اورانگوتان های زیادی را خواهید دید که در محیط طبیعی پرورش داده می شوند.

منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

این منطقه، یکی از مهم ترین مناطق خرید در کوالالاپور است به دلیل مسافرانی که علاقه بسیاری به خرید کردن دارند، بدون شک در این منطقه به شدت لذت خواهند برد و هر چه بخواهند پیدا می نمایند. این مجموعه چندین مرکز خرید و همچنین یک پارک مصنوعی سرپوشیده نیز دارد.

پارک ملی باکو (Bako)

پارک ملی باکو، یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در مالزی است به خصوص برای کسانی که فعالیت های تفریحی در دل طبیعت را دوست دارند. این پارک در ایالت ساراواک در بورنئو قرار گرفته است. پارک اگرچه خیلی بزرگ نیست، جاذبه های طبیعی فراوانی دارد. حیات وحش، جنگل های بارانی، آبشارهای زیبا، سواحل دیدنی و تفریحات دریایی را در این پارک تجربه خواهید کرد

رودخانه کیناباتانگان (Kinabatangan River)

این رود، دومین رود بزرگ مالزی است و از کوهستان تا دریای سولو به طول 550 کیلومتر کشیده شده است. این رود در ایالت صباح در بورنئو قرار گرفته است و به خاطر پوشش گیاهی و تنوع حیات وحش، شهرت دارد. نواحی اطراف این رود بهترین جا برای تماشای فیل های آسیایی، کروکودیل و اورانگوتان بورنئویی است.

جزیره سیپادان (Sipadan)

این جزیره در دریای Celebes قرار گرفته است و بهشتی برای علاقه مندان به غواصی است. تنها جزیره اقیانوسی مالزی، از یک مخروط آتشفشانی خاموش شده تشکیل شده است. به دلیل تنوع زندگی دریایی در این منطقه، این جزیره یکی از بهترین مقصدهای غواصی در تمام دنیا است.

آدرس: Kapalai, Pulau Sipadan, Malaysia

کمرون هایلندز (Cameron Highlands)

کمرون هایلندز یکی از گسترده ترین کوهسارهای مالزی است. منطقه ای مسکونی که اولین بار در دهه 1920 توسط بریتاینایی ها توسعه یافت. این منطقه جمعیتی بیش از 34 هزار نفر دارد که شامل مالایی ها، چینی ها، هندی ها و سایر گروه های قومی است. این منطقه را به خاطر مسیرهای طبیعت گردی می شناسند. این مسیرها، گردشگران را از جنگل ها به آبشارها و نقاط دنج و آرام می برد.

برج های دوقلوی پتروناس (Petronas)

برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور قبل از اینکه برج Taipei 101 در سال 2004، ساخته گردد، بلندترین برج های دنیا بودند.

آدرس: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

غارهای مولو (Mulu)

غارهای مولو در پارک ملی گونونگ مولو در بورنئوی مالزی قرار دارند. این پارک علاوه بر این غارها، جاذبه های دیدنی فراوانی دارند از ارتفاعات صخره ای گرفته تا پوشش گیاهی جنگلی و استوایی. غار سارواک هم یکی از غارهای این مجموعه است که به عبارتی بزرگترین غار دنیا است. فضای این غار به قدری وسیع است که 40 هواپیمای بوئینگ 747 در آن جا می گردد بدون اینکه بال های آنها را جمع نمایند.

آدرس: Sarawak, Malaysia

بهترین تفریحگاه های ساحلی در مالزی

شاید تصور کنید که در سفر به کشور مالزی به جز ساختمان های بلند و مراکز خرید هیچ جاذبه دیگری وجود ندارد که بتواند برایتان هیجان انگیز باشد، اما باید این را بدانید که در این کشور سواحلی وجود دارد که می تواند برای شما جز یکی از بهترین تفریحات ممکنه باشد.

  • جزیره بانگا رایا
  • آبگرم وستین لنکاوی
  • تفریحگاه تانجانگ رهو
  • تفریحگاه چهار فصل لنکاوی
  • داتای لنکاوی
  • دانا لنکاوی
  • کاسا دل مار لنکاوی

اجاره خودرو در مالزی

برای اجاره خودرو در کشور مالزی به راحتی می توانید به وسیله اینترنت خودروی خودتان را اجاره نمایید. همچنین در مالزی این امکان وجود دارد که ماشینی به همراه راننده و یا راهنما اجاره کنید. این گزینه برای آن هایی که زیر 23 سال هستند که اجازه رانندگی در مالزی را ندارند و یا افرادی که ترجیح می دهند به مکان هایی که تا به حال ندیده اند تنها نروند و یا شخصی همراهشان باشد تا به معرفی مکان ها بپردازد، بسیار توصیه می گردد.

یک سایت مرجع که اقدام به اجاره خودرو در بیشتر کشورهای دنیا می نماید www.easyrentcars.com است. شما می توانید با ثبت نام در آن در هر شهری که هستید اقدام به اجاره خودرو بنمایید.

سایت دیگر هم به نام www.kayak.com.my است که می توانید برای اجاره خودرو از آن بهره ببرید.

مراکز خرید در کشور مالزی

  • محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور (Bukit Bintang)

وب سایت: www.bukit-bintang.com

آدرس: 290، Jalan Pudu، Bukit Bintang، 55100 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • مرکز خرید مید ولی (Mid Valley Megamall)

شماره تلفن: 0060329383333

آدرس: Mid Valley Megamall، 1، Lingkaran Syed Putra، Mid Valley City، 58000 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

وب سایت: www.berjayatimessquarekl.com

آدرس: Berjaya Times Square، 1، Jalan Imbi، Imbi، 55100 Kuala Lumpur، Federal Territory of Kuala Lumpur، Malaysia

  • مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)

وب سایت: suriaklcc.com.my

آدرس: Menara Berkembar Petronas، Kuala Lumpur City Centre، 50088 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

مراکز درمانی در کشور مالزی

  • بیمارستان Prince Court Medical Centre

تلفن: 21600000 603+

آدرس: 39, Jalan Kia Peng, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

  • بیمارستان KPJ سنتوزا KL Specialist Hospital

تلفن: 40437166 603+

آدرس: Kompleks Damai, 36, Jalan Cemur, 50400 WP, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

  • بیمارستان Gleneagles Hospital

تلفن: 4737222 656+

آدرس: 6A Napier Rd, سنگاپور 258500

بایدها و نبایدها در کشور مالزی

  • هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت نمایند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به یاری احتیاج داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • از حمل پول نقد و اشیا گران قیمت در مکان های پر بازدید جدا خودداری کنید.
  • حمل قرص های روان گردان در این کشور جرم محسوب می گردد.
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور مالزی می توانید راهنمای سفارت مالزی را مطالعه کنید.
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 433

به "راهنمای سفر با تور مالزی" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای سفر با تور مالزی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر با تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید