خبرنگاران بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه، پلی برای تقویت روابط تهران - پکن

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، در سخت ترین ایام شیوع کرونا در چین، دولت و مردم ایران بلادرنگ بیشترین پشتیبانی خود را از ملت و دولت چین به عمل آورند هرگز فراموش نخواهیم کرد که محمد جواد ظریف وزیر محترم امور خارجه ایران، اولین مقام خارجی بود که پیغام همدردی خود و ملت ایران را برای دولت و ملت چین ارسال کرد.

خبرنگاران بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه، پلی برای تقویت روابط تهران - پکن

هرگز فراموش نخواهیم کرد که مردم ایران در شرایطی که زیر تحریم های آمریکا بودند و خود با کمبود داروهای پزشکی روبرو بودند اما نیازهای پزشکی ما برای مبارزه با کرونا را تامین و به ما هدیه کردند، هرگز فراموش نخواهیم کرد وقتی مردم چین در رنج بسیاری بودند، مردم ایران در شهرهای عظیم ایران با صدای بلند فریاد می زدند: چین آفرین، ووهان آفرین و برای ملت چین شمع روشن کردند.

هرگز فراموش نخواهیم کرد هزاران نفر از ایرانیان به وسیله اینترنت و رسانه های گروهی، مردم چین را در مبارزه با کرونا تشویق و از آنها حمایت کردند همه حمایت های ایران عمیقاً اعتماد و شجاعت مردم چین برای شکست کرونا را زیادتر کرد و به آنان دلگرمی و تشویق داد. از قدیم گفته اند که دوستان واقعی را باید در سختی ها شناخت همانطور که وزیر امور خارجه ایران گفته است: ملت ایران در ایام خوشی و سختی همواره با مردم چین همراه هست. با وجود آن که این دو کشور فاصله زیادی دارند و زبانها به یکدیگر شبیه نیست، اما مردم دو کشور همواره با هم یکدل و همراه هستند.

اکنون بیماری در ایران در حال افزایش است و سلامت مردم ایران را تهدید و بر زندگی عادی مردم ایران تاثیر گذاشته است مردم چین با ملت ایران ابراز همدردی می نمایند و از نزدیک شرایط ایران را رصد می نمایند ما مردم چین اعتقاد داریم: اگر یک قطره آب به من دادید، حتماً یک دریا به شما پس می دهیم وقتی مردم ایران در رنج هستند، ما حمایت و یاری های خود را برای برادران ایرانی خویش ارسال می کنیم.

دولت چین یاری های مادی را به دولت ایران ارائه نموده و تیمی از متخصصان پزشکی را برای مبارزه با بیماری به ایران اعزام نموده است در عین حال بسیاری از شهروندان عادی چین هم برای برادران و خواهران خود در ایران نگرانند و تمایل دارند آنچه در توان دارند را به مردم ایران یاری نمایند.

بمنظور یاری به ایران برای عبور از این بحران و با مساعدت سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در 5 مارس 2020 پویشی را با شعار ما با هم همسایه ایم هرچند که هزاران مایل از هم دوریم، دست در دست هم داریم بدون فاصله ها راه انداخته و پاسخ مثبت شرکت ها و مردم چین برای ارسال یاری به ایران را دریافت نموده است.

تا امروز بیشتر شرکت های خصوصی کوچک و متوسط از جمله شرکت شین سون (شرکت فناوری محصولات محافظ پزشکی)، شرکت ویبولیتین در شهر دونگ یینگ و شرکت تیانجین فنگ هرچند که بر اثر کرونای چین متحمل خسارت شده اند اما یاری های فراوانی را به مردم ایران ارسال نموده اند و کماکان به این کار ادامه می دهند تا به امروز بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه هدایایی شامل ماسک، لباس محافط اتاق عمل، کیت های تشخیص کرونا و غیره که در مجموع میلیون یوآن (هر دلار آمریکا 6.5 یوان) می باشد را به مردم ایران اهدا نموده و مایل هستیم کماکان برای مبارزه شجاعانه با کرونا به مردم ایران یاری کنیم.

اعتقاد داریم که با مدیریت قوی دولت ایران و حمایت و یاری واقعی مردم چین، مردم شجاع و قوی ایران در برابر همه مسائل و چالش های کرونا پایان به پیروزی حتمی خواهند رسید و به ایران و مردم ایران آفرین می گوئیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1153

به "خبرنگاران بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه، پلی برای تقویت روابط تهران - پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه، پلی برای تقویت روابط تهران - پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید