خبرنگاران آماده فراوری انبوه واکسن کووایران برکت هستیم

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران - خبرنگاران - رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: مرحله اول فراوری واکسن کووایران برکت به اتمام رسیده است و آماده فراوری انبوه این واکسن هستیم.

خبرنگاران آماده فراوری انبوه واکسن کووایران برکت هستیم

محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از 30 هزار واحد مسکن محرومان و آغاز عملیات ساخت 130 هزار واحد مسکونی با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین اقدامات فرایند فراوری واکسن ایرانی کوو ایران برکت اضافه کرد: فاز اول مطالعات بالینی واکسن ایرانی کوو ایران برکت با موفقیت به انتها رسید و مرحله دوم این مطالعه که از اواخر اسفند 1399 آغاز شد تقریبا به مرحله انتهای رسیده است.

وی ادامه داد: امیدواریم به سرعت اجازه دهند فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کرونای کووایران برکت را آغاز کنیم و پیش بینی می گردد در ماه جاری مجوز صادر گردد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توضیح داد: مرحله اول فراوری انبوه ساخت واکسن به اتمام رسیده و آماده فراوری انبوه این واکسن هستیم.

مخبر اعلام کرد: پس از اجازه ورود به فاز سوم مطالعت بالینی واکسن ایرانی کووبرکت تا سقف فراوری سه میلیون دوز در ماه را آغاز می کنیم.

مخبر یادآور شد: فاز دوم این طرح، فراوری 12 میلیون دوز واکسن در ماه است که مقدمات آن در حال اجرا است.

وی ابراز امیدواری کرد تا انتها خرداد یا اوایل تیرماه فاز دوم فراوری انبوه واکسن کووایران برکت به نتیجه برسد، امیدواریم وقتی به نیمه های فاز سوم آزمایشات بالینی رسیدیم، واکسیناسیون عمومی در حد فراوریات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز گردد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اضافه کرد: به نظر می رسد تا انتها خرداد ماه بتوانیم واکسن کوو ایران برکت را به وزارت بهداشت تحویل دهیم.

مخبر اعلام کرد: در 6 راستا ساخت واکسن را دنبال می کنیم که همه آنها به مرحله انسانی رسیده اند.

به گزارش خبرنگاران، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام کُوو ایران برکت روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق واکسن ایران کوو برکت در 2 دوز به داوطلبان 18 تا 50 سال انجام شد، به عبارتی 56 داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن نیز در 30 بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

آخرین نمونه گیری از خون داوطلبان این مرحله تا 14 اسفند ماه به اتمام رسید. بعد از آن گزارش نهایی فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در اختیار وزارت بهداشت نهاده شد و این واکسن ایرانی پس از اخذ مجوزهای لازم به داوطلبان مرحله دوم تزریق شد.

اجرای مرحله دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از 25 اسفند ماه آغاز و فاز سوم این مطالعه هم در امتداد این مرحله و پس از کسب مجوز اجرایی می گردد.

آغاز ساخت 130 هزار واحد مسکن در کشور

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه از آغاز ساخت 130 هزار واحد مسکن از سوی این ستاد اطلاع داد و گفت: 100 هزار واحد از این واحدها، مربوط به طرح اقدام ملی مسکن است که عهده دار آن پس از ساخت، وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

مخبر یادآور شد: یکی از محورهایی که در دستور کار ستاد اجرایی است، مربوط به بحث ساخت و ساز مسکن در مناطق محروم و حوادث ایجاد شده ای است که پیش می آید و طی آن خانواده ها آسیب می بینند.

وی همچنین گفت: امروز سه رویداد را شاهد خواهیم بود که نخستین آن بهره برداری از 30 هزار واحد مسکونی ساخته شده در سراسر کشور است. همچنین ساخت 30 هزار واحد مسکونی از سوی گروه های جهادی به عنوان مسکن محرومین آغاز می گردد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از دیگر اقدامات این ستاد را ساخت 100 هزار واحد مسکن اقدام ملی مطرح کرد که این ستاد ساخت آن را به عهده گرفته و از امروز عملیات آن آغاز می گردد.

مخبر با ابراز امیدواری نسبت به این که این واحدها طی 18 ماه ساخته شده و تحویل وزارت راه و شهرسازی شوند، گفت: اینکه چه کسانی مالک این واحدها خواهند شد، در اختیار وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: سه مؤلفه پایداری در اقتصاد، پایداری در اجتماع و محیط زیست در توسعه پایدار باید مورد توجه قرار گیرد چراکه مسائل مالی دغدغه همه افراد است و چنانچه مسائل معیشتی حل گردد رضایت عمومی حاصل خواهد شد.

مخبر با تاکید بر اینکه یکی از وظایف حاکمیت تأمین مسکن است، اضافه کرد: سالانه به بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیازمند هستیم و در بهترین شرایط؛ تا به امروز سالانه حدود 800 هزار واحد ساخته شده است و بر همین اساس با کسری 300 تا 400 هزار واحد روبرو هستیم.

وی تاکید نمود: نوآوری و فناوری در بحث مسکن مسئله ای است که امروزه وجود دارد، البته اقداماتی اجرا شده و امیدواریم مؤثر واقع گردد. همچنین استفاده از تکنولوژی موضوع دیگری است که باید به آن توجه گردد چرا که بسیاری از دستگاه ها در مقابل تحول خیلی مقاومت می نمایند.

مخبر گفت: همه دستگاه ها باید یاری نمایند تا بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف کشور و رفاه اجتماعی، کنترل تورم، محرومیت زدایی و اشتغال اقدام مؤثری انجام دهیم.

در این مراسم که مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و علی نیکزاد نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی حضور داشتند در آیینی عملیات ساخت 130 هزار واحد مسکن و بهره برداری از 30 هزار واحد مسکن محرومین آغاز شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1842

به "خبرنگاران آماده فراوری انبوه واکسن کووایران برکت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آماده فراوری انبوه واکسن کووایران برکت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید