تیم ملی احتیاج به برگزاری بازی هاای محبت آمیز با تیم های قدرتمند دارد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، شاهرخ بیانی بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان با اشاره به آخرین شرایط تیم ملی در راه آماده سازی برای حضور پرقدرت در رقابت های جام ملتهای آسیا تاکید نمود تیم ملی احتیاج به برگزاری بازی هاای محبت آمیز با تیم های قدرتمند دارد.

تیم ملی احتیاج به برگزاری بازی هاای محبت آمیز با تیم های قدرتمند دارد

بیانی در گفت وگو با خبرنگاران درباره پیروزی یک بر صفر مقابل بلغارستان گفت: بازی خوبی بود. گرچه انتظار داشتم بلغارستان تیم بهتری باشد. در کل انجام بازی های تدارکاتی خوب است و عیار بازیکنان تعیین می گردد. بازیکنان نو تست می شوند. امیرخان قلعه نویی خودش تازه آمده و با انجام اینگونه بازی ها محبت آمیز می تواند توانایی بازیکنان نو را بشناسد. الان شما می بینید از زمانی که او امده محبی بازی های ملی اش بالا رفته و در 9 بازی 5 گل زده است.

وی ادامه داد: موضوع بسیار مهم این است که ما بتوانیم با تیم های قدرتمند در فوتبال مسابقه تدارکاتی برگزار کنیم. در بازی مقابل تیم های بزرگ بهتر می توانیم هماهنگ شویم. بازیکنانی که تازه دعوت شدند محک می خورند آنهایی هم که سابقه دارند در کارهای تاکتیکی قلعه نوییشناخت کافی روی توانایی هایش پیدا می نماید. با این حال همین بازی های تدارکاتی هم که گذاشتند بهتر از این است که اصلا بازی تدارکاتی برگزار نکنیم.

او اضافه نمود: همین که تیم ملی در بازی های تدارکاتی پیروز می گردد خودش خیلی خوب است اینکه بردن در تیم ملی جا بیفتد مهم است. از روزی که امیر قلعه نویی مربی تیم ملی شده دائما می برند و حتی جام هم گرفتند. حالا خیلی ها روی شطنت می گویند تیم ها ضعیف هستند اما در همین بازی مقابل تیم های ضعیف هم تیم ملی هماهنگ می گردد.

این کارشناس فوتبال کشورمان در مورد بازی تیم ملی مقابل آنگولا گفت: آنگولا تیم بدی نبود. درست که از تیم های تاپ فوتبال در جهان نیست ولی بد هم بازی نمی نماید. تیمی که از لحاظ قدرت بدنی در شرایط خوبی است و در کارهای تکنیکی هم از بازیکنان خوبی بهره می برد. گرچه من بازهم تاکید دارم باید با تیم هایی بازی محبت آمیز انجام دهیم که ضعف هایمان تعیین گردد حتی اگر ببازیم.

بیانی تاکید نمود: باید تیم های قدرتمند بیایند مقابل تیم ملی بازی نمایند و خط دفاع ما را تحت فشار قرار دهند تا در این شرایط ببینیم خط دفاعی مان از چه قدرتی برخوردار است یا وقتی عقب هستیم مهاجمان ما چه عملکردی دارند و چگونه گل خورده را جبران می نمایند. بازی تدارکاتی این سبکی است. آلمان 4 تا از ژاپن می خورد این یعنی اینکه ما در جام ملتها کار خیلی سختی را پیش رو داریم. برای همین تیم ملی ما باید طوری آماده این بازی ها گردد که بتواند مقابل تیم های قدرتمند آسیا حرف برای گفتن داشته باشد.

او اضافه نمود: امیرقلعه نویی باید به فدراسیون فشار بیاورد که بازی های محبت آمیز با تیم های سطح اول جهان را فراهم کند در غیر این صورت با این نوع بازی ها عیار واقعی و ضعف های مان تعیین نمی گردد. حتی اگر باختیم هم مهم نیست. جام ملتها اصلا آسان نیست. باز خدا را شکر ما بازیکنانی مانند طارمی، آزمون، قدوس و حاج صفی را داریم اما باید یک آینده نگری هم داشته باشیم و بازیکنانی را انتخاب کنیم که در جام جهانی هم به تیم ملی یاری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2550

به "تیم ملی احتیاج به برگزاری بازی هاای محبت آمیز با تیم های قدرتمند دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی احتیاج به برگزاری بازی هاای محبت آمیز با تیم های قدرتمند دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید