گنج زاده: عدم حضور پورشیب در المپیک خوشحالی ام را کم و مسئولیتم را بیشتر می نماید، بعضی همه کار کردند تا تیم ملی نتیجه نگیرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ملی پوش المپیکی کاراته ایران گفت: اینکه در حال حاضر نمی توانم کنار پورشیب حضور داشته باشم و با هم در المپیک حضور داشته باشیم از خوشحالی من کم و بار مسئولیتم را بیشتر می نماید.

گنج زاده: عدم حضور پورشیب در المپیک خوشحالی ام را کم و مسئولیتم را بیشتر می نماید، بعضی همه کار کردند تا تیم ملی نتیجه نگیرد

سجاد گنج زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد کسب سهمیه المپیک گفت: واقعا جهت کسب سهمیه المپیک در کاراته سخت و طولانی بود و دیگر در اواخرجهت نه تنها من، بلکه خیلی از بازیکنان خسته شده بودند و این موضوع از عملکرد آنها به خوبی معین بود. خدا را شکر می کنم که در جهت کسب سهمیه المپیک، من و دیگر بچه ها دچار آسیب دیدگی نشدیم و توانستم در آخر 4 سهمیه المپیک را به وسیله رنکینگ در بخش آقایان و بانوان کسب کنیم.

وی در مورد شیوع ویروس کرونا و برهم خوردن معادلات برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: بعد از مسابقات کاراته وان سالزبورگ، ویروس کرونا در دنیا شیوع بیشتری پیدا کرد و باعث لغو کاراته وان مراکش شد. بعد از این اتفاق، کاراته وان اسپانیا جایگزین مراکش شد اما با توجه گستردگی شیوع بیماری و لغو مسابقات قهرمانی اروپا احتمال لغو این مسابقات نیز می رفت.

ملی پوش المپیکی کشورمان توضیح داد: بعد از مسابقات اتریش، اردوی خود را در آلمان برگزار کردیم اما به دلیل بیماری و نامعین شدن برنامه ها، روزهای خوبی را پشت سر نگذاشتیم. سرانجام با تعطیلی تمام مسابقات و محاسبه کاراته وان اتریش به عنوان آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک، رنکینگ اعلام و المپیکی شدم. کرونا معادلات را برهم ریخت، اما این اتفاق برای تمام کاراته کاهای دنیا افتاد و همه درگیر این ویروس شدند.

گنج زاده در مورد حس و حال خود بعد از کسب سهمیه المپیک گفت: قطعا بعد از طی کردن یک جهت طولانی، رسیدن به کسب سهمیه المپیک شادمان نماینده است اما واقعیت این است که خیلی شادمان نیستم. من و پورشیب در کنار یکدیگر برای کسب سهمیه المپیک رقابت کردیم و اینکه در حال حاضر نمی توانیم با هم در المپیک حضور داشته باشیم از شادمانی من کم و بار روی دوشم را برای پیروزیت بیشتر نموده است تا برای کشورمان پیروز به کسب مدال شوم و کاپیتان پورشیب را شادمان کنم.

وی در مورد درک حس و حال پورشیب بعد از لغو دو مرحله سرانجامی مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: واقعیت این است که حتی من به عنوان یک ورزشکار نمی توانم حس و حال پورشیب را درک کنم. در چند روزی که در آلمان بودیم واقعا می دیدم که چقدر او ناراحت است اما به نظر من المپیک سرانجام راه یک ورزشکار نیست. ما در سال آینده مسابقات قهرمانی دنیا را در پیش داریم و آرزو می کنم تیم کاراته ایران با توجه به پتانسیل بالایی که دارد برای چهارمین دوره متوالی قهرمان دنیا گردد و این اتفاق تاریخی را ثبت کند.

گرندوینر سنگین وزن کاراته دنیا در مورد رابطه خوب و محبت آمیز او و پورشیب با وجود رقابت سنگین برای کسب سهمیه المپیک گفت: از زمان ورود به تیم ملی کاراته در کنار پورشیب حضور داشتم و در این سال ها مانند اعضای یک خانواده در کنار یکدیگر بودیم. در خانواده وقتی یک اتفاق برای یک برادر می افتد، همه ناراحت می شوند و در حال حاضر نیز همین حس و حال را با توجه به عدم حضور پورشیب در المپیک دارم. در تیم ملی بیشتر از رقابت مانند یک خانواده در کنار هم هستیم و کوشش می کنیم احترام بزرگتر را حفظ کنیم و به همین دلیل تیم ملی کاراته فعلی یک از پرافتخارترین تیم های تاریخ ورزش ایران و دنیا است. رفاقت ما در تیم ملی نشان داده است که برای پیروزیت در کاراته فقط مبارزه در تاتامی مهم نیست و یکدلی اعضا نیز در پیروزیت تاثیر زیادی دارد و خدا را شکر در تیم ما همه چیز اینگونه است.

گنج زاده با تاکید بر اینکه دوست داشت دو مرحله باقی مانده از رقابت های کاراته وان نیز برگزار گردد، گفت: فکر می کنم اگر دو مرحله باقی مانده نیز برگزار می شد و بعد از آن تکلیف رنکینگ ها معین می شد، تمام ورزشکاران چه کسانی که پیروز به کسب سهمیه شدند و چه کسانی که به سهمیه نرسیدند از شرایط روحی بهتری برخوردار می شدند. اگر انتخاب با من بود دوست داشتم دو مرحله باقی مانده نیز برگزار می شد تا با عدالت کامل تکلیف سهمیه ها معین شد.

وی در مورد احتمال لغو مسابقات المپیک در سال 2020 گفت: تا اینجا کار دست من بود و توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم، اما از این جا به بعد دیگر چیزی دست من نیست. امیدوارم المپیک برگزار گردد و در تاتامی این رقابت ها عملکرد خوبی را به نمایش بگذارم و اگر این مسابقات نیز در امسال لغو گردد اتفاقی است که برای تمام ورزشکاران و رشته ها افتاده است.

قهرمان کاراته دنیا در مورد دلایل افت خود در مسابقات اخیر گفت: بعد از طی کردن جهت طولانی واقعا خسته شده بودم، اما این خستگی از نظر بدنی نبود و از لحاظ ذهنی فشار زیادی روی من بود. در ابتدا رقابت من برای کسب سهمیه المپیک با صالح اباذری بود و همواره در فشار رقابت بودم. رقابتی که در سایر اوزان به این تنگاتنگی وجود نداشت. بعد از اینکه فاصله من با صالح زیاد شد و معین شد او نمی تواند سهمیه المپیک را کسب کند، این رقابت با کاپیتان تیم ملی ادامه دار شد و این موضوعات فشار ذهنی را روی من چند برابر نموده بود از نظر ذهنی خسته شده بودک و دوست داشتم مسابقات زودتر تمام گردد. اوایل اختلاف من به قدری زیاد شده بود که حتی با وجود کسب نکردن امتیازات زیاد در سه مسابقه آخر باز هم صدرنشین رنکینگ باقی ماندم و توانستم کسب سهمیه المپیک کنم. مطمئن باشید بعد از یک استراحت کوتاه تمرینات خود را شروع می کنم تا بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشم.

گنج زاده با تشکر از کادرفنی و فدراسیون کاراته مطرح کرد: از تمام کسانی که در جهت سخت کسب سهمیه المپیک از ما یاری کردند تشکر می کنم. در راس همه باید از طباطبایی رئیس فدراسیون و شهرام هروی سرمربی تیم ملی که مانند یک پدر بالای سر بازیکنان بود تشکر کنم. هروی در این مدت از کوچک ترین تا بزرگترین بازیکن را حمایت کرد تا هر کسی حقش بود سهمیه را کسب کند.

وی با انتقاد از بعضی جو سازی ها علیه تیم ملی کاراته گفت: نمی خواهم صحبت های منفی بکنم اما یکسری افراد در دو سال گذشته کوشش کردند تا تیم ملی نتیجه نگیرد و از چپ و راست به سرمربی تیم ملی فشار آوردند که این تیم پیروز نگردد اما خدا را شکر تیر این افراد به سنگ خورد. این افراد ایرانی نیستند و کاراته را دوست ندارند و چون خودشان در تیم ملی نیستند از پیروزیت بچه ها شادمان نیستند. امیدوارم دیدگاه این دوستان عوض گردد و با تمام توان یاری نمایند تا تیم ملی در المپیک، قهرمانی آسیا و دنیا در سال آینده پیروز باشد و بتواند افتخارات گذشته را تکرار و حتی دستاورد خود را بهتر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1163

به "گنج زاده: عدم حضور پورشیب در المپیک خوشحالی ام را کم و مسئولیتم را بیشتر می نماید، بعضی همه کار کردند تا تیم ملی نتیجه نگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج زاده: عدم حضور پورشیب در المپیک خوشحالی ام را کم و مسئولیتم را بیشتر می نماید، بعضی همه کار کردند تا تیم ملی نتیجه نگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید