تقابل واکسن دانشگاه آکسفورد با ویروس کرونا نتایج امیدوارکننده ای نشان می دهد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، واکسن فراوری شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت تجاری آسترازنکا نتایج امیدوارکننده ای را روی کنترل بیماری کرونا در تمامی سنین نشان داد.

تقابل واکسن دانشگاه آکسفورد با ویروس کرونا نتایج امیدوارکننده ای نشان می دهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ یکی از واکسن های آزمایشی کووید-19 در دنیا پاسخ ایمنی مناسبی در بزرگسالان و جوانان ایجاد نموده و این موضوع امید ها برای محافظت از قشر آسیب پذیر جامعه در برابر ویروس کرونا که باعث هرج و مرج اجتماعی و مالی در سراسر دنیا شده است را افزایش می دهد.

دانشگاه آکسفورد و همکار تجاری آن داده های مثبت آزمایش های اولیه خود را منتشر ننموده اند. فاز دوم آزمایش آن ها نشان داد که افراد بین سن 56 تا حدود 70 سال آنتی بادی هایی شبیه به آنتی بادی های فراوری شده در داوطلبان جوان فراوری می نمایند. اینکه آیا یک واکسن از افراد مسن محافظت می نماید یا خیر همواره سوال اصلی در فراوری واکسن این بیماری بوده است. سیستم ایمنی طبیعی بدن و درنتیجه توانایی آن در مقابله با ویروس با افزایش سن ضعیف می گردد و به همین دلیل آمار مرگ ومیر ناشی از ویروس کووید در افراد مسن بیشتر است.

داده های این واکسن آثار جانبی کمی در داوطلبان مسن نشان می دهد که دلگرم نماینده است، اگرچه تعداد بسیار کمی از آن ها مشکلاتی مانند ایجاد زخم در بازو نشان دادند.

سخنگوی شرکت تجاری آسترازنکا که با دانشگاه آکسفورد همکاری می نماید گفت: این بسیار دلگرم نماینده است که پاسخ ایمنی مناسبی در جوانان و افراد مسن ببینیم و واکنش زایی مجدد در افراد مسن، جاییکه کووید-19 بیشترین قربانی را دارد، کاهش پیدا نموده بود. این نتایج، شواهد محکم تری برای اثبات ایمنی و ایمنی زایی واکسن AZD1222 نشان داد.

اگر واکسن موثری فراوری گردد می تواند در جنگ با ویروس کرونا که تا به امروز بیش از 1.15 میلیون نفر قربانی در دنیا گرفته، اقتصاد و زندگی طبیعی مردم دنیا را زیرورو نموده است، بازی به را به نفع خود تغییر دهد. با این حال، تعداد کمی فکر می نمایند که واکسن های اولیه کاملا محافظ خواهند بود. درعوض می توانند از شدت بیماری کم نموده و مراجعه به بیمارستان ها و مرگ و میر را کاهش دهند.

آسترازنکا اعلام نمود که امیدوار است واکسن برای کاربرد های محدود تا ماه آینده آماده گردد. سخنگوی این شرکت اعلام کرد: ما انتظار داریم که تاثیر فاز 3/2 از الان تا سرانجام سال بازخوانی شوند. اگر این موضوع در کل کشور تایید گردد، دوز هایی از واکسن احتمالی می توانند قبل از سرانجام سال در دسترس باشند.

به نظر می رسد آزمایش های نهایی، تفاوت قابل توجهی بین تعداد کشته های واکسینه شده و نشده در شش کشور نشان می دهد. آزمایش هایی که در ایالات متحده بعد از بیماری داوطلبان در انگلیس متوقف شده بود، از سر گرفته شد. آفریقای جنوبی، هند، برزیل و ژاپن دیگر کشور های شرکت نماینده در این آزمایش ها هستند.

استفان ایوانز، پروفسور فارماکوپیدمیو لوژی در دانشکده بهداشت و طب مدرسه لندن با هشدار به اینکه نباید تا زمان انتشار دقیق داده ها درباره اثربخشی ویروس تصمیم گرفت، گفت: به جای نظر دادن درباره این واکسن باید منتظر داده های آن باشیم. این موضوع که پاسخ ایمنی موثر در افراد بالا و زیر 70 سال دیده شده بسیار امیدوارنماینده است، اما باید دید که آیا پاسخ های ایمنی به اثر بالینی در جلوگیری از عفونت تبدیل خواهتد شد یا نه؟ آنالیز این موضوع نیازمند تعداد بیشتری داوطلب خواهد بود و تا کامل شدن نتایج نباید خیلی خوش بین باشیم. افزایش آنتی بادی در خون مشاهده شده است، اما محافظت در برابر تکثیر ویروس در بدن را تضمین نمی نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1528

به "تقابل واکسن دانشگاه آکسفورد با ویروس کرونا نتایج امیدوارکننده ای نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل واکسن دانشگاه آکسفورد با ویروس کرونا نتایج امیدوارکننده ای نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید