تصویب بودجه 1.375 میلیارد دلاری 2021 برای دیوار مرزی آمریکا با مکزیک

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گفته منابع جمهوری خواه، کنگره آمریکا مبلغ 1.375 میلیارد دلار را برای دیواری در امتداد مرز جنوبی به عنوان بخشی از لایحه هزینه 1.4 تریلیون دلاری سال اقتصادی آینده، تصویب می نماید.

تصویب بودجه 1.375 میلیارد دلاری 2021 برای دیوار مرزی آمریکا با مکزیک

به نقل از هیل، انتظار می رود کنگره روز دوشنبه این لایحه را همراه با لایحه 900 میلیارد دلاری امداد کووید 19، تصویب کند. کاخ سفید یکشنبه شب گفت دونالد ترامپ آن ها را امضا می نماید.

ترامپ قبلاً نشانه های متناقضی در این مورد که از بسته امدادی گسترده حمایت می نماید یا خیر، بروز داده بود. رهبران کنگره هر دو حزب روز یکشنبه از بسته فوق حمایت کردند.

بودجه دیوار مرزی با مکزیک، نقطه اختلاف ثابتی در لایحه های هزینه سالانه بوده به طوری که در دسامبر 2018 به طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا انجامید.

قانون بودجه دولت را ملزم می نماید بودجه های اختصاص یافته را به مصرف برساند، اما نامشخص است که آیا جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا راهی برای دور زدن قانون پیدا خواهد نمود یا کنگره اقدامی برای اجرای قانون انجام خواهد داد.

بودجه دیوار در این لایحه بعد از ترک مسند ریاست جمهوری توسط ترامپ هم ادامه پیدا می نماید.

ترامپ برای بودجه دیوار در سال 2021، 2 میلیارد دلار درخواست نموده بود، اما دموکرات ها هیچ بودجه ای برای این پروژه در لایحه اعتبارات خود قرار ندادند، تا جایی که پول های باقی مانده از سال های قبلی را پس دریافتد و ضمن به کار دریافت قدرت اضطراری در قانونی که در مجلس نمایندگان تصویب شده بود، انتقال از حساب های دیگر را هم مسدود کردند.

رقم 1.375 میلیارد دلار همان رقمی است که دموکرت ها و جمهوری خواستار، سال گذشته در مصالحه لایحه هزینه بر سر آن توافق نموده بودند.

در حالی که ترامپ سال های گذشته پافشاری زیادی به تأمین بودجه دیوار می کرد، این مسئله در مذاکرات سال جاری توجه چندانی دریافت نکرد، چرا که کنگره در حال تمرکز بر قانون کووید 19 بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1662

به "تصویب بودجه 1.375 میلیارد دلاری 2021 برای دیوار مرزی آمریکا با مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب بودجه 1.375 میلیارد دلاری 2021 برای دیوار مرزی آمریکا با مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید