سامانتا پاور: جنگ تجاری چین و آمریکا تخریب متقابل است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، در حالی که ترامپ ادعا می نماید چین در حال شکست خوردن در جنگ تجاری با آمریکا است، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد که این نزاع هم به اقتصاد چین آسیب می زند و هم به آمریکایی ها و افرادی که به دونالد ترامپ رای داده اند.

سامانتا پاور: جنگ تجاری چین و آمریکا تخریب متقابل است

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، سامانتا پاور، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در تبادل نظریی مفصل با بخش مالی پایگاه خبری یاهو اظهار کرد: در حال حاضر این نزاع مطمئنا یک تخریب متقابل است.

پاور در این تبادل نظر اظهار داشت، در حالی که آمریکا درگیر این نزاع تجاری با چین است، افرادی نیز در آمریکا از این مساله آسیب می بینند.

هم اکنون نشانه هایی از تاثیر منفی این جنگ تجاری بر اقتصاد آمریکا دیده شده است. یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری میلادی اجرا شده، نشان داده است که فراوریات کارخانه های آمریکا برای نخستین بار در سه ماه اخیر در ماه اوت کاهش یافته اند. به عبارت دیگر، جنگ تجاری دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تاثیری منفی بر فراوری این کشور داشته است.

پاور در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ پیش از انتخابات 2020 برای حل نزاع تجاری با چین اقدام خواهد نمود یا خیر، گفت: این موضوع به میزان تمایل رییس جمهور برای کنار کشیدن از این نزاع و میزان وجهه ای که از دست خواهد داد بستگی دارد اما من می دانم که ترامپ منافع سیاسی خود را بر رفاه کارگرانی که ادعای نمایندگی آنان را دارد، اولویت می دهد.

به گفته پاور، شی جینپینگ، رییس جمهور چین نیز احتمالا حس می نماید در این نزاع در موضع قدرتمندتر واقع شده است اما اقتصاد چین ممکن است به اندازه ای که چین ادعا می نماید، قوی نباشد. در حالی که اقتصاد چین همچنان روند رشد را طی می نماید، به گفته مقامات پکن میزان این رشد در سه ماهه دوم امسال میلادی به 6.2 درصد کاهش یافته است که پایین ترین میزان رشد مالی چین از سال 1992 است. پاور به همین دلیل می گوید: جنگ تجاری به هیچ عنوان به نفع اقتصاد چین هم نخواهد بود.

پاور در سال 2013 و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل منصوب شد.

او پیش از تصدی این سمت به خاطر کتابی که درباره واکنش آمریکا به نسل کشی در قرن بیستم نوشته بود، جایزه پولیتزر را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 620

به "سامانتا پاور: جنگ تجاری چین و آمریکا تخریب متقابل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانتا پاور: جنگ تجاری چین و آمریکا تخریب متقابل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید