ترامپ و 18 ایالت آمریکا، مدعی تقلب در انتخابات آمریکا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزیر دادگستری ایالت تگزاس، به دیوان عالی آمریکا شکایت برده که تغییرات داده شده در قانون انتخابات در چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا غیرقانونی هستند و باید در نتیجه انتخابات در این ایالت ها تجدید نظر شود.

ترامپ و 18 ایالت آمریکا، مدعی تقلب در انتخابات آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جام نیوز، دونالد ترامپ و هفده ایالت آمریکا به شکایت ایالت تگزاس از چهار ایالت کلیدی پیوسته اند که جو بایدن در آنجا پیروز رقابت های ریاست جمهوری بوده است. آنها با هدف تغییر نتیجه انتخابات، شکایتشان را به دیوان عالی آمریکا برده اند.

وزیر دادگستری ایالت تگزاس، به دیوان عالی آمریکا شکایت برده که تغییرات داده شده در قانون انتخابات در چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا غیرقانونی هستند و باید در نتیجه انتخابات در این ایالت ها تجدید نظر شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پیروز رقابت های ریاست جمهوری در این چهار ایالت بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی اما هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته و پیوسته در توییتر درباره تقلب در انتخابات می نویسد.

تغییرات قانون انتخابات در این چهار ایالت که باعث شکایت تگزاس شده، به دلیل شیوع ویروس کرونا در آمریکا اتخاذ شده بود. برای مثال یکی از تغییرات این بود که ایالت پنسیلوانیا اعلام کرده بود که تا سه روز بعد از روز انتخابات آن دسته از رای های پستی را که مهر پست شان در روز انتخابات خورده، شمارش می کنند.

این ادعاها را پیشتر وکلای ترامپ و طرفدارانش در این چهار ایالت به شیوه های دیگری هم مطرح کرده بودند اما تلاش هایشان به نتیجه نرسید. دادگاه های ایالتی، فدرال و حتی مجالس ایالتی این ادعاها را وارد ندانسته بودند.

هفده ایالت دیگر هم از شکایت ایالت تگزاس حمایت کرده اند. وزرای دادگستری این ایالت ها از طرف ایالتشان پای این شکایت را امضا کرده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا که نمی خواهد نتیجه انتخابات سوم نوامبر را بپذیرد، از دیوان عالی خواسته که اسم او هم به شاکیان افزوده شود. او نه به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، بلکه به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات به این شکایت پیوسته است.

دیوان عالی آمریکا معمولا پرونده هایی را می پذیرد که پیشتر در دادگاه های فدرال و تجدیدنظر به آنها رسیدگی شده است. اما اگر اختلافی بین دو ایالت به وجود بیاید، اختلاف مورد نظر را یک راست نزد دیوان عالی می برند که بالاترین جایگاه دستگاه قضایی است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده که ترامپ، از سناتور جمهوری خواه، تد کروز، خواسته که در صورت لزوم، از جانب او به دیوان عالی برود و از او دفاع کند.

فعلا در اقدام اولیه، دیوان عالی از چهار ایالتی که علیه آنها شکایت شده، خواسته که تا بعد از ظهر روز پنجشنبه، توضیحات خود را به این نهاد تقدیم کند.

ایالت تگزاس همچنین از دیوان عالی خواسته تا تایید نهایی نتیجه انتخابات در کالج انتخاباتی که قرار است در روز دوشنبه چهاردهم دسامبر، انجام شود به تاخیر بیفتد.

پیشتر گزارش شده بود که بسیاری از جمهوری خواهان قصد دارند بعد از جلسه کالج انتخاباتی و رسمی شدن پیروزی آقای بایدن، او را به عنوان رئیس جمهوری منتخب به رسمیت بشناسند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1623

به "ترامپ و 18 ایالت آمریکا، مدعی تقلب در انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ و 18 ایالت آمریکا، مدعی تقلب در انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید