آشنایی با بهترین کافه های رم ایتالیا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بعد از یک گشت در میان جاذبه های پرزرق و برق شهر رم ایتالیا یک قهوه اسپرسو با کیفیت می‌چسبد که همه خستگی های سفر را در آرامشی هر چند کوتاه پشت سر بگذاریم، در ادامه چند کافه عالی رم را با هم مرور خواهیم کرد.

آشنایی با بهترین کافه های رم ایتالیا

سراغ بهترین قهوه‌های اسپرسوی دنیا را باید از ایتالیا بگیرید. در این راهنما بهترین کافه‌های رم را معرفی کرده‌ایم. ایتالیا مهد قهوه اسپرسو است و به خوبی می‌داند چطور با کافئین برخورد کند. هیچ شهری به اندازه رم برای امتحان کردن بهترین دانه‌های قهوه کشور عالی نیست. در ادامه تور ایتالیا شما را با 10 جای عالی برای صرف قهوه‌های بی‌نظیر این شهر آشنا خواهیم کرد.

جولیتی

جولیتی (Giolitti) در سال 1900 فعالیت خود را آغاز کرد و یکی دیگر از نام‌های پرآوازه قهوه در رم به شمار می‌رود. در طی قرن اخیر سیاستمداران ایتالیایی و روشن‌فکران محلی زیاد به این کافه رفت و آمد داشته‌اند؛ که البته به خاطر نزدیکی آن به اتاق نمایندگان پارلمان ایتالیا است. دسرهایی با کیفیت شگفت‌انگیز و بستنی‌های خوشمزه از جولیتی مقصدی مهم برای شکم‌گردان می‌سازند. احتمالاً حین توقفتان در اینجا یکی دو آدم معروف هم ببینید!

کانووا تادولینی

این موزه، رستوران از نظر دکور و دیزاین بی‌رقیب است. اینجا وارث استودیو و آتلیه کانووا (Canova) بوده و در چهار اتاق غذاخوری‌ مختلفش به شما اجازه لذت بردن از دکور و تزئینات زیبایش را می‌دهد. کانووا تادولینی (Canova Tadolini) ترکیبی از مدرنیته و سنت است و هر گردشگری را به یاد زیبایی پایتخت ایتالیا می‌اندازد. در اینجا می‌توانید درک کنید که رم چقدر می‌تواند هنرمندانه باشد.

کافه دومیتزیانو

کافه دومیتزیانو (Caffè Domiziano) در پیاتزا ناوونا (Piazza Navona) و روبروی مجسمه معروف چهار رودخانه از برنینی، مجسمه ساز شهیر ایتالیا واقع شده است. جدای از قهوه و نوشیدنی‌های دیگر می‌توانید در اینجا پیتزاهای خوبی هم سفارش دهید و از محیط زیبای اطراف لذت ببرید. دومیتزیانو با منویی وسیع و متنوع می‌تواند تمام مشتریان با سلیقه‌های مختلف را راضی کند. علیرغم قیمت‌های نسبتاً گران، مشتریان با خدمات مفید و گرم کارکنان کاملاً احساس راحتی و رضایت خواهند کرد.

کافه سنت ائوستاکیو

کافه سنت اِئوستاکیو (Caffè Sant’Eustachio) در سال 1938 افتتاح شد. این کافی‌شاپ که نامش در رم برای همه آشنا است، ترکیب‌هایی شگفت انگیز می‌سازد که دستور تهیه‌شان به صورت راز باقی مانده اما دیگر به همه ثابت شده که محصولات ارائه شده در این کافه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همین کیفیت و استاندارد بالا از دلایل جایگاه خوب سنت ائوستاکیو در بین کافه‌های پایتخت به شمار می‌رود. حتماً اسپرسوهای اینجا را امتحان کنید.

آنتیگوا تاتزا دورو

آنتیگوا تاتزا دورو (Antigua Tazza d’Oro) با چندین ترکیب عالی هر مشتری که به آن وارد شود را شگفت‌زده می‌کند. اگر در حوالی پانتئون بودید شما هم می‌توانید از قهوه‌های فوق‌العاده آن لذت ببرید. تصویرسازی بیرون کافه روند کار بر روی دانه‌های قهوه را نشان داده و به مشتریان درباره عشق و علاقه‌ای که برای به دست آوردن بهترین کیفیت قهوه به کار می‌رود خبر می‌دهد. ترکیب‌هایی هم که به شما ارائه می‌کنند به این فلسفه وفادار هستند. به طور خلاصه در این کافه می‌توانید کیفیت واقعی را در قلب تاریخی پایتخت ایتالیا امتحان کنید.

انتیکو کافه گرکو

اَنتیکو کافه گرِکو (Antico Caffè Greco) در سال 1760 تأسیس شد و میزبان نویسندگان و روشن‌فکران برجسته‌ای چون گوته، استاندال، گوگول و اندرسِن بوده است. این کافه با محیطی حقیقتاً قدیمی و خاص که با نقاشی‌های بی‌شمار و ارزشمندی روی دیوار تزئین شده هر مشتری را که از در وارد شود شگفت‌زده می‌کند. البته نباید کیفیت قهوه‌های عالی آن را نیز نادیده گرفت.

موندی کافه

موندی کافه (Mondi Caffè) تنها یک کافه معمولی نیست. زیرا تمام دانه‌های قهوه‌اش را خودش بو داده و ترکیباتی فراموش نشدنی از آن‌ها می‌سازد. بیشترین کیفیت را در اسپرسوهای اینجا پیدا می‌کنید که با پرالین‌های شکلات بهتر هم می‌شوند. حتی می‌توانید گلچین قهوه‌های آن‌ها را بخرید تا از قهوه‌های باکیفیت موندی با خود به خانه ببرید.

بار دل کاپوچینو

بار دل کاپوچینو (Bar del Cappuccino) همانطور که می‌توانید حدس بزنید در ارائه کاپوچینو تخصص دارد. این نوشیدنی از ترکیب قهوه‌ای عالی با شیر کف‌دار شده تهیه می‌شود و در برنامه صبحگاهی هر ایتالیایی جای ویژه‌ای دارد. به همین خاطر بار دل کاپوچینو بر روی ارائه بهترین کیفیت کاپوچینو تمرکز کرده تا ذائقه‌های گوناگون را راضی کند. با توجه به اینکه می‌توانید کروسان و شیرینی‌های دیگری هم از اینجا تهیه کنید، این کافه نقطه خوبی برای آغاز روزتان خواهد بود.

روزاتی

روزاتی (Rosati) در سال 1922 شروع به کار کرد و یکی از بهترین کافی‌شاپ‌های رم به شمار می‌رود. با کروسان‌های تازه، شیرینی‌های خوشمزه و بهترین تنوع ترکیبات قهوه، اینجا یکی از نام‌هایی خواهد شد که از سفرتان به رم هرگز فراموش نمی‌کنید. روزاتی یک رستوران‌ نیز به شمار رفته و برخی غذاهای خوب را هم به مشتریانش ارائه می‌کند.

کافه کیوستو دل برامانته

کافه کیوستو دل برامانته (Chiostro del Bramante Café) در محیطی شگفت‌انگیز از شهر واقع شده و مدرنیته و سنت را به شیوه‌های غافلگیرکننده‌ای با هم ترکیب می‌کند. در بیرون کافه صومعه‌ای را می‌بینید که شکوه و زیبایی‌اش یادآور دوران گذشته است. داخل کافه اما دکوری مدرن انتظار شما را می‌کشد. وقتی روی صندلی خود نشستید می‌توانید به تحسین نقاشی دیواری رافائل بپردازید و سپس از غذای لذیذ روز یا نوشیدنی‌تان لذت ببرید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 25 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 298

به "آشنایی با بهترین کافه های رم ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین کافه های رم ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید