بعیدی نژاد: عامل حادثه دریای عمان کسانی هستند که از جنگ و تنش نفع می برند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سفیر ایران در انگلیس در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی گفت عامل حادثه روز پنجشنبه برای دو نفتکش در دریای عمان کسانی هستند که از جنگ و تنش نفع می برند.

بعیدی نژاد: عامل حادثه دریای عمان کسانی هستند که از جنگ و تنش نفع می برند

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمدی بعیدی نژاد سفیر ایران در انگیس شامگاه دوشنبه با کریستین امانپور مجری شبکه خبری سی ان ان درباره آخرین تحولات منطقه مصاحبه کرد.

وی در این مصاحبه و در پاسخ به سوالی درباره حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: مقامات عالی ایران تاکید نموده اند که اگر ایران نتواند نفت خود را صادر کند اجازه نخواهد داد سایرین هم نفت شان را صادر نمایند، اما اطلاق این موضع به وضعیت فعلی یک سوء استفاده از اظهارات مقامات ایرانی است. روشن است که ما هنوز به ان مرحله نرسیده ایم و صادرات نفت ایران ادامه دارد. البته اگر زمانی برسد که ما نتوانیم نفت مان را به وسیله منطقه صادر کنیم شرایط جدیدی رخ خواهد داد و ایران شهامت آنرا دارد که خیلی روشن اعلام کند که به دیگران اجازه نمی دهد که آنها هم از منطقه نفت صادر نمایند وای ما هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.

بعیدی نژاد افزود: آمریکا ادعا نموده است که بر اساس ارزیابی آنها ایران عامل این حادثه آسیب رساندن به تانکرهای نفتی است. خب این ارزیابی باید مبتنی بر شواهد و مدارک باشد. ما میخواهیم که شواهد و مدارک و مستندات خود را ارائه نمایند، اگر فیلمی دارند تمام فیلم را ارائه نمایند نه یک فیلم مغشوش و منقطع و دستکاری شده. این هنر نیست که فقط ارزیابی داشته باشیم خب هر کس میتواند یک ارزیابی داشته باشد. افکار عمومی هم ارزیابی خودشان از این حادثه را دارند. دیگر کشورها هم ارزیابی خودشان را دارند. اما وقتی از ارزیابی صحبت می کنیم که قصد دارد مبنای اقدام بین المللی باشد، این ارزیابی فقط زمانی قابل اتکا است که متکی به شواهد و واقعیت ها باشد. به این تعبیر تابحال هیچ مستندی ارائه نشده است. سوال ما و کشورها و تحلیلگران و نخبگان بین المللی از آمریکا اینست که اگر فیلمی دارد فیلم کامل حادثه را منتشر کند، نه فیلمی که منقطع و دستکاری شده و وضوح ندارد.

سفیر ایران در انگلیس در ادامه این مصاحبه گفت: اگر کسی ادعا می نماید اطلاعاتی در باره این حادثه دارد باید حتما آنرا در اختیار ایران قرار دهد. این منطقه بخشی از ایران است، امنیت آن از منافع حیاتی ایران است و تامین امنیت آن هم بر عهده ماست. کشتی های زیادی روزانه از این منطقه عبور می نمایند و ما بیشترین سواحل را در خلیج فارس داریم. اینجا منطقه ماست و به امنیت آن بیش از همه حساس هستیم.

وی اضافه نمود: عامل حادثه دریای عمان می توانند کسانی باشند که از جنگ و تنش نفع می برند، سناریوی کسانی است که میلیاردها دلار روی به دام انداختن آمریکا در یک جنگ دیگر در منطقه سرمایه گذاری نموده اند و با شدت آنرا پیش می برند. آنها کاملا مصمم هستند نگذارند پروژه ایجاد جنگ شکست بخورد و ترامپ تصمیم دیگری غیر از جنگ بگیرد.

بعیدی نژاد هشدار داد: متاسفانه منطقه در حال سوق یافتن به سمت منازعه است و این خطر برای تمام اهالی منطقه خواهد بود. مقامات آمریکائی بایستی اراده مردم ایران را دست کم نگیرند. اگر مرتکب اشتباه شوند و وارد نزاع با ایران شوند حتما پشیمان خواهند شد. ما کاملا آماده ایم. دولت و ملت و نیروهای نظامی ایران کاملا آماده هستند که تصمیم خواسته آمریکا نشوند و هر گونه حمله ای را در هم بشنمایند. بصراحت می گویم آمریکا نمی تواند ایران را به زور وادار به ورود به هیچ مذاکره ای کند. آنچه آمریکا انجام می دهد تروریسم مالی است. آنچه از آمریکا می خواهیم اینست که یک کشور نرمال و عادی باشد و در روابط مالی خارجی ایران مداخله نکند،کشورها را بخاطر روابط با ایران تهدید نکند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 487

به "بعیدی نژاد: عامل حادثه دریای عمان کسانی هستند که از جنگ و تنش نفع می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدی نژاد: عامل حادثه دریای عمان کسانی هستند که از جنگ و تنش نفع می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید