بایدن: ایران و ترکیه از مناقشه قره باغ دور بمانند!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در بیانیه ای که در وبگاه رسمی وی منتشر شد؛ به تحولات قره باغ واکنش نشان داد.

بایدن: ایران و ترکیه از مناقشه قره باغ دور بمانند!

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گفته وی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در مواجهه با دور جدید تنش ها بر سر حق مالکیت قره باغ، بسیار منفعلانه عمل نموده و سعی به برقراری حتی یک تماس تلفنی با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان به عنوان طرفین درگیری نداشته است.

بایدن همچنین مدعی شد که به جای واگذار کردن حل دیپلماتیک مسئله به روسیه، دولت ترامپ باید در تعامل با شرکای اروپایی، در بالاترین سطح ممکن، در حل این مناقشه دخیل می شد.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین گفت: ترامپ باید به جمهوری آذربایجان بگوید که راهکار نظامی را برنمی تابد و ارمنستان هم باید بفهمد که نمی تواند مناطق اطراف قره باغ کوهستانی را اشغال کند و در نهایت مذاکره، تنها راهکار بلندمدت این بحران است.

بایدن در ادامه ادعاهای خود و در حالی که فرسنگ ها کیلومتر دورتر از منطقه اوراسیا در حال بزرگنمایی های انتخاباتی است، مدعی شد: دولت ترامپ باید دست از نوازش کردن آنکارا بردارد و به هر دو کشور ترکیه و ایران بگوید که در این مناقشه مداخله نکنید. اقدام ترکیه در دادن تسلیحات به جمهوری آذربایجان، لفاظی های خصمانه و تشویقش به استفاده از راه چاره نظامی، غیر قابل قبول است.

اظهارات بایدن در حالی است که ایران به عنوان کشوری هم مرز با جمهوری آذربایجان، از همان روزهای نخست درباره تشدید تنش ها در قره باغ کوهستانی هشدار داد و در مقام همسایه، از هر دو طرف درگیری خواست که از راهی مسالمت آمیز به حل مناقشه بپردازند.

طی روزهای گذشته نیز بیش از 10 راکت و خمپاره به مناطق مرزی ایران برخورد نموده که خوشبختانه خطری در پی نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1463

به "بایدن: ایران و ترکیه از مناقشه قره باغ دور بمانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: ایران و ترکیه از مناقشه قره باغ دور بمانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید