خبرنگاران پوتین: شرایط نهایی قره باغ در آینده حل خواهد شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مسکو- خبرنگاران- رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه شرایط نهایی قره باغ حل نشده است، گفت: با سران باکو و ایروان توافق کردیم که شرایط موجود امروز را حفظ خواهیم کرد و در آینده شرایط نهایی معین خواهد شد.

خبرنگاران پوتین: شرایط نهایی قره باغ در آینده حل خواهد شد

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، ولادیمیر پوتین عصر سه شنبه در مصاحبه با رسانه های روسی اضافه نمود: به نظر من شرایط موجود، فوق العاده مهم است و زمینه خوبی برای عادی سازی روابط دو طرف در دراز مدت ایجاد می نماید.

وی معتقد است سرانجام دادن به خونریزی در قره باغ کوهستانی نتیجه اصلی توافقاتی است که در 9 نوامبر (19 آبان) توسط رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان منعقد شده است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: طبق اطلاعات رسمی بیش از 4 هزار نفر در نبردهای قره باغ، کشته شدهاند.

پوتین با تأکید بر اینکه این یک فیلم نیست بلکه فاجعه ای بوده که برای مردم و خانواده های منطقه درگیری رخ داده است بیان نمود: بنابراین، توقف خونریزی نتیجه اصلی توافق است.

وی همچنین متذکر شد که استقلال قره باغ کوهستانی توسط کسی از جمله ارمنستان به رسمیت شناخته نشده است.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: تعداد نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ برای تحقق آتش بس فعال هستند و اگر لازم باشد تعداد آنها تغییر یابد، این کار با رضایت ارمنستان و آذربایجان انجام می گردد.

پوتین در خصوص شرایط قره باغ کوهستانی گفت: اگر چیزی احتیاج به تغییر باشد، تنها با توافق طرفین امکان پذیر خواهد بود.

وی همچنین این واقعیت را که ترکیه در درگیری قره باغ در کنار جمهوری آذربایجان بود، از عواقب ژئوپلیتیک سقوط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی خواند.

پوتین گفت: نقش ترکیه در بحران قره باغ کاملا تعیین شده است و در باره حمایت از جمهوری آذربایجان بارها در خصوص آن گفته شد و طرف ترک هرگز آن را پنهان نکرد. آنها یک جانبه از باکو حمایت کردند.

وی تاکید نمود که جمهوری آذربایجان یک کشور مستقل است و حق دارد متحدان خود را هر طور که صلاح می داند انتخاب کند.

رهبر روسیه یادآور شد که اقدامات ترکیه در اوضاع قره باغ را می توان از طرق مختلف ارزیابی کرد، اما نمی توان آنکارا را به نقض قوانین بین المللی متهم نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1550

به "خبرنگاران پوتین: شرایط نهایی قره باغ در آینده حل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین: شرایط نهایی قره باغ در آینده حل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید