باکو فرانسه را به اتخاذ موضع مغرضانه درباره قره باغ متهم کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، دستیار رییس جمهوری آذربایجان فرانسه را به اتخاذ موضع جانبدارانه و مغرضانه درباره مسائل قره باغ متهم کرد.

باکو فرانسه را به اتخاذ موضع مغرضانه درباره قره باغ متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از رسانه های جمهوری آذربایجان ، حکمت حاجی اف بیانیه های پاریس درباره مناقشه قره باغ را مغایر با ماموریت فرانسه بعنوان یکی از روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ عنوان نمود.

حاجی اف اضافه نمود: فرانسه بعنوان یکی از کشورهای میانجی گر باید بی طرف باشد ولی در عمل به طور آشکار سیاست حمایت از ارامنه را دنبال و اتهامات کاملا بی اساس علیه جمهوری آذربایجان مطرح می نماید.

وی با بیان این که فرانسه در صدور بیانیه مشترک روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان برای اعلام صلح وآتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ هیچ نقشی نداشته است ، گفت : چنین به نظر می رسد پاریس به نقش روسیه در این مساله حسادت دارد .

به گفته دستیار رییس جمهوری آذربایجان ، از طرف دیگر هم فرانسه برای سرانجام دادن به تجاوز نظامی ارمنستان هیچ اقدامی انجام نداده است .

فرانسه به همراه آمریکا و روسیه از سال 1997 میلادی ریاست مشترک در گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاسیس شده در سال 1992 میلادی ویژه حل مسالمت امیز مناقشه قره باغ را بر عهده داشت .

کوشش های میانجیگری 28 ساله گروه مینسک برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ نتیجه ای نداشت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1531

به "باکو فرانسه را به اتخاذ موضع مغرضانه درباره قره باغ متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو فرانسه را به اتخاذ موضع مغرضانه درباره قره باغ متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید