آمادگی پوتین و مکرون برای همکاری بیشتر درخصوص قره باغ و اوکراین

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سرویس خبری کرملین در بیانیه ای بیان کرد، روسای جمهور روسیه و فرانسه مفصلا درباره موضوع قره باغ مذاکره نموده و آمادگی متقابل خود را برای ادامه همکاری درخصوص جنبه های مختلف توافق صلح آمیز اخیر ابراز کردند.

آمادگی پوتین و مکرون برای همکاری بیشتر درخصوص قره باغ و اوکراین

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس خبری کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید نمود که اوضاع در قره باغ باثبات است و از توافقات 9 نوامبر که توسط روسای جمهور روسیه، آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان حاصل شده، به طور کلی پیروی می گردد. پوتین و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بر اقدامات موفقیت آمیز نیروهای حافظ صلح روسی که این آتش بس و امنیت غیرنظامیان را به درخواست باکو و ایروان تضمین می نمایند، اشاره کردند. آنها آمادگی متقابل خود را برای همکاری بیشتر درخصوص جنبه های مختلف این توافق در منطقه ناگورنو-قره باغ به ویژه در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ابراز کردند.

در این گفت وگو به مسائل انسانی مرتبط با بازگشت آوارگان به خانه های خود، بازسازی زیرساخت ها و حفظ یادبودهای فرهنگی و مذهبی به عنوان مهم ترین موضوعات اشاره شد.

این دو رهبر پیش تر در تاریخ 16 نوامبر امسال میلادی درباره اوضاع حاکم در منطقه ناگورنو-قره باغ صحبت نموده بودند.

سرویس خبری کرملین گفت: درخصوص بحران اوکراین، پوتین و ماکرون درباره حل درگیری های داخلی اوکراین گفتگو نموده و با ادامه همکاری ها در چارچوب نرماندی توافق کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان گفتگوها درخصوص مسائل مربوط به حل درگیری های داخلی اوکراین، هر دو طرف تمایل خود را برای فعال کردن کوشش ها به منظور اجرای بخش های کلیدی توافق نامه های مینسک 2015 میلادی و همچنین تصمیمات هماهنگ شده در نشست نرماندی در تاریخ 9 دسامبر 2019 میلادی در پاریس ابراز کردند. به همین دلیل، طرف روسی مجددا بر ضرورت پایبندی اوکراین به تعهداتش در جنبه های سیاسی این توافق از جمله قانونی کردن شرایط ویژه دونباس و ثبت فرمول اشتاینمایر در قوانین ملی تاکید نمود. آنها همچنین با ادامه همکاری ها در چارچوب نشست نرماندی موافقت کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پوتین و ماکرون درباره افزایش همکاری ها در زمینه مبارزه با پاندمی کرونا نیز گفت و گو کردند.

به گفته سرویس خبری کرملین، پوتین و ماکرون درباره تعدادی از مسائل مهم در همکاری های دوجانبه صحبت نموده و بر مبارزه با پاندمی کرونا تاکید داشتند. آنها برای توسعه ارتباطات میان سازمان های مربوطه دو کشور برای فراوری واکسن کرونا و توزیع گسترده آن ابراز تمایل کردند.

در این بیانیه آمده است: پوتین به ماکرون تولدش را تبریک گفته و برای او آرزوی سلامتی و بهبود هر چه سریع تر کرد.

پیش تر گزارش شده بود که تست کرونای رئیس جمهور فرانسه در تاریخ 17 دسامبر مثبت شده بود.

سرویس خبری کرملین همچنین گفت: روسای جمهور روسیه و فرانسه درباره سوریه، لیبی و ایران نیز صحبت کردند. در مورد برنامه هسته ای ایران، پوتین و ماکرون بر کوشش های جمعی برای حفظ برجام تاکید نمودند. شرایط کنونی در سوریه و لیبی نیز به بحث گذاشته شد. در رابطه با لیبی، به اهمیت نظارت بر آتش بس و پیشبرد فرایند سیاسی موثر با مشارکت نمایندگان تمام نیروهای کلیدی لیبی اشاره شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1604

به "آمادگی پوتین و مکرون برای همکاری بیشتر درخصوص قره باغ و اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی پوتین و مکرون برای همکاری بیشتر درخصوص قره باغ و اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید