باغ های گیاهان دارویی در مسکو را ببینید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، روس ها به داروهای گیاهی اعتقادی قوی داشته اند. حتی امروز هم شرکت های غربی با ترفند نشان دادن طبیعی و گیاهی بودن داروهایشان آنها را به فروش می رسانند و داروهای کشورهایی مثل هند که ریشه گیاهی دارند مشتری های زیادی دارند.

باغ های گیاهان دارویی در مسکو را ببینید

به گزارش خبرنگاران؛ البته اعتقاد روس ها به داروهای گیاهی ریشه قدیمی دارد و یکی از علاقمندی های تزارهای روس بشمار می رفت. آنها با دایر کردن باغ گیاهان هم به زیبایی مکان های زندگی شان یاری می کردند و هم این باغ ها مکان هایی می شد برای تامین موارد اولیه برای ساخت دارو.

در حال حاضر مسکو پنج باغ گیاهان دارویی دارد که هر کدام برای خود تاریخچه ای دارند. کهن ترین آنها در سال 1706 به دستور پتر کبیر ساخته شد و در آن، گیاهان دارویی مختلف زیر نظر فرهنگستان پزشکی و جراحی پرورش می یافت و محصولاتش در عطاری های مسکو به فروش می رسید.

در سال 1805 این باغ تحویل دانشگاه مسکو شد. در سال های بعد به تدریج با افزوده شدن گیاهان اروپایی، آسیایی، آمریکایی و دیگر نقاط دنیا مجموعه ای بی نظیر در آن گرد آمد.

بعد از جنگ دنیای دوم، باغ جنبه گردشگری نیز پیدا کرد.

در 5/6 هکتار باغ گیاهی دانشگاه دولتی مسکو بیش از 300 نوع گیاه مختلف دارویی، صنعتی، آرایشی و غیره پرورش می یابد.

این باغ در منطقه ودنخا واقع شده است و به وسیله ایستگاهی که به نام همین باغ – باتانیچسکی ساد – موسوم است می توان به آنجا رسید.

در همین منطقه، باغ گیاهی دیگری نیز وجود دارد که 360 هکتار مساحت آن است و توسط فرهنگستان علوم روسیه اداره می گردد. در این باغ بیش از 16 هزار نوع گیاه مختلف از جمله 4100 نوع درخت، بوته و غیره وجود دارد.

در سال 1950 باغ بزرگ دیگری در نزدیکی ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو ساخته شد که 33 هکتار مساحت دارد و در آن بیش از 2500 نوع گیاه و درخت دارویی، صنعتی و غیره در آن کشت شده است. غیر از آنچه گفته شد دو باغ گیاهی دیگر نیز وجود دارد که از آنها نیز استفاده های علمی و پزشکی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 190

به "باغ های گیاهان دارویی در مسکو را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ های گیاهان دارویی در مسکو را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید