انتقاد شدید داووداوغلو از اردوغان، انتخابات زودهنگام برگزار کنید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، العلم نوشت: نخست وزیر و وزیرخارجه پیشین ترکیه با انتقاد شدید از افزایش فقر و فساد درکشورش در نتیجه سیاست های رئیس جمهور، خواستار انتخابات زودهنگام شد.

انتقاد شدید داووداوغلو از اردوغان، انتخابات زودهنگام برگزار کنید

احمد داووداوغلو وزیر خارجه، نخست وزیر پیشین ترکیه، به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشورش در خصوص افزایش فقر و فساد و گماردن اقوام و خویشاوندانش در پست های دولتی و قبیله ای کردن دولت هشدار داد.

داووداوغلو عضو پیشین حزب حاکم (عدالت و توسعه) که هم اکنون ریاست حزب آینده ترکیه را برعهده دارد، خطاب به اردوغان هشدار داد: با انتصاب خویشاوندان خود، قبیله ای نشوید. منظور از قبیله چیست؟ بین ریاست جمهوری و وزارت امور مالی و دارایی، ارتباط داماد و پدرزن برقرار است. این وزیر، اقتصاد ترکیه را نابود می کند. دولت را قبیله ای نکنید.

به گزارش وبسایت تی24، نخست وزیر پیشین ترکیه که در جلسه ای در جمع رؤسای شاخه های حزب خود صحبت می کرد، خواستار انتخابات زودهنگام شد و گفت: اگر مردم ما فقیر شوند و اگر فساد رواج گسترش یابد و در داخل عمیق شود و در خارج به ترکیه اهانت شود و شرف امت لگدمال شود، ما به مطالبه هر روز خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام ادامه می دهیم.

این سیاستمدار ترکیه ای، مخالفت رئیس جمهور (اردوغان) با برگزاری انتخابات زودهنگام را انعکاس مفهوم دولت قبیله ای دانست و گفت، در حالی که مدعی است که با دولت قبیله ای مخالف است، دموکراسی و درخواست ها برای انتخابات زودهنگام را رد می کند.

رئیس حزب آینده با اشاره به توصیه های رئیس حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) درباره عدم انتصاب نزدیکان و فامیل در مناصب دولتی، با تمسخر گفت، پس اردوغان با وزیر خزانه داری و دارایی بیرات البیرق چه نسبتی دارد؟ او دامادش است؟ داماد، اقتصاد ترکیه را نابود کرد.

داووداوغلو از سال 2009 تا اوت 2014 وزیر امور خارجه و از 2014 تا 2015 نخست وزیر ترکیه و صاحب نظریه صفر کردن مسائل ترکیه با همسایگان بود اما هم در زمان نخست وزیری و هم اکنون ترکیه دارای بیشترین مسائل جدی با همسایگانش در منطقه از جمله کشورهای عربی مثل عربستان سعودی است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1517

به "انتقاد شدید داووداوغلو از اردوغان، انتخابات زودهنگام برگزار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید داووداوغلو از اردوغان، انتخابات زودهنگام برگزار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید