تور استانبول ارزان: تظاهرات مردم استانبول علیه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مردم شهر توریستی استانبول در ترکیه در اعتراض به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

تور استانبول ارزان: تظاهرات مردم استانبول علیه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، رسانه های خبری یکشنبه گزارش کردند که مردم شهر استانبول در ترکیه در اعتراض به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری ای ان اف در استانبول کرایه حمل و نقل عمومی 40 درصد افزایش یافته و اعتراضات به این افزایش قیمت روزها است که ادامه دارد. روز شنبه تجمعی در مقابل یک ایستگاه اتوبوس مترو در راستانبول برگزار گردید. در این تجمع بعضی اعضای حزب اچ دی پی شرکت کردند.

یکی از بانوان شرکت نماینده در این تظاهرات گفت که کرایه ها 40 درصد افزایش یافته و عملاً راحتی تردد را برای بخش بزرگی از جمعیت استانبول از بین برده است. این فعال مالی اعلام نمود: فقر در ترکیه در دو ماه اخیر به شدت افزایش یافته و حداقل دستمزدها برای تامین نیازهای اساسی مدتهاست در مقابل افزایش قیمت مواد غذایی، آب، گاز، برق و سوخت کافی نبوده است.

این شهروند ترکیه ای گفت: مردم برای زنده ماندن در کوشش هستند و فروپاشی مالی بی سابقه در ترکیه در حال وقوع است که دولت بی فایده کوشش می نماید با سیاست نرخ بهره و افزایش قیمت ها آن را متوقف کند.

یکی دیگر از شهروندان ترکیه ای گفت، مسئول بحران مالی حزب حاکم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است که از منابع عمومی بهره برداری می نماید، کشور را از جنگی به جنگ دیگر راهنمایی می نماید، زیرساخت های عمومی را می فروشد، کشاورزی را از بین می برد.

در ترکیه، تهیه مواد غذایی اساسی و انرژی برای بخش بزرگی از جمعیت غیرقابل قبول شده است. مردم استانبول در اعتراض به افزایش دو برابری کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

چندی قبل نیز یک رسانه ترکیه ای با اشاره به فقر روز افزون شهروندان ترکیه و جمع آوری میوه ها و سبزیجات دور ریخته شده از سوی مردم این کشور اشاره نمود و نوشت، مردم ترکیه از فقر رنج می برند و در بحبوحه تورم سرسام آور کوشش می نمایند زندگی خود را تامین نمایند.

وبگاه دووار نوشت، مردم ترکیه که از فقر رنج می برند در بحبوحه تورم سرسام آور، کوشش می نمایند زندگی خود را تامین نمایند و بعضی به جمع آوری سبزیجات و میوه های دور ریخته شده به وسیله فروشندگان در بازارها مبادرت می نمایند.

این وبگاه به تقاضای یک شهروند ترکیه ای برای کسب اجازه از یک فروشگاه دار برای جمع آوری گوجه فرنگی های دور انداخته شده اشاره نمود. این شهروند ترکیه ای که مایل به افشای نامش نبود، گفت: هیچکس پول ندارد. خدا به کسانی که در شرایط بدتر هستند، یاری کند. من 100 لیر داشتم، اما نمی توانستم همه چیز مورد نیازم را بخرم. اگر میوه بخریم، نمی توانیم سبزیجات بخریم. اگر سبزی بخریم، نمی توانیم میوه بخریم. با سه، چهار بچه چه کنیم.

این وبگاه به کوشش شهروند دیگر ترکیه در کوشش برای یافتن میوه ها و سبزیجات خوراکی در میان محصولات دور ریخته شده به وسیله فروشندگان بود پرداخت و این بانوی ترکیه ای نیز در این زمینه گفت، من پول ندارم، نمی توانم میوه و سبزی بخرم. آنها را از زمین جمع می کنم. دیگر چه کار کنم؟

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2280

به "تور استانبول ارزان: تظاهرات مردم استانبول علیه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: تظاهرات مردم استانبول علیه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید