انتقاد شدید امیرعبداللهیان از کره جنوبی برای عدم استرداد اموال ایران

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای خود از کره جنوبی، ضمن انتقاد شدید از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک های این کشور، خواهان حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی به اموال تهران در سئول شد.

انتقاد شدید امیرعبداللهیان از کره جنوبی برای عدم استرداد اموال ایران

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره (کره جنوبی) با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات مربوط به دسترسی ایران به منابع اقتصادی موجود در کره مورد گفت وگو و گفتگو نهاده شد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با تمجید از روابط محبت آمیز دو کشور در دهه های گذشته، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید نمود.

وی در عین حال از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک های کره به شدت انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره، در جهتی خارج از بن بست حاضر که به علت تبعیت از جهت ترسیم شده از سوی آمریکا بوجود آمده است، شد تا امکان دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منابع اقتصادی خود و در پی آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم گردد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید نمود: متاسفانه به علت عدم رسیدگی به مشکل منابع اقتصادی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت های ایجاد شده در فرایند تجارت اقلام بشر محبت آمیز، مردم ایران از این شرایط به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیر قابل تحمل است.

چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره هم در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مسائل روابط تاکید نمود و گفت: همچنان پیگیر دسترسی ایران به منابع اقتصادی خود در کره خواهد بود.

وی بعلاوه از خبر منتشر شده درخصوص منع ورود کالاهای کره ای به ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی به موضوع شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2076

به "انتقاد شدید امیرعبداللهیان از کره جنوبی برای عدم استرداد اموال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید امیرعبداللهیان از کره جنوبی برای عدم استرداد اموال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید