اقدام انتقاد برانگیز نخست وزیر ژاپن

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران : شینزو آبه نخست وزیر و اعضای دولت ژاپن نخستین روز کاری در سال 2013 میلادی را با خواندن سرود ملی این کشور در دوران قبل از جنگ جهانی دوم که یادآور توسعه طلبی امپراطوری ژاپن است، شروع کردند.

اقدام انتقاد برانگیز نخست وزیر ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ این اقدام نخست وزیر جدید ژاپن و همکاران وی با انتقاداتی روبرو شد چرا که نشانگر بازگشت آنها به ژاپن گذشته و دوران امپریالیسم و نظامی گری این کشور است.

بر این اساس بازگشت شینزو آبه 58 ساله به نخست وزیری در پی پیروزی حزب لیبرال دموکرات در انتخابات ماه گذشته موجب بروز نگرانی هایی در داخل و خارج این کشور به علت اتخاذ سیاست های راست گرایانه دولت جدید ژاپن شده است.

روزنامه سانکی پس از خوانده شدن سرود ملی ژاپن از سوی آبه و اعضای حزب لیبرال دموکرات به نقل از وی نوشت ما دوباره به دولت باز گشته ایم تا با قدرت آهنگ کیمی گایو را در شروع دوران فعالیت خود بخوانیم و ژاپن را بار دیگر به گذشته خود باز گردانیم.

بازگرداندن ژاپن به گذشته یکی از شعارهای اصلی حزب لیبرال دموکرات در مبارزات انتخاباتی بوده است. این حزب در انتخابات سه سال پیش شکست سختی از حزب دموکراتیک ژاپن خورده بود.

کیمی گایو خلاصه سرودی است که زمان امپراطوری ژاپن را ستایش می نماید و سرود ملی این کشور پیش از شکست در جنگ جهانی دوم بود. آبه از زمان انتخاب به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن احیای رشد مالی را مهمترین اولویت خود اعلام نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1092

به "اقدام انتقاد برانگیز نخست وزیر ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام انتقاد برانگیز نخست وزیر ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید