افغانستان، ملاقات دبیرکل ناتو با عبدالله پیش از صدور بیانیه مشترک با غنی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که برای صدور بیانیه مشترک با اشرف غنی به کابل آمده با عبدالله عبدالله درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو کرد.

افغانستان، ملاقات دبیرکل ناتو با عبدالله پیش از صدور بیانیه مشترک با غنی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سفر به کابل با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان ملاقات کرد.

در این ملاقات دو طرف درباره فرایند صلح افغانستان، توافق آمریکا و طالبان و تعهدات مداوم ناتو در افغغانستان گفت وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط قصر سپیدار، دبیرکل ناتو گفت که این سازمان تا زمان برقراری صلح و ثبات پایدار به حضورش در افغانستان و یاری به دولت این کشور ادامه می دهد.

عبدالله نیز امروز را در تاریخ افغانستان روزی تاریخی و سرنوشت ساز خواند.

استولتنبرگ پس از این ملاقات نیز قرار است با مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بیانیه ای را بطور مشترک صادر کند.

دبیرکل ناتو در حالی به کابل آمده که بعدازظهر امروز نیز قرار است در قطر توافق آمریکا و طالبان نیز در حضور نمایندگان حدود 30 کشور و سازمان بین المللی به امضا برسد.

ناتو پیش از این نیز بدون موضع گیری در بحران انتخاباتی افغانستان بر رسیدگی به نگرانی ها به وسیله سیاسی و مطابق با قانون اساسی این کشور تاکید نموده بود.

از سوی دیگر نیز مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا تصریح نموده که توافق با طالبان در هماهنگی با حکومت وحدت ملی امضا خواهد شد.

لازم به ذکر است که اشرف غنی 29 بهمن ماه به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1109

به "افغانستان، ملاقات دبیرکل ناتو با عبدالله پیش از صدور بیانیه مشترک با غنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، ملاقات دبیرکل ناتو با عبدالله پیش از صدور بیانیه مشترک با غنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید