آیا بروزرسانی رابط کاربری One UI سامسونگ از بروزرسانی اندروید اهمیت بیشتری دارد؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، در این مطلب به آنالیز این پرسش می پردازیم که صرفا به خاطر قابلیت های زیاد رابط کاربری One UI سامسونگ آیا واقعا کاربران گوشی های این شرکت نباید به بروزرسانی های اندروید اهمیت دهند؟

آیا بروزرسانی رابط کاربری One UI سامسونگ از بروزرسانی اندروید اهمیت بیشتری دارد؟

به خاطر داشته باشید که این مطلب حاوی نظرات شخصی است.

همواره دریافت بروزرسانی های عظیم سیستم عامل نکته مثبتی به حساب می آیند. فرقی نمی نماید از چه سیستم عاملی استفاده می کنید، همینکه بدانید گوشی شما تا مدت زمان طولانی از سوی شرکت سرویس دهنده پشتیبانی می گردد، اطمینان خاطر خواهید داشت.

یکی از دلایل موفقیت اپل هم پشتیبانی طولانی مدت این شرکت از محصولاتش است. البته در محصولات اندرویدی هم شرکت هایی با عملکرد درخشان در زمینه بروزرسانی سیستم عامل وجود دارند که سرآمد همه آن ها چه از لحاظ زمان دریافت و چه از لحاظ تعداد دفعات بروزرسانی، گوگل است.

به خاطر اضافه شدن قابلیت های جدید بعد از هر بروزرسانی، طبیعی است همه کاربران از بابت پشتیبانی طولانی مدت گوشی های خود شادمان باشند. همواره دریافت آخرین و جدیدترین قابلیت ها مورد استقبال کاربران واقع می گردد و این چیزی نیست که آن را انکار کرد.

این را هم نباید فراموش کنیم که بسیاری از افراد حتی از نسخه سیستم عامل مورد استفاده خود هم اطلاعی ندارند و مادامی که گوشی احتیاجهایشان را رفع کند، دریافت یا عدم دریافت بروزرسانی برایشان اهمیت خاصی نخواهد داشت. اما اینطور که به نظر می رسد، بیشتر کاربران سامسونگ در این دسته قرار می گیرند.

گوگل همواره به شرکت های سازنده گوشی های هوشمند این اجازه را می دهد که بروزرسانی های اندروید را مطابق سلیقه خود شخصی سازی نموده و در گوشی ها مورد استفاده قرار دهند. به همین خاطر است که می بینیم همواره iOS یک ظاهر واحد در همه آیفون ها دارد اما اندروید در هر گوشی متفاوت است.

نرم افزار یا سخت افزار؟ کدام یک مهم ترین بخش گوشی هوشمند را تشکیل می دهد؟

سامسونگ هم یکی از شرکت هایی است که از سیستم عامل اندروید بهره می برد و اتفاقا تغییرات زیادی هم در آن پدید می آورد. به همین خاطر همواره این شرکت بعد از مدت زمانی طولانی گوشی های خود را به سیستم عامل جدید بروزرسانی می نماید.

رابط کاربری سامسونگ در طول چند سال گذشته بارها تغییر نام داد تا اینکه غول کره ای تقریبا دو سال قبل آن را One UI نام گذاری کرد. از آن موقع تا به امروز، قابلیت های زیادی در این رابط کاربری گنجانده شد؛ One UI رابط کاربری نسبتا سنگینی است اما بسیار بهتر و بهینه تر از قبل شده و به نسبت دیگر رابط ها، نرم افزارهای از پیش نصب شده بدون مصرف کمتری دارد.

مهم ترین عامل پیشرفت One UI اما تجهیز آن به قابلیت هایی بوده که حتی بدون بروزرسانی اندروید هم برای گوشی های سامسونگ عرضه می شد. به همین خاطر می توان ادعا کرد بروزرسانی های اندروید نباید خیلی زیاد برای کاربران سامسونگ اهمیت داشته باشند.

البته این اصلا بدان معنا نیست که این بروزرسانی ها اهمیتی ندارند. بدیهی است موارد حریم خصوصی و سیستمی زیادی وجود دارند که فقط گوگل می تواند با بروزرسانی اندروید آن ها را تغییر دهد اما وقتی در رابطه با قابلیت های جدید صحبت می کنیم، سامسونگ آنقدرها به اندروید وابسته نیست. حتی مدت ها قبل از بروزرسانی اندروید هم کاربران سامسونگ می توانند از قابلیت های جدید بهره مند شوند.

سامسونگ رابط کاربری One UI 2.1 را برای گلکسی نوت 9 منتشر می نماید

از قابلیت های ظاهری باید صرف نظر کنیم چون سامسونگ از نظر ظاهری آن را مطابق میل خود تغییر می دهد. به همین خاطر است که می تواند آن ها را به قابلیت هایی مجهز کند که سیستم عامل به آن مجهز نیست.

برای مثال می توانید حالت تیره سیستمی را در نظر بگیرید. سال گذشته قبل از اینکه اندروید به چنین قابلیتی مجهز گردد، کاربران سامسونگ آن را در اختیار داشتند. علاوه بر این، قابلیت فیلم برداری از صفحه هم به صورت پیش فرض در گوشی های پرچم دار و میان رده سامسونگ قرار داشت. قابلیتی که گوگل قرار است در اندروید 11 آن را اضافه کند.

Quick Share یا اشتراک گذاری سریع هم یکی دیگر از قابلیت هایی است که به عنوان بخشی از بروزرسانی One UI برای گوشی های سامسونگ قرار داشت اما اندروید هنوز هم از آن بی بهره است.

Quick Share قابلیتی شبیه به AirDrop است و به کاربران یاری می نماید فرایند انتقال فایل با افرادی که در فاصله نزدیک قرار دارند به سرعت انجام گردد. گوگل مشابه این قابلیت را تحت عنوان Nearby Sharing و در اندروید 11 راهی گوشی های هوشمند می نماید.

از Music Share هم می توان به عنوان یکی از قابلیت های کاربردی دیگر یاد کرد که به یاری آن می توانید گوشی دوم را بدون قطع کردن گوشی اول به وسیله بلوتوث به اسپیکر هوشمند یا استریو ماشین متصل کنید.

قابلیت ها و بهبودی های زیادی وجود دارند که سامسونگ مستقل از اندروید و به وسیله رابط کاربری خود برای گوشی هایش منتشر می نماید. برای آن دسته از کاربرانی که گوشی های بالارده سامسونگ را خریداری می نمایند، ظاهرا بروزرسانی رابط کاربری اهمیت بیشتری از بروزرسانی اندروید دارد.

همانطور که گفته شد، بروزرسانی اندروید از جنبه های زیادی اهمیت بالایی دارد. موارد سیستمی فقط می توانند توسط خود گوگل بروزرسانی شوند اما وقتی در رابطه با بهبودی های کلی و تنظیمات امنیتی حرف می زنیم، مثلا تنظیمات مربوط به دسترسی برنامه ها، عملکرد خود سامسونگ به چشم می آید.

گلکسی اس 20 لایت به زودی با رابط کاربری One UI 2.5 راهی بازار می گردد

یکی از نکات مثبت (نه منحصر فرد) One UI این است که مستقل از اندروید برای گوشی های سامسونگ عرضه می شوند. مثلا گوشی های جدید سامسونگ مجهز به اندروید 10 با نسخه 2.1 از رابط One UI راهی بازار شدند اما قرار است به زودی نسخه 2.5 این رابط نیز با اندروید 10 عرضه گردد و نه اندروید 11.

عرضه رابط کاربری One UI 2.5 برای گوشی های جدید بدان معناست که اگرچه سیستم عامل هنوز ثابت است اما باز هم قابلیت های جدیدی به آن ها اضافه خواهد شد که در گوشی های مجهز به اندروید 10 اوایل سال جاری وجود نداشت.

البته در بالا هم به آن اشاره کردیم که نیمی از کاربران اصلا اهمیتی به این بروزرسانی ها نمی دهند چون یا احتیاجی به آن ندارند یا از این بابت بی اطلاع هستند. چون مادامی که گوشی احتیاجهایشان را رفع کند، مهم نیست بروزرسانی از طرف گوگل باشد یا سامسونگ.

اما شما کاربران عزیز آیا با این نظر موافق هستید که سامسونگ بهتر از هر شرکت اندرویدی دیگری در زمینه توسعه رابط کاربری عمل می نماید؟ فکر می کنید اگر سامسونگ به جای بروزرسانی های عظیم، صرفا رابط کاربری One UI را ارتقا دهد، احتیاج کاربران رفع خواهد شد؟

منبع: sammobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1359

به "آیا بروزرسانی رابط کاربری One UI سامسونگ از بروزرسانی اندروید اهمیت بیشتری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بروزرسانی رابط کاربری One UI سامسونگ از بروزرسانی اندروید اهمیت بیشتری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید