آمریکا: مخالف اعطای وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران هستیم

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مقام وزارت خارجه آمریکا گفته دولت این کشور با اعطای وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران مخالف است.

آمریکا: مخالف اعطای وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران هستیم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور با درخواست ایران برای درخواست وام 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول مخالفت نموده است.

پایگاه المانیتور به نقل از منابع مطلع این خبر را گزارش داده و نوشته ایالات متحده با اعطای این پول به ایران در بحبوحه همه گیری بیماری کووید-19 مخالف است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با المانیتور به تکرار ادعاهای تکراری علیه ایران پرداخت و کوشش کرد مخالفت واشنگتن با وامی که ایران به منظور مقابله با ویروس کرونا مطالبه نموده را توجیه کند.

این سخنگو گفت: پیش قراول تروریسم دولتی در جهان به دنبال آن است تا برای ماجراجویی های خود در خارج از کشور پول تأمین کند نه اینکه برای ایرانی ها دارو بخرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشته مخالفان ایران با ارسال نامه ای به صندوق بین المللی پول خواهان آن شده اند این نهاد بین المللی از اعطای وام مورد نظر به ایران خودداری کند.

رئیس کل بانک مرکزی روز 22 اسفندماه بیان کرد طی نامه ای به رئیس صندوق بین المللی پول خواهان تسهیلات 5 میلیارد دلاری از طرح 50 میلیارد دلاری تسهیلات سریع آن صندوق برای پیشگیری و درمان و مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا شده است.

عبدالناصر همتی در یک پست اینستاگرامی نوشت: رئیس صندوق بین المللی پول چند روز پیش در بیانیه رسمی و نیز مصاحبه ای که داشت، صریحا بیان کرد که جامعه بین الملل از صندوق بین المللی پول خواسته تا با ابزارهای اقتصادی خود به یاری کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا بشتابد و پشتیبانی ها را در قالب یاری های اقتصادی اضطرای به میزان 50 میلیارد دلار اعطا کند.

وی همچنین گفته بود هیچ کس نبایستی بدلیل کمبود منابع اقتصادی برای تجهیزات پزشکی و مانند آن جانش را از دست دهد.

همتی بیان کرد: پیرو این اعلام و برای بهره مندی از این حق ایران، روز آدینه 16اسفند ماه، نامه ای به خانم کریستالیناگئورگیوا رئیس صندوق بین المللی پول، نوشته و بیان کردم؛ براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء، از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورمان و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواهان بهره مندی ازتسهیلات تأمین اقتصادی سریع،RFI درحدود 5 میلیارد دلار می باشیم.

او گفت واکنش جامعه جهانی و صندوق بین المللی پول می تواند معیار خوبی، برای ارزیابی ادعاهای آنها در یاری به کنترل این ویروس و کاهش آلام مردم آسیب دیده، باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1201

به "آمریکا: مخالف اعطای وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: مخالف اعطای وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید