آمریکا به دلیل خروج از برجام نمی تواند مکانیزم ماشه را علیه ایران فعال کند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر قرار باشد بند مشهور به اجرای مکانیزم ماشه عملیاتی گردد تعیین است کسانی که در برجام مشارکت دارند می توانند از این بند استفاده نمایند، در حالی که آمریکا از قبل اعلام نموده در برجام مشارکت ندارد.

آمریکا به دلیل خروج از برجام نمی تواند مکانیزم ماشه را علیه ایران فعال کند

عباس مقتدایی در مصاحبه با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به اظهارات آمریکا در مورد احتمال فعال شدن مکانیزم ماشه، گفت: اقدامی که ایالات متحده آمریکا انجام داده نه با حقوق بین المللی سازگار است و نه در عرصه بین المللی خریداری دارد.

وی ادامه داد: شکست اخیر ایالات متحده آمریکا در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل با عدم همراهی کشورها نشان داد که آمریکا منزوی شده و این موضوع هویدا بوده و در عرصه بین المللی رو به تزاید است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات آمریکایی ها با هیچ منطقی همخوانی ندارد، گفت: طبق حقوق بین الملل و مفاد برجام به ویژه در مواد 36 و 37 آن اگر قرار باشد بند مشهور به اجرای مکانیزم ماشه عملیاتی گردد، معین است کسانی که در برجام مشارکت دارند می توانند از این بند استفاده نمایند در حالی که آمریکا از قبل اعلام نموده در برجام مشارکت ندارد.

مقتدایی با اشاره به اینکه در همین جریان اخیر اتفاقی که افتاد انزوای آمریکا و عدم همراهی دولت ها را نشان داد، افزود: این موضوع نشان داد که جهان با یک جانبه گرایی آمریکایی موافقت ندارد.

وی با بیان اینکه اگر سازوکارها در شورای امنیت اعمال شوند، بدون شک آمریکایی ها به نتیجه مدنظر خود نخواهند رسید، گفت: یکی از کارویژه های آمریکا در این سال ها اذیت کردن ایران در راستای جلوگیری از رشد ملت ایران بوده در حالی که ایران رشد مستمر خود را داشته و دست برتر در عرصه های سیاسی داریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه در هماوردی بین ایران و آمریکا، آمریکا باخت، افزود: ایران در عرصه های بسیاری علی رغم تحریم ها به دانش بومی و رفتارهای دارای اقتدار رسیده ایم و اکنون یک کشور مقتدر در جهان هستیم و آمریکا نیز نمی تواند مانع پیشرفت ما گردد.

وی ادامه داد: فرسایش آمریکا در حال وقوع است و دوران افول آمریکا در عرصه بین المللی مدت ها شروع شده و یکی از کارهای ما در منطقه کوتاه کردن پای آمریکا از منطقه بوده است.

4151/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1437

به "آمریکا به دلیل خروج از برجام نمی تواند مکانیزم ماشه را علیه ایران فعال کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دلیل خروج از برجام نمی تواند مکانیزم ماشه را علیه ایران فعال کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید