آلمان: اولویت اروپا ایجاد مذاکره میان آمریکا و ایران است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل جئو نیوز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در جریان نشست غیر رسمی اتحادیه اروپا در فنلاند از کوشش این اتحادیه برای حفظ برجام سخن گفت و مدعی شد که اروپا کوشش هایش را در راستای حفظ برجام افزایش خواهد داد.

آلمان: اولویت اروپا ایجاد مذاکره میان آمریکا و ایران است

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وزیر خارجه آلمان همچنین با اشاره به مذاکرات فشرده با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در ارتباط با برجام و تنش در منطقه خلیج فارس بر این مسئله تاکید نمود که اولویت اصلی اتحادیه اروپا در حال حاضر باز کردن پنجره مصاحبه و مذاکره بین ایران و آمریکا است.

به گفته هایکوماس، پس از نشست گروه هفت در بیاریتز فرانسه، همه بر این عقیده ایم که فضا و زمینه برای مصاحبه وجود دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین در ارتباط با تشکیل ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا در خلیج فارس اذعان کرد که در این باره نظرات گوناگونی میان اعضای اتحادیه اروپا وجود دارد.

اظهارات وزیر خارجه آلمان در خصوص اولویت مصاحبه میان آمریکا و ایران در شرایطی است که تهران پیش از این هرگونه مذاکره و مصاحبهی مجدد با آمریکا را به دلیل سیاست های خصمانه واشنگتن و نقض عهد این کشور بویژه در جریان توافق برجام رد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 580

به "آلمان: اولویت اروپا ایجاد مذاکره میان آمریکا و ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: اولویت اروپا ایجاد مذاکره میان آمریکا و ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید