آسیب های ریوی ناشی از کرونا ترمیم می گردد؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بیماران مبتلا به کوویدـ19 ممکن است دچار آسیب های طولانی مدت ریوی شوند، اما نتایج مطالعات محققان در اتریش نشان می دهد در طول زمان این مشکل بهبود می یابد.

آسیب های ریوی ناشی از کرونا ترمیم می گردد؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین، ایرنا به نقل از روزنامه تلگراف نوشت: محققان در منطقه تایرولن در اتریش در این مطالعه 86 بیمار مبتلا به کوویدـ19 را که در فاصله زمانی میان 29 آوریل تا 9 ژوئن (10 اردیبهشت تا 20 خرداد) در بیمارستان بستری شده بودند، مورد آنالیز قرار داده و نتیجه این آنالیز را در کنگره بین المللی انجمن تنفسی اروپا گزارش دادند.

در این مطالعه تمامی بیماران به ترتیب 6، 12 و 24 هفته پس از ترخیص از بیمارستان دوباره برای ارزیابی به بیمارستان بازگشتند؛ نتایج این ارزیابی نشان داد که بیش از نیمی از آنها در اولین ویزیت حداقل یک علامت مداوم داشتند که عمدتا نفس نفس زدن و سرفه کردن بود و تصویربرداری سی تی اسکن نشان می داد که 88 درصد از این بیماران آسیب ریه داشتند، اما در مراجعه بعدی که 12 هفته پس از ترخیص از بیمارستان بود، علائم بهبود و آسیب ریه در 56 درصد از بیماران مشاهده شد.

دکتر سابینا ساهانیچ دانشجوی دکترای بالینی در کلینیک دانشگاه در اینسبروک و بخشی از تیم تحقیقاتی که این مطالعه را انجام دادند، گفت: نتایج این مطالعه نشان می دهد ریه ها مکانیزمی برای خودترمیمی دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1457

به "آسیب های ریوی ناشی از کرونا ترمیم می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب های ریوی ناشی از کرونا ترمیم می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید