آئین نامه های رانت شکن در حوزه فرهنگ و هنر به زودی ابلاغ می گردد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین رویداد پیوند کارآفرینی دیجیتال و استارتاپهای حوزه فرهنگ و هنر با حضور 30 استارتاپ برتر حوزه فرهنگ و هنر توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

آئین نامه های رانت شکن در حوزه فرهنگ و هنر به زودی ابلاغ می گردد

حسین انتظامی دستیار ارگردید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین رویداد پیوند کارآفرینی دیجیتال و استارت اپ های حوزه فرهنگ و هنر با حضور عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استارت اپ های حوزه فرهنگ و هنر اعلام کرد: در مدت زمانی بیست روزه و حداکثر تا یک ماه دیگر آیین نامه های جدیدی برای توسعه و تسهیل راه اندازی کسب و کارهای نوپا ابلاغ می گردد که رانت شکن است و باعث حذف برخی مجوزهای فعلی خواهد گردید.

وی اضافه کرد: در مدت زمانی بیست روزه و حداکثر تا یک ماه دیگر آیین نامه های جدیدی برای توسعه و تسهیل راه اندازی کسب و کارهای نوپا ابلاغ می گردد که رانت شکن است و باعث حذف برخی مجوزهای فعلی خواهد گردید.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از گذشته مورد توجه جدی قرار گیرد، مدیریت رگولاتوری است. لازم است در این مسیر، مشارکت بخش خصوصی را در مدیریت بالا ببریم و برای تحقق این مهم احتیاج است قوانینی را که حداقل متعلق به 40 یا 50 سال پیش است و تعریفی از کسب و کارهای جدید ندارد، اصلاح کنیم.

در ادامه این برنامه، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال استارت اپ های حوزه فرهنگ و هنر در خصوص وضعیت بیمه و مالیات کسب و کارهای نو، اعلام کرد: تفاهم نامه ای در خصوص مالیات کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال در سال 1393 مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اقتصاد و امور دارایی منعقد گردیده است که بر اساس مفاد این تفاهم نامه موسسات دارای مجوز از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال معاف از مالیات هستند و چنانچه برخی موسسات در این زمینه دچار مشکل باشند، می توانند به امور حقوقی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مراجعه نمایند تا مشکل آنها رفع گردد.

وی با اشاره به اینکه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال مشمول بند ل ماده 132 قانون شناخته گردیده اند، اضافه کرد: کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال می توانند در منزل به فعالیت پرداخته و احتیاج به داشتن دفتر مستقل ندارند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در ادامه از انعقاد قراردادی با شبکه دو سیما برای معرفی استارتاپهای فرهنگی دیجیتال اطلاع داد و اعلام کرد: تارگرد عنوان برنامه ای است که در 20 قسمت به زودی از شبکه دو سیما پخش خواهد گردید و بخشی از این برنامه به معرفی استارت اپ های حوزه فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

وی یادآور گردید: هم اکنون چند نماد در فضای مجازی وجود دارد که تحت عنوان اعتبار بخشی به کسب و کارهای فعال در فضای مجازی ایجاد گردیده است و مشکلاتی را برای کسب و کارها ایجاد نموده است که در جلسات مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت اقتصاد و امور دارایی مقرر گردید همه این نمادها در یک نماد تجمیع گردد.

موسویان در ادامه تاکید نمود: به زودی سامانه ای با استفاده از فناوری بلاک چین برای حمایت از کپی رایت توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ایجاد خواهد گردید.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه هر 30 استارتاپ برتر حوزه فرهنگ و هنر به بیان مسائل و گلایه های خویش پرداختند و مهمترین آسیب را که باعث لطمه کسب و کارهای نو گردیده است، عدم رعایت کپی رایت، وجود برخی رانتها در صدور مجوز و اخذ مالیات از کسب و کارهای نو فرهنگی عنوان کردند و مقرر گردید کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان استارت اپ ها و وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل این مشکلات تشکیل گردد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 28 مرداد 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 93

به "آئین نامه های رانت شکن در حوزه فرهنگ و هنر به زودی ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین نامه های رانت شکن در حوزه فرهنگ و هنر به زودی ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید