یک شغل جانبی چه امتیازاتی برای شما دارد؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فرصت های نو با داشتن یک شغل جانبی

شغل نو علاوه بر خارج کردن شما از روزمرگی، درآمدهای خوبی را برایتان به همراه دارد. البته کار جانبی را با یک شغل تمام عیار اشتباه نگیرید، تنها در حدی که درآمدی مختصر برایتان به همراه داشته باشد، کفایت می نماید. جدای از آنکه به چه مقدار زندگی شما را راحت تر می نماید، مزایای دیگری مثل احساس شادی و امنیت بیشتر را به همراه دارد و یاری می نماید از استرس هایتان کاسته گردد. برای داشتن شغل دوم این موضوع مطرح نیست که در پی چه کاری می روید، مهم این است که آن کار را با علاقه و به درستی پیگیری کنید، اما بهتر است با هوشیاری، کاری را انتخاب کنید که اتلاف وقت کمتر و بازدهی بیشتری داشته باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

یک شغل جانبی چه امتیازاتی برای شما دارد؟

مثلاً شما می توانید وب سایت خود را راه بیندازید. می توانید از مهارت های حرفه ای خود بهره ببرید و نوآوری تازهی در وب سایت خود ارائه دهید. وبلاگ ها ،تجارت الکترونیک، انجمن های مجازی، کتاب های الکترونیکی و صدها روش دیگر وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها عایدیزایی کنید. درست است که این گزینه ها حرکت آرامی دارند، ولی همه جریانات بزرگ جهان از قدم های کوچک آغاز می شوند. بنابراین اگر می خواهید ارزشی فراوری کنید، باید اولین گام را بردارید؛ چراکه آغاز هر کاری مهم ترین قسمت آن است.

زمانی که تصمیم گرفتید چه کاری را می خواهید به عنوان شغل جانبی خود آغاز کنید، باید مراقب باشید این کار جانبی به حرفه و عایدی فعلی شما فشاری وارد نکند. اگر منبع اصلی عایدیتان را از دست بدهید، وضع از این هم بدتر می گردد. پس اول اطمینان پیدا کنید که شغل جانبی تان به قرارداد، مقررات و شرایط کار فعلی شما هیچ خدشه ای وارد نمی نماید. در مرحله بعد، دلایلی که باعث می شوند عاشق شغل جانبی خود باشید، به توضیح زیر هستند:

به شما فرصتی برای بروز اشتیاق و علایقتان می دهد

گر چه این شرط لازم برای انتخاب شغل جانبی شما نیست، ولی بهتر است کاری را انتخاب کنید که به آن مشتاقید. چرا؟ چون شما روی علایق خود سخت تر و باانگیزه تر کار می کنید و شغل دوم فرصتی برای شما است که شور و اشتیاق خود را به عرصه عمل برسانید. شما کمتر حس می کنید که مشغول کار هستید و تمایلتان به پیشرفت بیشتر خواهد بود. مثلاً آقای الف، یک کارمند اداری است که به شکار هم علاقه دارد. او شغل دوم خود را تشکیل یک جامعه مجازی قرار داده است که در آن بازی و مسابقه حیوانات شکارشده برگزار می گردد. جامعه ای که او درگیر آن است، بزرگ نیست و عایدی زیادی هم برای او نمی آورد. ولی او محصولات جالبی از فراورینمایندگان مرتبطی دریافت می نماید که از او می خواهند درباره محصولاتشان یادداشتی در وب سایت خود بنویسد. او تعامل با فالوئرهای خود را دوست دارد و از دریافتی های جالب خود برای توسعه کسب وکارش استفاده می نماید. از هر زاویه ای که نگاه کنید، این کار برای او پیروزی و برد است.

باعث می گردد از کار اصلی خود بیشتر لذت ببرید

یکی از برترین قسمت های شغل جانبی، عایدی مستقلی است که بابت آن نصیب شما می گردد. ممکن است فکر کنید وقتی عایدی دومی وارد زندگی تان می گردد، انگیزه یا تعهد خود را برای شغل اصلی تا حدودی از دست می دهید، چون به پول کمتری احتیاج دارید. ولی اتفاقی که می افتد دقیقاً برعکس این تصور است. شما متوجه می شوید که صبح ها سرحال تر سرکار می روید، حس می کنید فضای کاری شما بازتر شده است، معاشرت های شما در محل کار بیشتر می گردد و نسبت به پروژه هایتان احساس فشار کمتری می کنید. چرا؟ به این علت که حالا کار اصلیتان برایتان آن قدر اجباری به نظر نمی رسد که قبلاً بود.

به شما احساس آزادی می دهد

بسیاری از افراد وقتی در شغل جانبی خود پیشرفت کردند، شغل اصلی خود را رها می نمایند و کسب وکار کوچک خود را با موضوع شغل دوم آغاز می نمایند. ولی اگر شما از شغل دوم خود عایدی رضایت بخشی دارید، چرا باید شغل روزانه خود را رها کنید؟ می توانید بدون رها کردن شغل قبلی، فقط حجم کارهای آن را کم کنید و بیشتر وقت خود را به توسعه کار موردعلاقه خود اختصاص دهید. با این روش ریسک ضربه های اقتصادی را برای خودتان و خانواده پایین می آورید. درهرصورت اینجا شما آزادی عمل و حق انتخاب بیشتری دارید که به شما آسایش خاطر می دهد.

خلاقیت شما را افزایش می دهد

وقتی شما برای شخص دیگری کار می کنید، گاهی حس می کنید خالی شده اید یا توانتان به سرانجام رسیده است. وقتی به خانه می روید، تنها چیزی که می خواهید این است که خود را رها کنید و از این فشار تخلیه شوید. روی مبل می نشینید و بی هیچ هدف خاصی به تلویزیون خیره می شوید. بعد از مدتی متوجه می شوید که ماه ها گذشته است و شما هیچ کار جالب و تازهی انجام نداده اید. ولی اگر هنگامی که از کار به خانه برمی شد، به شغل جانبی خود فکر کنید، مخصوصاً اگر کاری باشد که شور و اشتیاقتان را برمی انگیزد، احساس می کنید انرژی تان دوباره اوج گرفته است. خستگی و هر محدودیتی را کنار می زنید تا خودتان را به کاری برسانید که در آن استعدادها و هیجانات خود را به مرحله اجرا می گذارید. سعی می کنید مدام کارهای جدی را امتحان کنید و خلاقیت شما شکوفا می گردد.

باعث می گردد افراد تازه را دیدار کنید

وقتی فقط یک کار روزانه و رسمی دارید، در رویدادهای اجتماعی کسب وکار شرکت می کنید و البته در جلسات کاری هم حضور دارید. ولی همه افرادی که با آن ها برخورد دارید خصوصیات مشابهی دارند، همواره باهم درباره مسائل یکسانی حرف می زنید و کارهای مشابهی را انجام می دهید. ولی وقتی شغلی جانبی دارید، به واسطه آن به ده ها فرد تازه معرفی می شوید و انجمن های غیر رسمی مختلفی را شناسایی می کنید که به این کار تازه مرتبط هستند. این شبکه ارتباطات فشار کمتری به شما وارد می نماید، شما در خصوص همه مسائل روزمره با افراد حرف می زنید و متوجه می شوید چقدر حس و حال متفاوتی با جلسات کار روزانه شما دارد.

شادتر خواهید بود

برای اغلب مردم، مسائل اقتصادی مهم ترین عامل استرس زا محسوب می شوند. ولی پولی که از شغل جانبی به دست می آورید، لذت متفاوتی به شما می دهد. شما آزادی بیشتری برای خرج کردن این عایدی فرعی دارید. حتی اگر عایدی اندکی باشد، بازهم پولی است که روی آن برنامه ریزی خاصی نکرده اید. می توانید با خیالی راحت بیرون بروید و برای عزیزانتان خرید کنید یا تفریحی را انتخاب کنید که مدت ها به آن فکر می کردید. ازآنجاکه حقوق و دستمزد شغل اصلی برای مخارج ضروری و پرداخت های اجباری صرف می گردد، می توانید به این عایدی کوچک به عنوان روزنه ای نگاه کنید که به وسیله آن می توانید به خواسته های شخصی خود برسید. این کار استرس شما را کاهش می دهد، احساسات شما را برمی انگیزد و شما را شادتر می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2275

به "یک شغل جانبی چه امتیازاتی برای شما دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شغل جانبی چه امتیازاتی برای شما دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید