نمایشگاه آفرود چگونه بود؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نمایشگاه آفرود برج میلاد با حضور عجیب ترین و گران قیمت ترین خودروها و تجهیزات آفرودی برگزار گردید. باگی Can-am با شتاب 2.5 ثانیه ای و لندکروز با کیت تعلیق دو میلیاردی از عجایب این نمایشگاه بودند.

نمایشگاه آفرود چگونه بود؟

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: از قدیم گفته اند خرج کردن روی خودرو ته ندارد!

حالا اگر ثروتمند هم باشید این قضیه شکل عجیب تری هم به خود می گیرد تا جایی که حاضر می شوید برای ترشح اوج آدرنالین در کویر، دو و نیم میلیارد تومان برای خرید یک باگی پرداخت کنید.

یا برای تویوتا لندکروزتان کیت تعلیقی با قیمت بیش از دو میلیارد تومان نصب کنید.

در ادامه با عجیب ترین و گران ترین خودروهای آفرودی کشور آشنا شوید.

Can-am با شتاب صفر تا 140 دو و نیم ثانیه ای!

ابعاد کوچک و طراحی با مزه اش در نگاه اول یادآور ماشین های اسباب بازی است.

قضیه وقتی خطرناک می گردد که متوجه می شوید این باگی آفرودی با یک موتور 1000 سی سی و سه سیلندر توربو شارژ، قادر به فراوری 175 اسب بخار قدرت است!

این پیشرانه قابلیت ارتقا تا 195 اسب بخار را هم دارد.

سریع ترین خودرو در نمایشگاه آفرود با نام Can-am Maverick Turbo RR محصولی از شرکت کانادایی BRP است که در دسته خودروهای UTV قرار می گیرد و راندن آن در شهر مجاز نیست.

یک گیربکس CVT قدرت را به دو، سه یا هر چهار چرخ این باگی منتقل می نماید که با ادوات کنترلی داخل کابین قابل تنظیم است.

این خودرو با وزن 600 کیلوگرم ظرف 2.5 ثانیه از سرعت صفر به 140 کیلومتر بر ساعت می رسد که از این حیث بر سوپر اسپرت ها هم فزونی دارد.

اما کاربری این خودرو فقط در کویرها یا منطقه ها جنگلی است و معمولا پلاک شهری دریافت نمی نماید.

این باگی به وسیله شرکت کویر موتور در تعداد محدود در کشور عرضه شد و با توجه به نبود نمونه صفر کیلومترش حالا قیمتی در حدود دو و نیم میلیارد تومان دارد.

هنگام تست درایو البته روی آسفالت احتمالا عجیب ترین و متفاوت ترین حس از سواری یک وسیله نقلیه را تجربه خواهید کرد.

به علت وزن بسیار پایین، قدرت بالا و حساسیت مناسب پدال گاز با کوچک ترین اشاره به پدال گاز خودرو بلافاصله از زمین کنده می گردد.

اما تفاوت آن با سایر خودروها قابلیت سُر دادن این خودرو، بدون کوچک ترین انحراف است.

در واقع با این خودرو نمی توان عادی رانندگی کرد؛ چرا که هنگام گاز دادن، خودرو در عین شتاب گیری سُر می خورد اما کاملا تحت کنترل است.

لندکروز با کیت تعلیق دو میلیاردی

شاید در مسابقات رالی داکار یا کلیپ ها دیده باشید که یک خودروی آفرودی در کویر با سرعت بسیار بالا از روی مانعی بسیار بلند می پرد و هنگام فرود آمدن مجدد به زمین می چسبد و با همان سرعت به مسیرش ادامه می دهد!

یکی از راه های ساخت چنین ویدیوهایی استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری است و راه دیگرش پرداخت میلیاردها تومان پول و استفاده از کیت های تعلیق ساخت شرکت King آمریکاست.

در غرفه شرکت King که بنا به ادعای مدیرتش نماینده اصلی (غیر رسمی) کیت های تعلیق این برند در کشور است، یک دستگاه تویوتا لندکروز اتاق 200 و یک تویوتا FJ کروزر به دو نوع از این سیستم های تعلیق مجهز شده بودند.

از دیگر عجایب نمایشگاه آفرود کیت تعلیق تویوتا لندکروزی بود که در حدود دو میلیارد تومان خرج روی دست مالکش گذاشته بود و در نوع خودش کامل ترین بود.

این کیت در شرایط روبرو شدن با موانع چرخ روی مانع را تا حد ممکن جمع نموده به کابین نزدیک می نماید و مابقی چرخ ها را کش می دهد تا به زمین بچسبند.

به این ترتیب خودرو همیشه روی زمین پایدار بوده و موقعیت کابین هم ثابت می ماند به گونه ای که کمترین مزاحمت برای سرنشینان ایجاد گردد.

این کیت از مجموعه فنر، یاری فنر و اتصالات جلوبندی تشکیل شده است.

دیگر حسن این سیستم استفاده از گوی هایی در قسمت اتصالات سر پولوس است.

این گوی ها قابلیت چرخش کروی برای پولوس را فراهم نموده و به این ترتیب چرخ های روی زمین به صورت کاملا افقی قرار می گیرند و خبری از انحراف در آنها نیست.

بنز مخابراتی که کمپر شد

در محوطه باز نمایشگاه یک خودروی وانت مسقف بنز فراوری سال 1392 بود که به وسیله مالک خوش ذوقش به یک ون کمپر تبدیل شده بود.

این خودرو در مخابرات مشهد مشغول کار بوده که مالک نو در مزایده آن را خریداری نموده و تغییرات دلخواهش را روی آن اعمال نموده بود.

این خودرو با نصب حمام، دستشویی، تخت خواب، مخزن فاضلاب و … برای سفر سه نفره تجهیز شده بود.

این خودرو با یک موتور دیزل و به صورت تک دیفرانسیل به گفته مالک سواری بسیار نرمی دارد.

البته مالک خودرو در زمینه کاربری این خودرو به خبرنگاران گفت: این خودرو یک کمپر تک دیفرانسیل است و مناسب تردد در مسیرهای معمولی ساخته شده و نمی توان مسیرهای صعب العبوری که خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی واردش می شوند را با آن طی کرد و تنها جایی می تواند برود که خودروهای سواری می روند.

از تجهیزات بیرونی این خودرو می توان به وینچ برقی 2.5 تن، لایت بار و باربندی که قابلیت نشستن هم دارد، اشاره نمود.

تجهیزاتی مانند سینک ظرف شویی، اجاق گاز، بخاری درجا، یخچال و … هم در این خودرو نصب شده بود.

این خودرو در واقع یک منزل کوچک شده متحرک بود.

دفتر کار مجلل و متحرک هیوندایی!

شرکت ایران روور در نمایشگاه آفرود یک دستگاه ون هیوندایی H350 را شخصی سازی نموده و با نصب چهار صندلی و انبوهی از امکانات لوکس آن را به یک دفتر کار متحرک و مجلل برای مدیران ثروتمند تبدیل نموده است.

این خودرو با یک موتور توربو دیزل 2.5 لیتری قادر به فراوری 170 اسب بخار قدرت است.

این ون VIP چهارنفره مجهز به صندلی های ساخت شرکت MBS روسیه به همراه ماساژور بادی، سرد کن، گرم کن و تنظیمات کامل برقی بود.

تجهیزاتی مانند دو تلویزیون LED، میز بار برقی، یخچال سیستم صوتی برمستر، پرده برقی شیشه ها، اسپرسو ساز، کنسول بازی و سیستم روشنایی با نور مخفی و کهکشانی روی این خودرو نصب شده بود.

موتور سیکلت های مسافرتی (ادونچر)

چند سالی می گردد که سفرهای طولانی با موتورسیکلت که در خارج از کشور بسیار محبوب است، در کشور ما هم باب شده است.

در کشور ما معمولا موتورسیکلت های ادونچری مانند کاوازاکی ورسیس، بنلی TRK و SYM NH 180 برای این کار در نظر گرفته می شوند، چرا که پایه ادونچری را دارند.

تجهیزاتی مانند گاردهای محافظتی، چراغ های اضافه، منبع سوخت اضافه، طلق بادگیر جلو و محفظه های متعدد برای قرار دادن لوازم سفر از جمله امکانات نصب شده روی این موتورسیکلت ها هستند.

اما آنچه در این نمایشگاه آفرود جلب توجه می کرد، یک موتورسیکلت بنلی TRK بود که یک زن و شوهر ایرانی از سفر ارمنستان با آن برگشته بودند و قصد سفری دیگر به ترکیه را داشتند.

روی این موتور سیکلت به میزان یک وانت کوچک لوازم و تجهیزات قرار داشت.

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه سـفر، اکوتوریسم، مـاجراجویی، کمپینگ، اتوکمپینگ، تجهیزات و صنایع وابسته تهران 1401 که از روز یکشنبه 27 شهریور تا پنج شنبه 31 شهریور در مرکز نمایشگاهی برج میلاد برگزار گردید.

منبع: بیت ران
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2413

به "نمایشگاه آفرود چگونه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آفرود چگونه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید