مقاصد محبوب گردشگری جاده ای در کانادا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کانادا با مساحت وسیع و طبیعت بکر خود یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری جاده‌ای است. از مناظر زیبای طبیعی گرفته تا شهرهای مدرن، کانادا گزینه‌های بی‌شماری برای اکتشاف دارد. در این مقاله به بررسی برخی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جاده‌ای در کانادا خواهیم پرداخت:

مقاصد محبوب گردشگری جاده ای در کانادا

1. جاده مالاهت در بریتیش کلمبیا

جاده مالاهت یکی از معروف‌ترین جاده‌های کانادا است که از شهر ویسلر تا شهر کملوپس امتداد دارد. این جاده کوهستانی با مناظر زیبای طبیعی‌اش شهرت جهانی دارد.

در طول این جاده شما می‌توانید کوه‌های زیبا، دره‌های سرسبز، آبشارها، دریاچه‌ها و پارک‌های ملی را تماشا کنید. همچنین امکاناتی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی و ماهیگیری نیز وجود دارد.

2. ساحل اقیانوس اطلس در نوااسکوشیا

اگر عاشق سواحل زیبا هستید، ساحل اقیانوس اطلس در نوااسکوشیا را از دست ندهید. این ساحل دارای صخره‌های برجسته، خلیج‌های پر پیچ و خم و شن‌های قرمز لطیف است.

شما می‌توانید در ساحل قدم بزنید، شنا کنید یا اسپرت‌های آبی مثل ماهیگیری و کایاک‌سواری را تجربه نمایید. همچنین روستاهای زیبای ساحلی زیادی در امتداد این ساحل وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

3. جزیره پرنس ادوارد در اقیانوس اطلس

این جزیره ساحلی زیبا در اقیانوس اطلس واقع شده و ترکیبی از سواحل ماسه‌ای، تپه ماهورهای سرسبز و روستاهای تاریخی است.

جزیره پرنس ادوارد مقصد محبوبی برای گردشگران طبیعت‌گرد است. شما می‌توانید در پارک ملی جزیره پرنس ادوارد پیاده‌روی کنید، پرنده‌نگری کنید و از سواحل زیبای آن لذت ببرید.

4. جاده آیسفیلدز در آلبرتا

جاده آیسفیلدز یکی از زیباترین جاده‌های کوهستانی کانادا است که از شهر جسپر تا شهر بانف واقع شده است.

در طول این جاده فرصت دارید تا دریاچه‌های یخچال طبیعی، کوه‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی زیبا را مشاهده کنید. هتل‌های تاریخی زیبایی نیز در طول مسیر وجود دارد.

فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکی، شکار و ماهیگیری را در این منطقه تجربه کنید.

5. جاده کینگ در انتاریو

جاده کینگ یک جاده تاریخی در استان انتاریو است که از شهر تورنتو تا شهرهای آلگونکوئین و پاری ساوند ادامه دارد.

این جاده از کنار دریاچه‌ها، روستاهای کوچک، باغ‌های میوه، وینری‌ها و مزارع انگور عبور می‌کند. شما می‌توانید محصولات محلی را خریداری کرده و از رستوران‌های سنتی دیدن کنید.

6. کبک سیتی در کبک

کبک سیتی پایتخت استان کبک یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای کانادا است. این شهر دارای معماری اروپایی، رستوران‌ها و کافه‌های عالی، و فرهنگ غنی فرانسوی است.

شما می‌توانید بازدید از قلعه فرونتنک، دیدن نمایشگاه‌های هنری، خوردن غذاهای محلی مثل پوتین و خریداری هدایا را در برنامه‌تان قرار دهید.

7. تورنتو در انتاریو

تورنتو یکی از شهرهای پرجنب و جوش کانادا است که همواره پذیرای گردشگران زیادی است. این شهر دارای موزه‌ها و گالری‌های هنری، رستوران‌های عالی، اماکن تفریحی و فروشگاه‌های خوبی است.

شما می‌توانید از برج CN دیدن کنید، در پارک ملی شهر تورنتو قدم بزنید یا از جزیره تورنتو در دریاچه انتاریو بازدید نمایید.

8. ونکوور در بریتیش کلمبیا

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای غرب کانادا واقع شده و مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای دارد. کوه‌ها، پارک‌ها و جنگل‌های انبوه آن طبیعت‌دوستان را به خود جذب می‌کند.

شما می‌توانید در پارک استنلی، آکواریوم ونکوور و باغ گیاه‌شناسی دیدن کنید یا از جزایر مجاور آن دیدن نمایید.

9. مونترال در کبک

مونترال بزرگ‌ترین شهر استان کبک است و دارای معماری، فرهنگ و زبان منحصر به فردی است. این شهر دارای کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و کلوب‌های شبانه عالی است.

شما می‌توانید به مرکز شهر قدیمی مونترال بروید، از برج مشاهده مونترال و کلیسای نوتردام دیدن کنید یا در جشنواره‌های موسیقی آن شرکت نمایید.

10. نیاگارا در انتاریو

آبشارهای نیاگارا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی در شمال شرقی آمریکا است. این آبشارها در مرز کانادا و آمریکا واقع شده‌اند.

شما می‌توانید از کشتی از کنار آبشارها عبور کنید، پیاده‌روی نزدیک آنها را تجربه کنید یا در یکی از هتل‌های اطراف منطقه اقامت نموده و از مناظر آنها لذت ببرید.

11. ادمونتون در آلبرتا

ادمونتون پایتخت استان آلبرتا یکی از شهرهای زیبای کانادا با معماری مدرن است. این شهر دارای پارک‌های سرسبز، رودخانه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های خوب است.

شما می‌توانید از بزرگ‌ترین پارک شهری آمریکای شمالی بازدید کرده و در جشنواره‌های تابستانی ادمونتون شرکت کنید.

12. اوتاوا در انتاریو

اوتاوا پایتخت کانادا یکی از زیباترین شهرهای کانادا به حساب می‌آید. این شهر دارای موزه‌ها و نمادهای ملی متعددی است.

شما می‌توانید از موزه‌های ملی کانادا، پارلمان، و مجسمه‌های معروف بازدید کنید. همچنین از کانال ریدو مشرف به رودخانه اوتاوا قدم بزنید یا در جشنواره‌های تابستانی شهر شرکت نمایید.

اوتاوا یکی از سبزترین پایتخت‌های جهان است و پارک‌ها و فضای سبز زیادی دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

13. جزیره ونکوور در بریتیش کلمبیا

جزیره ونکوور دومین جزیره بزرگ کانادا پس از بافین آیلند است و دارای طبیعت بکر و خیره‌کننده‌ای می‌باشد.

شما می‌توانید در پارک‌های ملی آن کوهنوردی و پیاده‌روی کنید، سواحل زیبایش را تجربه نمایید، و از روستاها و شهرهای کوچک ساحلی‌اش دیدن کنید.

14. کلگری در آلبرتا

کلگری یکی از شهرهای بزرگ و مدرن غرب کانادا است که در کنار رشته کوه‌های راکی واقع شده است. این شهر مرکز فرهنگی و هنری کانادا به شمار می‌رود.

در کلگری می‌توانید به موزه‌ها و گالری‌های هنری بروید، در کوه‌های اطراف آن کوهنوردی کنید، و از جشنواره‌های آن لذت ببرید.

نتیجه‌گیری

کانادا با داشتن طبیعت بکر و مناظر خیره‌کننده، شهرهای مدرن و تاریخی، و جاذبه‌های فرهنگی، یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری جاده‌ای است.

از جاده‌های کوهستانی زیبا گرفته تا سواحل خیره‌کننده و شهرهای پرجنب‌وجوش، مسافران می‌توانند تجربیات متنوعی در کانادا داشته باشند. پس اگر به دنبال یک مقصد گردشگری جاده‌ای عالی هستید، کانادا را فراموش نکنید!

منبع مقاله: مقاصد گردشگری جاده ای کانادا

انتشار: 19 بهمن 1402 بروزرسانی: 19 بهمن 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2126

به "مقاصد محبوب گردشگری جاده ای در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد محبوب گردشگری جاده ای در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید