جذابترین شهرهای شمالی کانادا برای سفر

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کانادا کشوری پهناور با طبیعتی زیبا و متنوع است. این کشور دارای ده استان و سه قلمرو است که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. شهرهای شمالی کانادا به دلیل مناظر طبیعی خیره کننده، حیات وحش غنی و فرهنگ منحصر به فرد خود، به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل شده اند.

در این مقاله، به معرفی جذاب ترین شهرهای شمالی کانادا برای سفر می پردازیم:

جذابترین شهرهای شمالی کانادا برای سفر

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

ویکتوریا (Victoria)

ویکتوریا پایتخت استان بریتیش کلمبیا و یکی از زیباترین شهرهای کانادا است. این شهر در جنوبی ترین نقطه جزیره ونکوور واقع شده است و از سه طرف به آب احاطه شده است. ویکتوریا دارای آب و هوای معتدل و زمستان های مرطوب است. تابستان های این شهر گرم و خشک است، اما به دلیل نزدیکی به اقیانوس، رطوبت هوا بالا است.

ویکتوریا دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله باغ های بوتچارت (Butchart Gardens)، ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا، قلعه هیمپسون (Craigdarroch Castle)، بندرگاه داخلی ویکتوریا و باغ های گل رز Beacon Hill است.

از جمله جاذبه‌های گردشگری ویکتوریا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ‌های بوتچارت: این باغ‌ها یکی از زیباترین باغ‌های جهان هستند و دارای بیش از 55 هکتار زمین هستند.
  • قلعه کریگیدارو: این قلعه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویکتوریا است و دارای معماری و دکوراسیون بسیار زیبایی است.
  • موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا: این موزه دارای مجموعه بزرگی از اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به استان بریتیش کلمبیا است.

ونکوور (Vancouver)

ونکوور بزرگترین شهر استان بریتیش کلمبیا و سومین شهر بزرگ کانادا است. این شهر در جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا واقع شده است و از سه طرف به آب احاطه شده است. ونکوور دارای آب و هوای معتدل و زمستان های مرطوب است. تابستان های این شهر گرم و خشک است، اما به دلیل نزدیکی به اقیانوس، رطوبت هوا بالا است.

ونکوور دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله پارک استنلی، پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge)، کوهستان گروس (Grouse Mountain)، آکواریوم ونکوور و موزه مردم شناسی ونکوور است.

از جمله جاذبه‌های گردشگری ونکوور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک استنلی: این پارک یکی از بزرگترین پارک‌های شهری آمریکای شمالی است و دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند جنگل، دریاچه، ساحل و زمین بازی است.
  • آکواریوم ونکوور: این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم‌های آمریکای شمالی است و دارای بیش از 70 هزار گونه جانوری و گیاهی دریایی است.
  • کوه گروس ونکوور: این کوه یکی از محبوب‌ترین کوه‌های کانادا برای پیاده‌روی، اسکی و دوچرخه‌سواری است.

کلگری (Calgary)

کلگری بزرگترین شهر استان آلبرتا و چهارمین شهر بزرگ کانادا است. این شهر در جنوب شرقی استان آلبرتا واقع شده است و از سه طرف به کوه ها احاطه شده است. کلگری دارای آب و هوای نیمه خشک و زمستان های سرد و برفی است. تابستان های این شهر گرم و خشک است.

کلگری دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله برج کلگری (Calgary Tower)، استادیوم استمpede (Stampede Park)، باغ وحش کلگری و منطقه کوهستانی Banff است.

ادمونتون (Edmonton)

ادمونتون پایتخت استان آلبرتا و پنجمین شهر بزرگ کانادا است. این شهر در شمال استان آلبرتا واقع شده است و از سه طرف به جنگل احاطه شده است. ادمونتون دارای آب و هوای نیمه خشک و زمستان های سرد و برفی است. تابستان های این شهر گرم و خشک است.

ادمونتون دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله دره رودخانه فورت ادمونتون (Fort Edmonton Park)، موزه تمدن آلبرتا (Royal Alberta Museum)، مرکز خرید وست ادمونتون (West Edmonton Mall) و باغ وحش ادمونتون است.

از جمله جاذبه‌های گردشگری ادمونتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فورت ادمونتون پارک: این پارک یک موزه زنده در فضای باز است که تاریخچه شهر ادمونتون را از سال 1780 تا 1920 به نمایش می‌گذارد.
  • وست ادمونتون مال: این مرکز خرید یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان است و دارای بیش از 800 فروشگاه و رستوران است.
  • باغ‌های گیاه‌شناسی ادمونتون: این باغ‌ها دارای مجموعه بزرگی از گیاهان و گل‌ها از سراسر جهان هستند.

چرچیل (Churchill)

چرچیل یک شهر کوچک در شمال استان منیتوبا است. این شهر در ساحل خلیج هادسون واقع شده است و از سه طرف به آب احاطه شده است. چرچیل دارای آب و هوای نیمه قطبی و زمستان های سرد و برفی است. تابستان های این شهر کوتاه و خنک است.

چرچیل به دلیل خرس های قطبی، نهنگ های سفید و دیگر حیوانات وحشی خود به شهر خرس های قطبی معروف است. این شهر همچنین دارای جاذبه های گردشگری دیگری از جمله موزه خرس های قطبی چرچیل (Churchill Polar Bears Museum) و پارک ملی خرس های قطبی چرچیل (Churchill Polar Bears National Park) است.

یلونایف (Yellowknife)

یلونایف پایتخت قلمرو شمال غربی کانادا است. این شهر در شمال قلمرو شمال غربی واقع شده است و از سه طرف به دریاچه گریت اسلیو (Great Slave Lake) احاطه شده است. یلونایف دارای آب و هوای نیمه قطبی و زمستان های سرد و تاریک است. تابستان های این شهر کوتاه و گرم است.

از جمله جاذبه‌های گردشگری یلوونایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شفق قطبی: یلوونایف یکی از بهترین مکان‌های جهان برای دیدن شفق قطبی است.
  • دریاچه گریت اسلیو: این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه‌های جهان است و در زمستان‌ها به طور کامل یخ می‌زند.
  • موزه پرینسس لوئیس: این موزه دارای مجموعه بزرگی از اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به سرزمین‌های شمال غربی کانادا است.

وایتهورس

وایتهورس پایتخت قلمرو یوکان کانادا است و در جنوب این قلمرو واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای سرد و نیمه قطبی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری وایتهورس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منطقه تاریخی سیتی‌سنتر: این منطقه دارای ساختمان‌های تاریخی و قدیمی متعددی است.
  • موزه یوکان برینگهاوس: این موزه دارای مجموعه بزرگی از اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به قلمرو یوکان کانادا است.
  • رودخانه یوکان: این رودخانه یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های کانادا است و در تابستان‌ها برای قایق‌سواری مناسب است.

وینیپگ

وینیپگ پایتخت استان منیتوبا و ششمین شهر بزرگ در کانادا است. این شهر در جنوب منیتوبا قرار دارد و به دلیل آب و هوای سرد و زمستان های طولانی خود شهرت دارد. با این حال، وینیپگ دارای جاذبه های گردشگری متنوعی از جمله موزه حقوق بشر کانادا، باغ وحش وینیپگ و بازار تبادل وینیپگ است.

ساسکاتون

ساسکاتون بزرگترین شهر در استان ساسکاچوان و هفتمین شهر بزرگ در کانادا است. این شهر در جنوب ساسکاچوان قرار دارد و به دلیل آب و هوای سرد و زمستان های طولانی خود شهرت دارد. با این حال، ساسکاتون دارای جاذبه های گردشگری متنوعی از جمله پل یورانیوم، موزه وسترن دیولپمنت و باغ وحش ساسکاتون است.

رجاینا

رجاینا پایتخت استان ساسکاچوان و هشتمین شهر بزرگ در کانادا است. این شهر در جنوب ساسکاچوان قرار دارد و به دلیل آب و هوای سرد و زمستان های طولانی خود شهرت دارد. با این حال، رجاینا دارای جاذبه های گردشگری متنوعی از جمله ساختمان پارلمان ساسکاچوان، موزه رویال ساسکاچوان و باغ وحش رجاینا است.

ایلولیات

ایلولیات یک شهر کوچک در قلمرو نوناووت کانادا است و در جزیره ایلولیات واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای سرد و قطبی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری ایلولیات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک ملی آویلاویق: این پارک ملی دارای مناظر طبیعی خیره کننده‌ای مانند کوه‌های یخی، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها است.
  • محل باستانی نینگینگات: این محل باستانی شامل بقایای یک روستای قدیمی Inuit است که قدمت آن به بیش از 4000 سال می‌رسد.
  • مرکز فرهنگی ایلولیات: این مرکز فرهنگی دارای مجموعه بزرگی از اشیاء هنری و فرهنگی Inuit است.

رنکین اینلت

رنکین اینلت یک شهر کوچک در قلمرو نوناووت کانادا است و در جزیره ساوتهمپتون واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای سرد و قطبی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری رنکین اینلت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک ملی آکوپیتو: این پارک ملی دارای مناظر طبیعی خیره کننده‌ای مانند کوه‌های یخی، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها است.
  • محل باستانی ایگلوایکلیک: این محل باستانی شامل بقایای یک روستای قدیمی Inuit است که قدمت آن به بیش از 4000 سال می‌رسد.
  • موزه رنکین اینلت: این موزه دارای مجموعه بزرگی از اشیاء هنری و فرهنگی Inuit است.

سفر به شهرهای شمالی کانادا

سفر به شهرهای شمالی کانادا یک تجربه منحصر به فرد و هیجان‌انگیز است. این شهرها دارای جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردی هستند که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. اما قبل از سفر به شهرهای شمالی کانادا، باید به چند نکته توجه کنید:

سفر به شهرهای شمالی کانادا یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی است. این شهرها دارای جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی هستند که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. اما قبل از سفر به این شهرها، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید:

  • آب و هوا: شهرهای شمالی کانادا دارای آب و هوای سرد و خشک هستند. بنابراین، باید لباس گرم و مناسب همراه داشته باشید.
  • حمل و نقل: بهترین راه برای سفر به شهرهای شمالی کانادا با هواپیما است. اما اگر می‌خواهید با ماشین سفر کنید، باید مطمئن شوید که ماشین شما برای رانندگی در جاده‌های یخی و برفی مجهز است.
  • اقامت: در شهرهای شمالی کانادا انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها وجود دارد، از هتل‌های لوکس تا هاستل‌های ارزان‌قیمت. می‌توانید اقامتگاهی را انتخاب کنید که با بودجه و سلیقه شما متناسب باشد.
  • غذا: در شهرهای شمالی کانادا انواع مختلفی از غذاها سرو می‌شود، از غذاهای سنتی کانادایی گرفته تا غذاهای بین‌المللی. می‌توانید رستوران‌هایی را پیدا کنید که با سلیقه شما متناسب باشد.

فعالیت‌ها در شهرهای شمالی کانادا

در شهرهای شمالی کانادا فعالیت‌های زیادی برای انجام وجود دارد. برخی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها عبارتند از:

  • دیدن شفق قطبی: شهرهای شمالی کانادا یکی از بهترین مکان‌های جهان برای دیدن شفق قطبی هستند. بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی از ماه اکتبر تا آوریل است.
  • سورتمه‌سواری با سگ‌ها: سورتمه‌سواری با سگ‌ها یکی از تجربیات هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی در شهرهای شمالی کانادا است.
  • اسکی و اسنوبورد: شهرهای شمالی کانادا دارای پیست‌های اسکی و اسنوبورد بسیار خوبی هستند.
  • پیاده‌روی و کوهنوردی: شهرهای شمالی کانادا دارای مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی بسیار زیبایی هستند.
  • ماهیگیری: شهرهای شمالی کانادا دارای دریاچه‌ها و رودخانه‌های فراوانی هستند که برای ماهیگیری بسیار مناسب هستند.

نکاتی برای سفر به شهرهای شمالی کانادا

  • پاسپورت و ویزا: برای سفر به شهرهای شمالی کانادا به پاسپورت و ویزا نیاز دارید.
  • بیمه مسافرتی: توصیه می‌شود که قبل از سفر به شهرهای شمالی کانادا، بیمه مسافرتی تهیه کنید.
  • پول رایج: پول رایج در کانادا دلار کانادا است.
  • زبان: زبان رسمی در کانادا انگلیسی و فرانسوی است. اما در شهرهای شمالی کانادا، زبان‌های دیگری مانند کری و اینوئیت نیز صحبت می‌شود.
  • برق: ولتاژ برق در کانادا 120 ولت است. بنابراین، اگر از کشوری با ولتاژ برق متفاوت سفر می‌کنید، باید آداپتور برق همراه داشته باشید.
  • بهترین زمان برای سفر به شهرهای شمالی کانادا از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر است. در این ماه‌ها، هوا گرم‌تر است و روزها طولانی‌تر هستند.
  • قبل از سفر، به وب‌سایت رسمی اداره گردشگری کانادا مراجعه کنید و از آخرین اطلاعات در مورد آب و هوا، شرایط جاده‌ها و جاذبه‌های گردشگری مطلع شوید.
  • باید با توجه به فصل سفر، لباس مناسب همراه داشته باشید.
  • اگر قصد دارید در طبیعت پیاده‌روی کنید، حتماً به نکات ایمنی توجه کنید و به کسی اطلاع دهید که به کجا می‌روید.
  • برای سفر خود برنامه‌ریزی مالی دقیقی داشته باشید و به اندازه کافی پول نقد همراه داشته باشید.
  • اگر قصد دارید یک وسیله نقلیه اجاره کنید، حتماً از قبل رزرو کنید.

نتیجه‌گیری

سفر به شهرهای شمالی کانادا یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی است. این شهرها دارای جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی هستند که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. اما قبل از سفر به این شهرها، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید، مانند آب و هوا، حمل و نقل، اقامت و غذا. همچنین، می‌توانید در شهرهای شمالی کانادا فعالیت‌هایی مانند دیدن شفق قطبی، سورتمه‌سواری با سگ‌ها، اسکی و اسنوبورد، پیاده‌روی و کوهنوردی و ماهیگیری انجام دهید.

انتشار: 3 آبان 1402 بروزرسانی: 8 آبان 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 640

به "جذابترین شهرهای شمالی کانادا برای سفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "جذابترین شهرهای شمالی کانادا برای سفر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابترین شهرهای شمالی کانادا برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید