جذابیت های طبیعی در کشور کانادا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کانادا با داشتن مناظر طبیعی زیبا و متنوع، یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به طبیعت است. این کشور دارای جاذبه های طبیعی فراوانی از جمله کوهستان ها، دریاچه ها، جنگل ها و پارک های ملی است که هر کدام به تنهایی می توانند دلیلی برای سفر به کانادا باشند. در این مقاله به معرفی برخی از مهمترین و زیباترین جاذبه های طبیعی کانادا خواهیم پرداخت:

جذابیت های طبیعی در کشور کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مراحل درخواست ویزای تحصیلی کانادا آنلاین هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

کوهستان های راکی

کوهستان های راکی در غرب کانادا یکی از معروف ترین و زیباترین نقاط این کشور است. این کوهستان عظیم با مساحتی بیش از 1000 کیلومتر مربع، دارای قله های بلند، دره های عمیق، جنگل های انبوه، آبشارها و دریاچه های زیبا می باشد. کوهستان های راکی محل زندگی حیوانات وحشی مانند خرس گریزلی، گوزن شمالی و قوچ و میش کوهی است. پارک ملی بانف در البرتا یکی از محبوب ترین مناطق این کوهستان به شمار می رود.

دریاچه لوئیز

دریاچه لوئیز در استان آلبرتا یکی از زیباترین دریاچه های کانادا محسوب می شود. این دریاچه با مساحتی بالغ بر 1450 کیلومتر مربع، دارای آبی به رنگ آبی تیره و مناظر بکر است. کرانه های دریاچه لوئیز پوشیده از جنگل های انبوه کاج و صخره های بلند است و فعالیت هایی چون قایقرانی، ماهیگیری و کوهنوردی در اطراف آن رواج دارد.

دریاچه مورین

دریاچه مورین در استان کبک یکی دیگر از زیباترین و محبوب ترین دریاچه های کانادا است. این دریاچه که در میان کوه های زیبا قرار گرفته، دارای آبی تیره با چشم اندازهای خیره کننده است. کرانه های دریاچه مورین پوشیده از درختان سر به فلک کشیده کاج و سرو است. دریاچه مورین با داشتن بیش از 600 جزیره، مکانی محبوب برای قایقرانی، شنا و ماهیگیری است.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا که در مرز کانادا و آمریکا واقع شده، یکی از مشهورترین و زیباترین آبشارهای جهان به شمار می رود. این آبشار با ارتفاع 50 متر و عرض 1270 متر، دارای آبی فوق العاده و منظره ای بی نظیر است که هر ساله میلیون ها نفر را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. منطقه اطراف آبشار نیاگارا دارای پارک ها و جاذبه های طبیعی فراوان دیگری نیز هست.

پارک ملی بانف

پارک ملی بانف در استان آلبرتا یکی از محبوب ترین پارک های ملی کانادا است که در فصل تابستان پذیرای میلیون ها نفر گردشگر است. این پارک با مساحتی بالغ بر 6600 کیلومتر مربع، دارای مناظر طبیعی زیبا، رودخانه ها، دریاچه ها، یخچال های طبیعی و قله های برفی است. پارک ملی بانف یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده حیات وحش و انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، قایقرانی و غارنوردی است.

جنگل های بارانی پاسیفیک ریم

جنگل های بارانی پاسیفیک ریم در غرب کانادا یکی از زیستگاه های حفاظت شده مهم این کشور به شمار می رود. این منطقه بارانی که تحت مدیریت یونسکو قرار دارد، دارای جنگل های انبوه و بارش های سنگین است. درختان عظیم سرو غربی سایه بان موجوداتی مانند گراز، گربه پلنگ و عقاب طلایی شده اند. جنگل های پاسیفیک ریم با داشتن اکوسیستمی غنی، مقصدی محبوب برای پژوهشگران و طبیعت گردان است.

خلیج هادسون

خلیج هادسون در شمال کانادا یکی از وسیع ترین و زیباترین خلیج های جهان به شمار می رود. این خلیج یخ زده دارای سواحلی صخره ای، آبی مایل به سبز و کوه هایی پوشیده از برف است. خلیج هادسون محل زندگی گونه های جانوری مختلفی از جمله نهنگ های سفید، گوزن های شمالی و خرس های قطبی است و به دلیل دور بودن از تمدن، یکی از بکرترین مناطق کانادا محسوب می شود.

جزیره ونکوور

جزیره ونکوور که در ساحل غربی کانادا واقع شده، با داشتن سواحل زیبا، جنگل های انبوه و کوهستان های سرسبز، یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در این کشور است. جزیره ونکوور دارای باران های سنگین و اقلیمی معتدل مرطوب است. پارک ملی پاسیفیک ریم در جزیره ونکوور که محل زندگی انواع جانوران است، از جاذبه های طبیعی مهم این جزیره به شمار می رود.

پارک ملی جاسپر

پارک ملی جاسپر در استان آلبرتا، با مساحتی بالغ بر 11000 کیلومتر مربع، بزرگترین پارک ملی کانادا است. این پارک کوهستانی دارای دره ها، رودخانه ها، دریاچه های آبی روشن و یخچال های طبیعی فراوان است. پارک ملی جاسپر یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده حیات وحش غنی آن از جمله خرس گریزلی، گوزن شمالی، بز کوهی و عقاب طلایی است.

کیپ برتون

کیپ برتون در نوا اسکوشیا، با دارا بودن سواحلی صخره ای و مناظر خیره کننده، یکی از زیباترین نقاط کانادا به شمار می رود. این شبه جزیره توسط اقیانوس اطلس در بر گرفته شده و دارای دریایی به رنگ آبی تیره با صخره های قرمز رنگ است. کیپ برتون مکانی ایده آل برای قدم زدن در کنار دریا و تماشای غروب آفتاب است.

ساحل چهار دهانه فاندی

ساحل چهار دهانه در نیوفاندلند و لابرادور، به دلیل داشتن چشم اندازی زیبا از دریا و کوهستان، بعنوان یکی از زیباترین سواحل کانادا شناخته می شود. این ساحل صخره ای دارای دریایی با آب و هوای خنک است. ساحل چهاردهانه مکانی مناسب برای پیاده روی در کنار دریا، تماشای طلوع و غروب خورشید و مشاهده پرندگان دریایی است.

جزیره شاهزاده ادوارد

جزیره شاهزاده ادوارد در ساحل شرقی کانادا، با داشتن سواحلی ماسه ای، جنگل های انبوه و دهکده های زیبا، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این کشور است. این جزیره دارای آب و هوای معتدل و بارش باران فراوان است. جزیره شاهزاده ادوارد به دلیل مزارع سیب زمینی و بادام زمینی شهرت دارد. گلف سنت لورانس، پارک ملی و ساحل کاووزا از جاذبه های این جزیره هستند.

در مجموع، کانادا کشوری است که طبیعتی بکر و دست نخورده دارد و جاذبه های طبیعی بیشماری چون کوهستان، دریاچه، رودخانه، جنگل و پارک ملی در آن یافت می شود. هر گوشه این کشور وسیع، مناظر زیبا و حیرت انگیزی را به نمایش می گذارد که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می کند.

انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 993

به "جذابیت های طبیعی در کشور کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "جذابیت های طبیعی در کشور کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت های طبیعی در کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید