کلیدواژه توسعه آموزش و پرورش تغییر رویکرد مدیران است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: کلیدواژه توسعه آموزش و پرورش تغییر نگرش و رویکرد مدیران است تا این مجموعه از مظلومیت خارج گردد.

کلیدواژه توسعه آموزش و پرورش تغییر رویکرد مدیران است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا رایگان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

رضا کریمی امروز 26 بهمن در مجمع مطالبه گران بازاریان و اصناف در اردبیل به پنج بحران مدیریتی در استان اشاره نمود و اضافه نمود: بحران آب، بهره وری کشاورزی، اجماع نظر، بخش صنعت و بخش زیرساخت اصلی ترین موانع در سر راه توسعه استان به شمار می رود و ضرورت دارد در راستا توسعه این استان بحران ها را برطرف کنیم.

کریمی یکی از اصلی ترین بحران ها را در بخش کشاورزی و کمبود منابع آب اعلام نمود و گفت: به لحاظ شرایط بحرانی استان در این بخش تصمیم گرفتیم تا در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی حضور پیدا کنیم و در این چهار سال سعی شد تا موانع و مسائل در این حوزه برطرف گردد.

وی با بیان اینکه در آینده اردبیل به 160 میلیون مترمکعب آب در حوزه شرب و صنعت احتیاج دارد، توضیح داد: با کوششی که در سال های اخیر صورت گرفته، توانستیم در بحث مدیریت منابع آب با استفاده از تکنولوژی های نوین و ارتقای راندمان فراوری صندلی استان اردبیل را ارتقا دهیم که نمونه آن رتبه ششم استان در بهره مندی از سامانه نوین آبیاری بوده است.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان نمود: استفاده از این تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته سبب شده تا در حوزه امنیت غذایی بتوانیم به صندلی برتر و ممتاز دست پیدا کنیم.

کریمی یکی دیگر از بحران های فراروی استان را اجماع نظر در مباحث مختلف اعلام نمود و گفت: در سال های گذشته در بحث راه آهن، راه های شریانی، آب شرب و کشاورزی با تنش ها و ناهماهنگی نمایندگان روبرو بودیم اما در سال های اخیر با اجماع نظر نمایندگان و مدیران پیروز شدیم برای راه آهن اردبیل 630 میلیارد تومان اعتبار جذب نموده و این پروژه را برای بهار سال 1400 آماده افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: مجوز انتقال 50 میلیون مترمکعب آب از قزل اوزن گرفته شده ولی به جای سد پیرتقی که احداث نشده قرار است به وسیله سد شهریار و خط انتقال مستقیم عملیات اجرایی در این بخش به انجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ایجاد منطقه آزاد تجاری فلسفه این امر نیز اشاره نمود و اضافه نمود: استان های کمتر توسعه یافته و مرزی می توانند از این مزیت و مکانیزم در راستای توانمندی مالی استفاده نمایند.

کریمی اظهار کرد: با راه اندازی منطقه آزاد جلوی تخلیه شدن مرزها گرفته شده و به نوعی ماندگاری مرزنشینان را در تامین امنیت شاهد خواهیم بود و کشورمان می تواند با تکیه بر هوشیاری مرزنشینان در فراوری امنیت پیروز عمل کند.

وی اظهار داشت: در مجلس دهم اجرای منطقه آزاد در 6 محدوده استان تصویب شده و به زودی با ابلاغ و نهایی شدن این امر مقدمات کار فراهم می آید.

کریمی توضیح داد: آموزش و پرورش ما با مسائل اساسی روبروست که با رویکرد مدیریتی

به دور از نگاه هزینه ای باید به سمتی حرکت کنیم تا جامعه فرهنگیان مورد تکریم و احترام عمومی قرار گیرند.

وی گفت: تا زمانی که رویکرد ما در حوزه آموزش و پرورش و تغییر مدیریت ها در این بخش از جنس فرهنگیان نباشد ما نمی توانیم سخن از توسعه پایدار بزنیم و باید افرادی راس این مجموعه باشند که خود دردکشیده و رنج کشیده جامعه عظیم معلمان بوده و به درستی دغدغه ها را مطرح نمایند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از معلمان به عنوان موتور محرکه نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: کلید واژه توسعه آموزش و پرورش تغییر رویکرد مدیران است که در سطح ملی و استانی باید گره ها و نابسامانی ها برطرف گردد.

کریمی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان و ارتقای سلامت مردم بیان نمود: همه ما در حالی از گذشته و نارسائی های آن می نالیم که مسئولیت هایی را برعهده داشتیم و باید در آن سال ها در انجام امور و کارهایی که مدعی آن هستیم به عنوان نقش پیشرو و پیشتاز عمل می کردیم.

وی به راه اندازی بیمارستان امام رضا(ع)، تروما و افزایش 360 تخت بیمارستانی در مناطق مختلف اردبیل، نیر، نمین و سرعین اشاره نمود و اضافه نمود: 46 پروژه سلامت در سال های اخیر در این حوزه انتخابیه احداث شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین اعتبار 30 میلیارد تومانی برای تروما و همچنین کوشش برای جذب اعتبارات ملی و به وسیله وزارتخانه با هدف تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان ها توضیح داد: امیدواریم روزی را ببینیم که در این کشور بیمه های درمانی فراگیر و به شکل اجباری برای همه خانوارها شرایط سهلی را در مداوای بیماری ها و بستری ها فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1088

به "کلیدواژه توسعه آموزش و پرورش تغییر رویکرد مدیران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیدواژه توسعه آموزش و پرورش تغییر رویکرد مدیران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید